Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش‌گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه الخلیج الجدید، سازمان دیده بان حقوق بشر اروپا - خاورمیانه امروز پنجشنبه درباره برنامه‌های مشترک امارات و اسرائیل برای ایجاد صندوق سرمایه گذاری که افزایش ایست بازرسی‌های نظامی رژیم صهیونیستی در فلسطین اشغالی را ممکن می‌سازد به شدت ابراز نگرانی کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس اعلام این پایگاه، این سازمان حقوق بشری که مقر آن در ژنو می‌باشد، با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که امارات باید از هرگونه معامله با رژیم صهیونیستی که در جنایت‌های غیر بشری علیه فلسطینیان دشت دارد و یا این رژیم را برای انجام جنایت‌های بیشتر تشویق می‌کند، خودداری کند.

این سازمان همچنین اعلام کرد که تامین بودجه مالی پروژه موسوم به مدرن سازی در اراضی اشغالی در پنهان کردن اهداف این رژیم و اثرات منفی آن بر فلسطینی‌ها سهم سهم بسزایی داشته و حمایت از آن به معنای تثبیت اشغالگری رژیم صهیونیستی است.
گفتنی است سه شنبه هفته جاری «آدم بونر» مدیر اجرایی سازمان آمریکایی همکاری مالی در حاشیه مراسم امضای توافقنامه‌ها میان ابوظبی و تل‌آویو در سرزمین‌های اشغالی، از ایجاد صندوقی موسوم به توسعه با مشارکت امارات و اسرائیل جهت سرمایه گذاری در زمینه‌های مختلف خبر داد که مقر آن بیت المقدس انتخاب شده است.

بنابر اعلام سازمان دیدبان حقوق بشر اروپا – خاورمیانه، از جمله اولویت‌های این صندوق، توسعه و مدرن‌سازی ایست بازرسی‌های امنیتی رژیم صهیونیستی در سرزمین‌های اشغالی است.

در گزارش این سازمان امده است در حال حاضر بیش از ۷۰۰ ایست بازرسی صهیونیست‌ها در سراسر کرانه باختری وجود دارد و تنها در سپتامبر گذشته، ۳۰۰ ایست بازرسی جدید در این مناطق ایجاد شد.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: دیدبان حقوق بشر امارات متحده عربی ایست بازرسی رژیم صهیونیستی ایست بازرسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۲۵۶۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش نماینده ایران به کشف گورهای جمعی در خان یونس

نماینده ایران در ژنو در نامه‌هایی به رئیس کمیته بین‌المللی صلیب سرخ و کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل نوشت: سبعیت رژیم صهیونیستی در غزه دیگر موجب شگفتی هیچکس نیست، این نسل کشی را فورا متوقف کنید. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری تسنیم، علی بحرینی، سفیر و نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران در ژنو طی نامه‌های جداگانه‌ای خطاب به رئیس کمیته بین‌المللی صلیب سرخ و کمیسرعالی حقوق بشر سازمان ملل ضمن برشمردن فهرستی از موارد جنایات جنگی، جنایات علیه بشریت و نسل کشی که توسط رژیم صهیونیستی در 8 ماه گذشته به وقوع پیوسته است، خواستار اقدام فوری سازمان‌های بین‌المللی برای توقف از این نسل کشی شد.

سفیر و نماینده دائم کشورمان با اشاره به گزارش موسسه دفاع مدنی در غزه مبنی بر کشف گوردسته جمعی حاوی پیکرهای 200 تن از شهدای فلسطینی که توسط نیروهای اسرائیلی در مجتمع پزشکی ناصر در خان یونس غزه کشته و دفن شده بودند، در این نامه اظهار داشته است که پیش از ارتکاب به این جنایت نیز کارشناسان سازمان ملل در خصوص حمله به بیمارستان‌ها توسط رژیم صهیونیستی هشدار داده بودند.

وی افزود: این واقعیت نشان می‌دهد که اگر این جنایات دهشتناک فورا متوقف نشود، لاجرم شاهد تکرار  چنین فجایعی خواهیم بود.

بحرینی در این نامه‌ها، با استناد به حقوق بین‌الملل، حقوق بین‌المللی بشردوستانه و اسناد مهم بین المللی از قبیل کنواسیون‌های چهارگانه ژنو، حمله به بیمارستان‌ها و اماکن درمانی، گرسنگی دادن به مردم به عنوان ابزار جنگی، جلوگیری از انتقال کمک‌های بشردوستانه و مواردی از این قبیل را مصادیق غیر قابل انکار جنایت علیه بشریت و جنایت جنگی خوانده و اظهار داشت که سبعیت در حملات غیر انسانی رژیم صهیونیستی در غزه دیگر موجب شگفتی هیچکس نیست و این رفتار قبلا نیز توسط این رژیم وعده داده شده است. 

خاطر نشان می‌گردد، کنوانسیون‌های بشردوستانه ژنو، متضمن حقوق غیر نظامیان در مخاصمات مسلحانه است و کمیته بین‌المللی صلیب سرخ به عنوان پاسدار و نگهبان حقوق بین‌المللی بشردوستانه و کنوانسیون‌های ژنو  موظف است حداکثر تلاش خود را برای اجرای مفاد این کنواسیون‌ها مبذول دارد.

درخواست برای تحقیقات بین‌المللی درباره گورهای جمعی در غزهافشای ابعاد تازه از جنایات صهیونیست‌ها در گورهای جمعی غزه

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • رئیسی: رژیم صهیونیستی باید از سرزمین‌های اشغالی اخراج و مجازات شود
  • واکنش نماینده ایران به کشف گور‌های جمعی در خان یونس
  • سفیر ایران در ژنو: نسل‌کُشی در غزه را فوراً متوقف کنید
  • نسل‌کُشی در غزه را فوراً متوقف کنید
  • واکنش نماینده ایران به کشف گورهای جمعی در خان یونس
  • سابقه گسترده همکاری‌های اردن با رژیم صهیونیستی
  • آمریکا به کمک‌های نظامی و مالی از «رژیم آپارتاید» پایان دهد
  • حمایت از رژیم صهیونیستی برای حکومت اردن امری حیاتی است 
  • درخواست توقف کمک نظامی آمریکا به رژیم صهیونیستی
  • افزایش نگرانی‌ها از کمبود متخصص بیهوشی در قزوین