Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، محمود محمودزاده، معاون مسکن وزارت راه وشهرسازی در مراسم افتتاح پروژه‌های طرح اقدام ملی مسکن و همچنین طرح مسکن مهر، گفت: امروز ۱۱ هزار و ۶۰۰ واحد پروژه‌های طرح اقدام ملی مسکن در ۸ استان به بهره‌برداری می‌رسد.

*۷۵درصد از منابع تولید انبوه مسکن توسط مردم تامین شد

معاون مسکن وزارت راه وشهرسازی در تشریح آمار مرتبط با حوزه اشتغال شکل گرفته به منظور ساخت مسکن، بیان کرد: ۳۳ هزار نفر اشتغال اجرای این پروژه‌ها بوده و ۵,۵۰۰ میلیارد تومان برای آن سرمایه‌گذاری شده که سهم دولت ۱,۴ میلیارد تومان و مابقی نیز از محل آورده‌های مردم تامین شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محمودزاده، در بیان زمان ساخت پروژه‌های افتتاح شده گفت: ساخت اکثر این پروژه‌ها از انتهای سال ۹۷ و ابتدای سال ۹۸ آغاز شده بود که در قالب واگذاری زمین به تعاونی‌های مسکن عملیاتی شد.

*افتتاح ۴۰ هزار واحد مسکن مهر در کشور

در ادامه این مراسم، حبیب‌الله طاهرخانی، مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید کشور گفت: امروز ۴۰ هزار واحد مسکن مهر در سراسر کشور افتتاح می‌شود که مجموع افتتاح‌های مسکن مهر به ۲ میلیون و ۴۵ هزار واحد خواهد رسید.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به این نکته که ۱۴ هزار واحد مسکن مهر افتتاحی در شهر جدید پردیس خواهد بود، گفت: مسکن مهر پردیس یکی از پروژه‌های کلان شهرسازی کشور بود که ساخت ۸۳ هزار واحد مسکن مهر در این شهر برنامه‌ریزی شد.

طاهرخانی، دربیان همکاری سایر دستگاه‌های دولتی، گفت: با همکاری دولت و دستگاه‌های خدمات‌رسان توانستیم مسائل ابتدایی ابتدایی این شهر مانند لوله‌کشی آب و فاضلاب، راه‌های دسترسی و خدمات روبنایی را تکمیل کنیم و مجموع واحدهای مسکن مهر تکمیل شده در پردیس به ۶۰ هزار واحد از ۸۳ هزار واحد برنامه‌ریزی شده است.

*ساخت ۹۵ هزار واحد مسکونی در قالب طرح اقدام ملی کلید خورد

علی نبیان، رئیس سازمان ملی زمین و مسکن که دیگر سخنران مراسم آغاز بهره‌برداری و شروع عملیات اجرایی طرح‌های اقدام ملی مسکن و همچنین افتتاح واحدهای مسکن مهر به شمار می‌رفت، در سخنانی کوتاه، گفت: در سال‌های اخیر ۲ موضوع در دستور کار وزارت راه و شهرسازی قرار گرفت؛ یکی تکمیل مسکن مهر بود که ساخت شهرهای بالای ۲۵ هزار نفر در حوزه وظایف سازمان ملی زمین و مسکن بود.

معاون وزیر راه و شهرسازی، با اشاره به طرح اقدام ملی مسکن، گفت: در اجرای طرح اقدام ملی مسکن که امروز اراضی ۱۳۵ هزار واحد به مردم واگذار می‌شود، تاکنون ساخت ۹۵ هزار واحد از این ۱۳۵ هزار واحد که به متقاضیان واگذار شده، آغاز شده است.

وی با اشاره به اینکه مجموعاً در ۳۱ استان ساخت ۲۵۳ هزار واحد با واگذاری‌های امروز آغاز خواهد شد، تاکید کرد: در مدت آغاز ثبت‌نام تا واگذاری اراضی، زمین‌ها نیاز به آماده‌سازی داشت که این اتفاق رخ داده و امروز قرارداد ساخت مسکن میان ادارات کل راه و شهرسازی استان‌ها با دریافت‌کنندگان زمین‌ها به امضا می‌رسد.

نبیان، در تشریح مراحل ساخت واحدهای طرح اقدام ملی، گفت: ۹۵ هزار واحد دارای پیشرفت فیزیکی در ساخت و ساز هستند که در برخی پروژه‌ها، واحدهای در مرحله فنداسیون و تعدادی هم در مرحله اسکلت فلزی قرار دارند.

مهم‌ترین اخبار و دقیق ترین تحلیل‌های اقتصادی را در کانال فارس اقتصادی در پیام‌رسان‌ها بخوانید.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: وزارت راه و شهرسازی طرح اقدام ملی مسکن نوسازی بافت فرسوده مسکن مهر طرح اقدام ملی مسکن هزار واحد مسکن مهر راه و شهرسازی مسکن مهر پروژه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۲۵۵۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیش از ۱۹ هزار واحد مسکونی در سمنان در حال ساخت است

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز سمنان،️  محمد حمیدی در شورای مسکن استان سمنان با بیان اینکه آماده سازی و افتتاح واحد‌های درحال ساخت مهم‌ترین اولویت دولت سیزدهم است گفت: در این جلسه مصوب شد واحد‌های مسکونی با بیش از  ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی به تفکیک شهرستان‌ها مشخص شود تا این واحد‌ها  با کمک‌های مالی وزارت راه و شهرسازی به بهره برداری برسد.
وی خاطرنشان کرد: از تیرماه امسال بصورت ماهانه تعدادی از این واحد‌ها آماده بهره برداری هستند و پیش بینی میکنیم در تیرماه امسال حدود یک هزار واحد مسکونی در استان به بهره برداری برسد.

استاندار سمنان  هم با اشاره به وضعیت مطلوب این استان در اجرای طرح نهضت ملی مسکن  گفت : این استان توانست رتبه دوم کشور را در ۶ ماهه دوم سال گذشته در اجرای طرح نهضت ملی مسکن کسب  کند.

وی همچنین بر لزوم تکمیل این طرح در ایوانکی تاکید کرد .

مشخص کردن برنامه زمانبندی آماده سازی زیرساخت‌ها ادارات راه و شهرسازی با شهرداری‌ها تا هفته آینده و همچنین تسریع درنحوه پرداخت تسهیلات بانک‌ها به متقاضیان واحد‌های مسکونی از دیگر مطالبی بود که در این جلسه مطرح شد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • بیش از ۱۹ هزار واحد مسکونی در سمنان در حال ساخت است
  • ساخت بیش از ۲۰ هزار واحد مسکونی نهضت ملی در زنجان
  • ۲۰ هزار واحد مسکونی در استان زنجان ساخته می شود
  • کلنگ زنی پروژه ۱۰۰ واحدی فرهنگیان بروجن
  • ساخت ۱۹ هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی نهضت ملی مسکن در استان بوشهر
  • ۴۴۶ هکتار از اراضی محدوده شهر بوشهر به نهضت ملی مسکن اختصاص یافت
  • احداث ۳۵۰۰ واحد مسکونی سازمان انرژی اتمی در بوشهر آغاز شد
  • احداث ۴۰۰ واحد مسکن برای مددجویان بهزیستی استان اردبیل
  • نیروگاه اتمی بوشهر بیش از ۶۵ میلیون مگاوات ساعت برق تولید کرد
  • انعقاد قرارداد تسهیلات ۴۵۰ هزار واحد مسکونی