Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، اردشیر شهرکی مدیرباغبانی سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان اظهارداشت: ۲ هزار و ۳۰۰ هکتار از باغات سیستان و بلوچستان را انار تشکیل می‌دهد که افزون بر یکهزار و ۷۰۰ هکتار آن بارور و بقیه غیر بارور است.

او  با بیان اینکه برداشت انار در سیستان و بلوچستان تا آبان ادامه دارد،گفت: پیش‌بینی می‌شود امسال کشاورزان بیشاز ٢٠ هزار و ۵٣۵ تن انار برداشت وبه بازار مصرف عرضه کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر باغبانی جهادکشاورزی سیستان و بلوچستان افزود: عمده انار کشت شده در این استان بی دانه سنگان، ملس ساوه، شهسوار، بی دانه فردوس و رباب است.

وی ادامه داد: انار برداشت شده از باغات استان علاوه بر تازه خوری برای مصارف دیگر از جمله رب انار، ادویه محلی و رنگ رزی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

 سیستان و بلوچستان به سبب نزدیکی به خط استوا و بهره گیری از رطوبت دریا توانمندی زیادی در تولید محصولات گرمسیری و نیمه گرمسیری و بعضا منحصر به فرد از جمله انبه، موز، پاپایا، گواوا، هندوانه آناناسی، نارگیل، زیتون محلی، انار، مرکبات و غیره دارد.

تولید محصولات کشاورزی در سیستان و بلوچستان در طول سال رواج دارد و زمین های برخی مناطق این استان مانند نیکشهر، سرباز، ایرانشهر، کنارک و چابهار در هر سال توان تولید ۲ بار محصول را دارند.

انتهای پیام/ع

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: برداشت انار محصولات کشاورزی کشاورزان سیستان و بلوچستان سیستان و بلوچستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۲۵۲۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تکمیل کننده جشن شکرگزاری گندم پرداخت زکات است

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام الله نور کریمی تبار ظهر یکشنبه در جشن برداشت گندم در دهلران اظهار کرد: رزق و روزی انسان‌ها در تلاش و کوشش برای تولید در این بخش رقم می‌خورد.

وی افزود: تکمیل کننده جشن شکرگزاری گندم که یک سنت حسنه محسوب می‌شود، با پرداخت زکات زیباتر می‌شود.

منتخب مردم در مجلس شورای اسلامی هم در مراسم جشن گندم گفت: با کار و تلاش، تولید به ویژه در کشاورزی معنا پیدا می‌کند.

اسدالله چراغی افزود: باید به موقع و سریع به مشکلات کشاورزان خصوصاً در هنگام بارش‌های خسارت‌زا رسیدگی کرد و در کنار مردم بود.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان نیز در مراسم جشن شکرگزاری برداشت گندم گفت: شهرستان دهلران، مهد تولید محصولات کشاورزی به ویژه گندم است.

حشمت عزیزان افزود: پیش بینی می‌شود از ۶۵ هزار هکتار زمین آبی و ۹۲ هزار هکتار دیمی، ۴۰۹ هزار تن گندم تولید شود که سهم شهرستان دهلران بیش از ۲۰۰ هزار تن اشت.

وی افزود: با وجود بارندگی‌های سیل آسا به ویژه در این شهرستان و تخریب ۱۲۰۰ هکتار از زمین‌های کلزا و گندم، تولید در این دو بخش کاهش نداشته است.

کد خبر 6084331

دیگر خبرها

  • معرفی 14 میلیارد تسهیلات توسعه باغ در ساری
  • «نون خ ۵» چهره زیبای سیستان و بلوچستان را به مردم نشان داد
  • آغازبرداشت نوبرانه گوجه سبز از باغات سرپل ذهاب
  • خسارت ۲۱ هزار میلیارد ریالی سیلاب به بخش کشاورزی سیستان و بلوچستان
  • برداشت گندم از مزارع بذری استان بوشهر آغاز شد
  • خسارت ۲۱۰۰ میلیاردی سیلاب بلوچستان به بخش کشاورزی
  • وقتی که همت به پشتوانه اراده به ثمر می‌نشیند
  • آفت سن وبیماری زنگ تولید گندم در کرمان را تهدید می کند
  • تکمیل کننده جشن شکرگزاری گندم پرداخت زکات است
  • جشن برداشت گندم در دهلران