Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  فرانس۲۴؛ آمریکا اعلام کرد فروش بیش از یک میلیارد دلار موشک هوا به زمین به تایوان را تائید کرده است. تایوان قصد دارد سیستم دفاعی خود را در برابر چین تقویت کند. همه اقدامات آمریکا برای تقویت تایوان باعث عصبانیت چین شده است چرا که پکن این جزیره را جزیی از خاک خود می‌داند. آمریکا فروش ۱۳۵ موشک کروز هوا به زمین از نوع AGM-84H SLAM-ER را به تایوان تایید کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

موشک‌ها و پرتاب‌کننده‌های دیگری هم که آمریکا به تایوان خواهد فروخت ارزش معامله این دو کشور را به ۱/۸ میلیارد دلار خواهد رساند.
تایوان یکی از موارد اختلافی میان چین و آمریکا است؛ از زمانی که ترامپ در آمریکا به قدرت رسیده، این تقابل بیشتر هم شده است. از دیگر موارد اختلافی میان دو کشور می‌توان به آزادی مذهبی و مسلمانان اویغور، منشاء کرونا، جنگ تجاری، هنگ کنگ و دریای چین جنوبی اشاره کرد.
منبع: شفقنا برچسب ها: چین ، آمریکا ، تایوان

منبع: خرداد

کلیدواژه: چین آمریکا تایوان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khordad.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خرداد» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۲۵۷۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش تایوان به تخصیص بسته کمک‌های مالی جدید آمریکا

رییس جمهور منتخب تایوان در دیدار با نمایندگان کنگره آمریکا با اشاره به رقیب خود، چین، گفت که این امر بازدارندگی تایوان در قبال «توسعه‌طلبی‌های مستبدانه» را تقویت می‌کند.

به گزارش مشرق، «لای چینگ ته» رییس جمهور منتخب تایوان، امروز (سه‌شنبه) با اشاره به رقیب خود چین، گفت که بسته کمک‌های دفاعی ۸ میلیارد دلاری تاییدشده مجلس نمایندگان آمریکا به تایوان، موجب «تقویت بازدارندگی در قبال خودکامگی در میان زنجیره متحدان در غرب اقیانوس آرام» می‌شود.

لای که در حال حاضر، معاون رییس جمهور تایوان است در دیدار با «لیزا مک‌کلِین» نماینده جمهوری‌خواه و «دن کیلدی» نماینده دموکرات ایالت میشیگان در دفتر ریاست‌جمهوری تایوان در تایپه، گفت که این کمک مالی همچنین موجب «کمک به تامین صلح و ثبات در تنگه تایوان و بالا بردن اعتماد بنفس در این منطقه خواهد شد.»

او افزود: تایوان در مواجهه با توسعه‌طلبی مستبدانه مصمم به صیانت از دموکراسی و میهن‌مان است.

لایحه کمک‌های مالی و نظامی به اوکراین، رژیم صهیونیستی و تایوان که در مجلس نمایندگان آمریکا به تصویب رسیده، قرار است امروز در سنا نیز به رای گذاشته شود.

این بسته کمک‌های نظامی شامل طیف گسترده‌ای از دسته‌بندی‌ها و خدماتی است که هدف آن نگهداری و ارتقای سخت‌افزارهای نظامی تایوان است. افزون بر این، تایوان قراردادهایی به ارزش میلیاردها دلار با آمریکا برای خریداری آخرین نسل جنگنده‌های «اف-۱۶وی»( F-۱۶V)، تانک‌های آبرامز «ام۱»( M۱) و سامانه‌های موشکی «هیمارس»( HIMARS) امضا کرده است.

چین مصمم است جزیره تایوان را حتی با متوسل شدن به اعمال قدرت، الحاق کند که آن را بخشی از قلمرو خود می‌داند. چین به واسطه ورود به حریم آبی و هوایی اطراف تایوان با ناوها و هواپیماهای جنگنده، بر عزم خود در این زمینه تاکید کرده است.

منبع: ایسنا

دیگر خبرها

  • واکنش تازه چین به بودجه آمریکا برای حمایت از تایوان
  • بسته تسلیحاتی یک میلیارد دلاری آمریکا در مسیر اوکراین
  • واکنش تایوان به تخصیص بسته کمک‌های مالی جدید آمریکا
  • اعترافات جالب فرمانده پایگاه نواتیم : این حمله بی سابقه ترین حمله به پایگاه بود | طفره رفتن فرمانده اسرائیلی از پاسخ دادن به این سوال | ویدئو
  • واکنش آنکارا به خبر رهگیری موشک های ایران توسط ترکیه/ هدف قرار دادن ۲ پایگاه نظامی آمریکا در شرق سوریه/  رایزنی شورای اروپا برای تشدید تحریم‌ ها علیه ایران‌/ افزایش بی‌سابقه هزینه‌های نظامی در جهان
  • نزدیک شدن جنگنده‌های چینی به ۷۰ کیلومتری تایوان
  • شبیه‌سازی جنگ ایران و آمریکا
  • پکن میزبان مقامات ارشد دریایی ۳۰ کشور
  • تایوان چگونه کمک آمریکا را علیه چین به کار می‌گیرد؟
  • کمک آمریکا به کی‌یف، تل‌آویو و تایوان بحران‌ها را تشدید می‌کند