Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج، نیروگاه برق خورشیدی ۳۰ کیلوواتی آستان امام زاده طاهر کرج  با حضور حجت الاسلام علی دشتکی مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان البرز و بهنام بیات مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق استان البرز افتتاح شد.

در این مراسم حجت الاسلام علی دشتکی مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان البرز گفت: در حال حاضر مجموعه اوقاف استان همزمان با پیشرفت علمی و فناوری جامعه، با نصب فن آوری بروز نیروگاه‌های برق خورشیدی، حدود ۸۵ کیلووات ساعت نیروگاه برق خورشیدی را در امامزادگان محدوده استان افتتاح نمود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در ادامه بهنام بیات مدیرعامل برق استان هم اظهار داشت: هم اکنون نیروگاه‌های برق خورشیدی منصوبه در سطح استان شامل نیروگاه خورشیدی آستان امام زاده طاهر به میزان ۳۰ کیلووات، نیروگاه خورشیدی آستان امام زاده قاسم به میزان ۱۵کیلووات، آستان امام زاده عبدالله به میزان ۱۵کیلووات، آستان امام زاده محمد به میزان ۲۵کیلووات است که بطور همزمان در سطح استان بصورت ارتباط تصویری افتتاح شد.

وی اظهار کرد: با توجه به اینکه صنعت برق صنعت گرانی است و در چرخه تولید برق با ۶۰ واحد انرژی مصرفی هدر می رود، تلاش ما بر این است که از طریق آموزه‌های دینی‌مان نسبت به اصلاح الگوی مصرف اقدام نماییم.

 

وی با اشاره به اینکه استان ما در این زمینه خوش درخشیده و افزایش مصرف در بخش خانگی کمتر از یک درصد بوده تصریح کرد: هم اکنون که خلق ثروت و افزایش تاب آوری کشور، صنعت برق استان را با رشد ۱۲ درصدی روبرو کرده است، نشان می دهد مصرف انرژی به سمت مصرف مولدها رفته است.

بهنام بیات تصریح کرد: از ابتدای آبان ماه طرح برق امید برای ۲۲درصد از مشترکین کم مصرف خانگی اجرا می شود و مشترکین خانگی مشمول این طرح، از پرداخت بهای برق مصرفی معاف شده و مشمول تخفیف ۱۰۰درصدی می شوند.

وی ادامه داد: مشترکین خوش مصرف می‌توانند با مدیریت صحیح بهینه مصرف انرژی بخشی از مصرف خود را کاهش دهند، تا با پیوستن به مشترکین کم مصرف از تخفیف ۱۰۰ درصدی بهای برق مصرفی بهره مند شوند. همچنین مشترکین پرمصرف می توانند با نصب نیروگاه برق خورشیدی علاوه برکاهش مصرف انرژی برق از شبکه سراسری، بعنوان تامین کننده برق، برق تولیدی خود را با مبالغ مناسب به وزارت نیرو بفروشند.

انتهای پیام/ب

منبع: فارس

کلیدواژه: نیروگاه برقی نیروگاه خورشیدی امام زاده طاهر نیروگاه برق خورشیدی آستان امام زاده استان البرز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۲۵۲۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیشترین مطالبه مردم استان سمنانی از دولت «آب و رفع تنش آبی» است

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی صبح پنجشنبه در حاشیه مراسم افتتاح نیروگاه سیکل ترکیبی سمنان بیان کرد: ا توجه به کاهش بارش‌ها در سال‌های اخیر بیشترین مطالبه سمنانی‌ها از دولت آب و رفع تنش آبی است.

وی با بیان اینکه برای کم آبی در استان سمنان برنامه ریزی شده است، ابراز کرد: کارهای بزرگی در نقاط مختلف استان در دست پیگیری است تا بتوانیم خواسته‌های مردم استان را جامه عمل بپوشانیم.

رئیس جمهور ضمن اشاره به اقدامات دولت در استان سمنان بیان کرد: امیدواریم در گام‌های بعدی بتوانیم بخش بیشتری از مشکلات کم آبی در استان سمنان را رفع کنیم.

وی به افتتاح طرح‌های توسعه‌ای نیروگاه شهید باکری سمنان هم اشاره کرد و گفت: تأمین انرژی بخشی از صنایع استان با این طرح تسهیل می‌شود.

کد خبر 6081637

دیگر خبرها

  • سرنوشت زباله‌های ناشی از رونق انرژی خورشیدی در هند چه می‌شود؟
  • افتتاح نیروگاه خورشیدی ۶.۱ مگاواتی منطقه ویژه سمنان
  • تخصیص ۴۵ میلیارد برای ساخت پنل خورشیدی در تنگستان
  • بهره‌برداری از طرح تکمیل آبرسانی به شهرستان گرمسار و نیروگاه تجدیدپذیر خورشیدی سمنان
  • بهره‌برداری از طرح تکمیل آبرسانی به گرمسار و نیروگاه خورشیدی
  • افتتاح نمایشگاه «در آستان بقیع» در حرم مطهر رضوی
  • بیشترین مطالبه مردم استان سمنانی از دولت «آب و رفع تنش آبی» است
  • برق خورشیدی فضایی یک قدم به واقعیت نزدیک تر شد
  • فردا؛ افتتاح طرح توسعه نیروگاه‌ برق سمنان
  • بهره‌برداری از نخستین نیروگاه خورشیدی فضا در یک قدمی واقعیت