Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرآنلاین»
2024-04-25@05:44:37 GMT

صادرات سیب‌زمینی در اردبیل افزایش یافت

تاریخ انتشار: ۱ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۷۲۵۵۳۱

صادرات سیب‌زمینی در اردبیل افزایش یافت

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از استان اردبیل، رامین صادقی اظهار کرد: با تولید ۸۵۰ هزار تن سیب‌زمینی در استان از اوایل فصل برداشت، تلاش بر تقویت برنامه‌های صادراتی در این حوزه بوده که ما با همراهی گمرک زمینه و بستر این کار را فراهم کردیم.

وی تصریح کرد: به نسبت سال‌های گذشته هم از نظر کمی و هم کیفی صادرات سیب‌زمینی به کشورهای مختلف به ویژه آذربایجان، گرجستان، ترکیه و پاکستان رونق گرفته و همچنان سعی بر تداوم این کار تا پایان فصل برداشت سیب‌زمینی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل به افزایش نرخ صادرات و همچنین متعادل سازی ارزش صادرات سیب‌زمینی از طریق گمرکات استان اشاره کرد و گفت: با تاکید استاندار اردبیل و نمایندگان مجلس سعی کردیم تا با رایزنی‌های انجام شده با وزارت صمت بستر و زمینه صادرات سیب‌زمینی را با مطلوبیت در سال زراعی جاری فراهم کنیم.

صادقی تصریح کرد: با ایجاد تسهیل در این حوزه تلاش شده تا وضعیت صادرات سیب‌زمینی به نسبت سال‌های گذشته ارتقا یافته و کشاورزان بتوانند حاصل دسترنج خود را با قیمت مناسب فروش محصول و همچنین صادرات آن به عینه مشاهده کنند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: با همکاری سازمان جهاد کشاورزی و همچنین گمرک، صادرات سیب‌زمینی در شرایط کنونی همچنان ادامه دارد و پیش‌بینی می‌شود با برداشت کامل سیب‌زمینی از ۲۲ هزار هکتار اراضی استان هم نیاز داخلی و هم صادرات محصول سیب‌زمینی به درستی انجام و موانع و مشکلات حل شود.

صادقی بیان کرد: با تاکید استاندار اردبیل سعی شده تا قیمت‌ها در این زمینه واقعی باشد تا کشاورزان بتوانند برای سال زارعی آینده نیز امیدوار به تولید این محصول و همچنین فروش و صادرات آن در وضعیت اقتصادی موجود باشند.

کد خبر 1446388

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: استان اردبیل صادرات سیب زمینی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۲۵۵۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش صادرات غیر نفتی در هرمزگان

عادل شهرزاد معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری هرمزگان گفت: هدفگذاری صادرات کالا‌های غیر نفتی در سال ۱۴۰۲ بیش از سه میلیارد و صد میلیون دلار بود که سه میلیارد و ۳۰۰ میلیون دلار محقق شد که دو برابر سال قبل از آن بود..

 شهرزاد افزود: هدف گذاری ما برای سال ۱۴۰۳ بیش از ۴ میلیارد دلار است.

خلیل قاسمی رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت هرمزگان گفت: بیشترین صادرات در بخش صنعت و معدن، شامل فلزات معمولی مانند فولاد، موادمعدنی، و محصولات کشاورزی و صنایع دستی بوده است.

قاسمی افزود: کشور‌های چین، امارات متحده عربی و عمان بیشترین مقصد صادرات کالا‌های غیرنفتی هرمزگان است.

رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت هرمزگان گفت: با افزایش واحد‌های تولیدی - صنعتی و معدنی در استان و زیرساخت‌ها، هدفگذاری امسال نیز محقق می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان هرمزگان بندرعباس

دیگر خبرها

  • فولاد چین در تجارت جهانی پررنگ شد
  • افزایش صادرات از گمرک شهرصنعتی کاوه
  • افزایش ۳۲ درجه‌ای دمای هوا در اردبیل
  • افزایش ۳۲ درجه‌ای دمای هوا در اردبیل تا هفته آینده
  • صنعتگران اردبیلی در ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادرات ایران
  • صادرات محصولات پتروشیمی یک میلیون تن افزایش یافت
  • رشد بورس با افزایش تولید خودرو و صادرات محصولات پتروشیمی
  • ونزوئلا استفاده از ارز دیجیتال را در تجارت نفت افزایش می‌دهد
  • افزایش صادرات غیر نفتی در هرمزگان
  • قالی‌بافان دلسردی می‌بافند / سایه‌اندازی رکود و کاهش صادرات بر فرش اردبیل