Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-24@13:17:44 GMT

کشف و ضبط ۳۰۰ میلیونی چوب آلات قاچاق در رودبار

تاریخ انتشار: ۱ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۷۲۵۵۹۸

کشف و ضبط ۳۰۰ میلیونی چوب آلات قاچاق در رودبار

ایسنا/گیلان رئیس منابع طبیعی رودبار، از کشف و ضبط سه محموله چوب آلات قاچاق خبر داد و گفت: ارزش چوب آلات قاچاق شده مجموعا به میزان ۳۰۰ میلیون ریال برآورد می شود.

علی امیدی در گفت وگو با ایسنا، از کشف و ضبط چوب آلات قاچاق خبر داد و اظهار کرد: با اجرای کشیک های فوق العاده حفاظتی در شهرستان رودبار، طی چند روز گذشته سه محموله کامل چوب کشف و ضبط و خودروهای حامل این چوب ها توقیف و به پارکینگ هدایت شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به توقیف یک نیسان الوار با ۳۳ اصله الوار تراورس از جنس توسکا، افرا، ممرز و خرمالوی وحشی، گفت: چوب های این نیسان از تالش قاچاق شده بود.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان رودبار، محموله دوم را یک نیسان دارای چوب قاچاق با ۲۳۵ اصله تخته تبدیلی از جنس توسکا دانست که از فومن تهیه شده بود و تصریح کرد: یک کامیون نیز که حامل چوب گردو بدون مجوز و از عجب شیر آذربایجان شرقی بارگیری شده بود را توقیف کردیم.

امیدی، با بیان اینکه خودروهای مذکور در مسیر آزادراه رشت شناسایی و توقیف شدند، خاطرنشان کرد: ارزش چوب آلات قاچاق شده مجموعا به میزان ۳۰۰ میلیون ریال برآورد می شود.

وی ادامه داد: در مورد چوب آلات قاچاق شده از فومن و تالش تا شناسایی عاملان قطع و قاچاق، پیدا شدن محل قطع درختان، تشکیل پرونده تخلف قطع غیر مجاز و جریمه شدن قاچاقچیان، خودروهای توقیف شده رفع توقیف نخواهند شد.

رئیس منابع طبیعی رودبار، همچنین از کشف یک محموله چوب قاچاق به ارزش ۱۰۰ میلیون ریال خبر داد و اضافه کرد: ماموران یگان حفاظت این اداره، ۱۰ تن چوب گردو را که بدون مجوز با یک کامیون از اصفهان به سمت رشت حمل می شد را در رودبار شناسایی و با دستور مقام قضایی توقیف کردند.

امیدی تاکید کرد: از مردم شریف و طبیعت دوست گیلان و شهرستان درخواست می کنیم در صورت مشاهده خودروی مظنون به حمل چوب آلات جنگلی قاچاق، موضوع را به ۱۵۰۴ یا شماره همراه ۰۹۱۱۳۳۴۶۶۲۳ اطلاع رسانی و پیامک کنند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی اصله چوب آلات قاچاق چوب آلات قاچاق قاچاق شده کشف و ضبط

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۲۵۵۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توقیف محموله صادراتی رژیم صهیونیستی در مرز بازرگان

به گزارش خبرگزاری مهر، سردار رضا بنی‌اسدی‌فر فرمانده یگان‌های انتظامی و حفاظتی فراجا، از کشف بیش از ۲۲ تن کود شیمیایی ساخت رژیم صهیونیستی از یک تریلر در مرز بازرگان خبر داد.

وی گفت: چندی پیش یک دستگاه کامیون تریلر از یکی از کشورهای همسایه غربی به منظور ترانزیت کالا از خاک جمهوری اسلامی ایران به مقصد کشوری دیگر وارد گمرک مرزی بازرگان شد. کالاهای خودروی مذکور توسط یکی از شرکت‌های داخلی به عنوان کود شیمیایی به گمرک اظهار کالا شده بود.

وی با اشاره به انجام بررسی مأموران از بار این کامیون گفت: در بررسی‌های اسنادی این محموله که وزنی معادل ۲۲ تن و ۱۰۴ کیلوگرم داشت مشخص شد که کود شیمیایی از نوع نیترات پتاسیم و با مارک HAIFA محصول و ساخت رژیم صهیونیستی است.

بنی‌اسدی‌فر با تاکید بر اینکه در تعاقب با بررسی اسناد و تطبیق آن با قوانین و به استناد آئین نامه اجرایی ماده ۹ قانون مقررات صادرات و واردات، هرگونه معامله تجاری با رژیم اشغالگر قدس ممنوع است، اظهار کرد: ماده ۱۱۳ قانون امور گمرکی این محموله را قاچاق تلقی کرده و با هماهنگی انجام گرفته با مرجع قضائی خودرو و کالا توقیف و برای سیر مراحل قانونی پرونده قضائی تشکیل شد.

کد خبر 6086429

دیگر خبرها

  • دستان قاچاقچی گردو در پوست گردو
  • توقیف محموله گوشی‌های تلفن همراه در مرز بانه
  • توقیف محموله آرد قاچاق در قزوین
  • توقیف محموله بیش از ۵ تنی آرد قاچاق
  • کشف ۷۰۰ کیلو گردو قاچاق در بازرسی از یک اتوبوس
  • توقیف محموله ساخت اسرائیل در مرز ایران + جزئیات ماجرا
  • توقیف محموله صادراتی رژیم صهیونیستی در مرز بازرگان
  • توقیف ۳ نیسان حامل چوب آلات قاچاق جنگلی در محور نیر
  • کود شیمیایی قاچاق در رودبار توقیف شد
  • توقیف محموله قاچاق درشهرضا