Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-03-29@02:09:56 GMT

ایمان و امید بهابادی‌ها به مبارزه با کرونا

تاریخ انتشار: ۱ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۷۲۵۸۰۸

ایمان و امید بهابادی‌ها به مبارزه با کرونا

بهاباد در میان ۱۰ شهرستان یزد یکی از محرومترین مناطق استان است که به دلیل جمعیت کم و دوری مرکز آن به شهر یزد پس از ارتقا از بخش به شهرستان چندان توسعه پیدا نکرده، لذا تامین برخی زیرساخت ها از جمله بهداشت و درمان آن بسیار ضروری است.

هرچند این شهرستان ۲۰ هزار نفر جمعیت دارد، به دلیل وجود عرصه های بیابانی در اطراف آن نقش زیادی در تامین امنیت پایدار منطقه و حفظ سکونتگاه های جمعیتی دارد، با وجود کاستی های متعدد شیوع کرونا از اوایل اسفند ۹۸  بر مشکلات مردم منطقه افزوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به همین دلیل رفت و آمد بهابادی ها به دیگر شهرها و بالعکس و همچنین با شهرهای مجاور استان کرمان کمتر شده است و این موضوع بر اقتصاد منطقه که بر پایه کشاورزی و دامداری قرار دارد از لحاظ اجتماعی و اقتصادی همانند دیگر شهرها تبعاتی برجای گذاشته و با تمامی این وجود آنها ناامید نشده و نیستند. 

در این میان مردم و مسوولان منطقه تلاش دارند، با تکیه بر ایمان، امید به آینده روشن با رعایت پروتکل های بهداشتی کرونا را مهار کنند و بار دیگر با کمک رسانه ها شاهد حضور بیشتر مردم و رونق کسب و کارها قبل از کرونا باشند.         

فرماندار بهاباد روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا با بیان اینکه وضعیت شهرستان از نظر شیوع کرونا بحرانی است ، اظهار کرد: آمار افرادمبتلا در حال افزایش است در حال حاضر روزانه ۱۰ نفر نیاز به بستری در بیمارستان دارند و بیش از ۳۰ نفر هم به قرنطینه خانگی هدایت می شوند.

محمد مهدی خانی زاده بهابادی یادآور شد: با توجه به تکمیل ظرفیت تخت بیمارستان های استان به سختی می توان  تخت خالی برای بیماران اعزامی به ۹ شهرستان دیگر استان پیدا کرد.

وی با اظهار تاسف از اینکه معدودی از شهروندان کرونا را جدی نگرفته و حساسیتی نسبت به این موضوع ندارند، تاکید کرد : بر اساس بررسی های انجام شده ۹۰ درصد نحوه ابتلای افراد به کرونا بیشتر از طریق دورهمی های خانوادگی در شهرستان است.

خانی زاده بهابادی با تاکید براینکه در حال حاضر هرگونه فعالیتی که نیاز به تجمع داشته باشد در شهرستان ممنوع است، اضافه کرد : بازرسی ها از نحوه رعایت پروتکل های بهداشتی از سوی اصناف افزایش یافته است ، واحدهای صنفی متخلف پلمب ؛ مراکز ورزشی و تفرجگاه ها هم تعطیل شد و راه های ورودی به آرامستان بهاباد بسته است تا هیچگونه تجمعی صورت نگیرد.

فرماندار بهاباد در مورد فعالیت مساجد هم اظهار کرد : مسوولان مساجد شهرستان هم صرفا مجاز به اقامه نمازهای یومیه هستند و برگزاری هرگونه مجالس از جمله ترحیم ، قرائت ، کلاس تفسیر و احکام در فضای مسقف و غیرمسقف ممنوع است.

این مسوول با اشاره به فرهنگ سازی برای پیشگیری از ابتلای افراد به بیماری کووید- ۱۹ از شهروندان خواست نکات بهداشتی را برای پیشگیری از بیماری رعایت کنند و با تکیه بر ایمان و امید به آینده روشن با مسوولان برای پیشگیری از بیماری همکاری کنند.

به گفته خانی زاده بهابادی صاحبان صنوف نقش مهمی در این زمینه بر عهده دارند و ضمن استفاده از ماسک در محیط کار با نصب پارچه نوشته بر سردر واحدهای صنفی خود مردم و خریداران را به رعایت مفاد پروتکل های بهداشتی تشویق کنند یا در حد امکان از ارایه خدمات به خریداران بدون ماسک پرهیز کنند.

تاثیر مثبت تبلیغات رسانه ای و تشویق خانواده ها به پیشگیری از کرونا  

فرمانداربهاباد در ادامه با اشاره به اینکه با تبلیغات رسانه ای هم اکنون بسیار از مردم و خانواده ها پیشگیری از شیوع کرونا را جدی گرفته اند ولی برخی افراد هنوز به رعایت توصیه‌های بهداشتی در این زمینه توجه ندارند گفت : وضعیت این شهرستان از نظر شیوع بیماری کرونا همچنان قرمز و موارد مثبت و بستری ناشی از آن رو به افزایش است.

مردم ازرفت و آمدهای غیرضروری ودورهمی ها پرهیز کنند 

همچنین رییس شبکه بهداشت و درمان شهرستان بهاباد ، افزود : مهمترین مولفه جلوگیری از شیوع ویروس همکاری مردم و پرهیز آنان از رفت و آمدهای غیرضروری است و مردم باید با رعایت پروتکل های بهداشتی و حفظ فاصله گذاری های اجتماعی از شرکت در اجتماع و حضور غیرضروری در معابر عمومی بپرهیزند.

دکتر سید عبدالحمید رضوی بهابادی ادامه داد: مردم با احساس مسوولیت شرعی و اخلاقی باید بیشتر خود را مکلف به رعایت پروتکل های بهداشتی بدانند و با پوشش ماسک و ضدعفونی کردن دست ها و پرهیز از هرگونه مراوده اجتماعی و سفرهای غیرضروری برای کاهش آثار منفی بیماری تلاش کنند.

وی بابیان اینکه با شروع موج سوم کرونا در بهاباد مثل دیگر شهرها آمارها افراد مبتلا و بستری رو به افزایش است، افزود : در حالی که از ابتدای شیوع کرونا در اسفند ۹۸ تاکنون بالاترین آمار هفتگی ۱۳ نفر بود این هفته با ۳ برابر شدن این عدد و پنج برابر شدن نسبت به هفته قبل، آمارها به عدد خیره کننده ۴۰ نفر رسید.

رییس شبکه بهداشت ودرمان بهاباد تصریح کرد : این درحالی است که به علت محرز بودن علایم تعداد زیادی از مراجعان یا نبود تمایل افراد مشکوک برای انجام تست، این آمار باید بسیار بیشتر از این رقم باشد.

رضوی بهابادی ادامه داد: بیشتر بیماران بستری با مشکل ریوی شدید تا ۷۰درصد روبرو  و در بخش آی. سی.یو(ICU) بستری هستند.

به گفته این مسوول سهل اندیشی در موضوع کرونا و رعایت نکردن موارد پیشگیری از سوی تعدادی از  مردم در روابط اجتماعی روزانه و مخصوصا در دورهمی‌های خانوادگی علت اصلی افزایش بی‌سابقه بیماران است.

شهروندان با رعایت اصول بهداشتی از شیوع کرونا پیشگیری کنند 

همچنین رییس بیمارستان حکیم بهابادی از مردم خواست با استفاده از ماسک و رعایت مفاد پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی در پیشگیری از شیوع بیشتر این ویروس همکاری کنند.

دکتر « سحر عامل شهباز» در این زمینه پرهیز از حضور در اجتماعات، خودداری از خروج غیرضروری از منزل، استفاده از ماسک و رعایت فاصله هنگام تعامل با دیگر شهروندان را از جمله راهکارهای ساده و اطمینان‌بخش برای کاستن از خطر ابتلا به کرونا عنوان کرد و  افزود : با توجه به این وضعیت، تقاضا داریم مردم با رعایت اصول بهداشتی، از شیوع بیشتر کرونا پیشگیری کنند.

وی یادآورشد: رعایت نکات ساده و پر اهمیت بهداشتی از جمله زدن‌ماسک، شست‌وشوی مرتب دست ها و رعایت فاصله ایمن اجتماعی، کمک کننده و یاری رسان به کادر بهداشتی و درمانی است و با انجام این امور از سلامت خود افراد نیز محافظت می شود.

خانم عامل شهباز با بیان اینکه بهترین راه شکست کرونا رعایت پروتکل‌های بهداشتی است، خاطرنشان کرد: این بیماری محدودیت سنی در ابتلای افراد ندارد و هر کس در هر سنی اگر نکات بهداشتی را رعایت نکند مطمئناً گرفتار آن خواهد شد.

بیمارستان بهاباد ۳۶ تخت برای پذیرش بیماران دارد و طرح توسعه آن به ۹۶ تختخوابی در دست اجراست و در حال حاضر بخش های داخلی، اطفال، سونوگرافی، اورژانس،دیالیز ، زنان و زایمان و آزمایشگاه دارد. 

مرکز شهرستان ۲۰ هزار نفری بهاباد در فاصله ۲۰۰ کیلومتری شرق شهر یزد قرار دارد.

همچنین سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی دیروز( چهارشنبه) گفته بود که با فوت ۳۱۲ بیمار مبتلا به کرونا در ۲۴ ساعت گذشته، شمار افراد متوفی به  بیماری کووید- ۱۹ در کشور به ۳۱ هزار و ۳۴۶ نفر رسیده است و تمامی استان همچنان در وضعیت قرمز یا هشدار یا زرد کرونا قرار دارد.

سیما سادات لاری افزود: در ۲۴ ساعت گذشته تا ظهر ۳۰ مهر ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، پنج هزار و ۶۱۶ بیمار جدید در کشور شناسایی شد که از این تعداد ۲ هزار و ۳۴۰ نفر بستری شدند. با این حساب، مجموع بیماران کووید- ۱۹ در کشور به ۵۴۵ هزار و ۲۸۶ نفر رسید.

سخنگوی وزارت بهداشت گفت:  تاکنون ۴۳۸ هزار و ۷۰۹ نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند و چهار هزار و ۸۶۱ نفر تحت مراقبت قرار دارند و تاکنون چهار میلیون و ۵۹۹ هزار آزمایش تشخیص کووید- ۱۹ در کشور نیز انجام شده است.

لاری افزود: شرایط از لحاظ شیوع کرونا در استان های تهران، اصفهان، قم، آذربایجان شرقی، خراسان جنوبی، سمنان، قزوین، لرستان، اردبیل، خوزستان، کرمانشاه، کهگیلویه و بویراحمد، گیلان، بوشهر، زنجان، ایلام، خراسان رضوی، مازندران، چهارمحال و بختیاری، البرز، آذربایجان غربی، مرکزی، کرمان، خراسان شمالی، همدان، یزد و کردستان قرمز است و هرمزگان، فارس، گلستان و سیستان و بلوچستان نیز در وضعیت نارنجی و زرد قرار دارد.

لاری در مورد یزد هم گفته بود که از خیز شدید اسفند ۹۸ و عبور از خیز ضعیف تر از مرداد امسال، از اواسط شهریور نمودار موارد بستری و ابتلا در استان مجددا افزایشی شد و با شیب تندی در حال امتداد است. هم اکنون تمام شهرهای استان  در وضعیت قرمز قرار دارد.

وی ادامه داد: میزان رعایت پروتکل های بهداشتی در این استان ۶۳ درصد ، استفاده از ماسک توسط مردم ۶۰ درصد و میزان رعایت پروتکل ها در وسایل نقلیه عمومی ۵۴ درصد است.

وی افزود: در هفته چهارم مهر بروز موارد بستری با افزایش نسبی به ۲۸ نفر به ازای هر ۱۰۰ هزار نفر رسیده است که با اختلاف قابل توجهی بالاتر از متوسط کشوری است.بروز مرگ و میر کرونا نیز ۲۴.۵ نفر به ازای هر یک میلیون نفر است که نزدیک به میزان متوسط کشوری است.

لاری گفت: با توجه به تعطیلات پیش رو از مردم می خواهیم از هر گونه اقدام به سفر به طور جد خودداری کنند.

خبرنگار ایرنا 

برچسب‌ها ویروس کرونا ایمان بهاباد بهداشت و سلامت پروندهٔ خبری کرونا در ایران؛ آخرین اخبار و گزارش‌ها

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا ایمان بهاباد بهداشت و سلامت ویروس کرونا ایمان بهاباد بهداشت و سلامت اخبار کنکور رعایت پروتکل های بهداشتی استفاده از ماسک رعایت پروتکل ها شیوع کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۲۵۸۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

موضوع اول جهان اسلام، فلسطین است

مبلغ مذهبی گفت: موضوع اول جهان اسلام فلسطین است.

به گرارش خبرگزاری ایمنا از خراسان جنوبی، حجت الاسلام رفیعی امروز سه شنبه هفتم فروردین در اجتماع مردم بیرجند برای محکومیت جنایات اسرائیل که با حضور معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی، تعدادی از مدیران دستگاه‌های اجرایی و گروه‌های مختلف مردم در مسجد امام حسین (ع) بیرجند برگزار شد، اظهار کرد: مسئله اول جهان اسلام، موضوع فلسطین است و امروز شاهد آن هستیم که بیش از ۳۲ هزار نفر در غزه در جلوی چشمان همه جهانیان کشته شده اند که بیشتر آنها کودکان و زنان هستند.

وی با طرح این سوال که برای بیداری امت اسلام جهت دفاع از مردم مظلوم فلسطین دیگر چه اتفاقی باید بیفتد که حاکمان کشورهای اسلامی برای حمایت از مردم فلسطین اقدام کنند؟، افزود: قارون های دنیا طلب سرمایه دار در ایران و جهان اسلام چرا از عربستان که بیت الله الحرام در آن قرار گرفته و در برقراری ارتباط با اسرائیل پیش قدم شده، نمی‌خواهند که برای حمایت از مردم مظلوم غزه اقدام لازم را انجام دهد؟

این مبلغ مذهبی گفت: در این نبرد و مبارزه نا برابر اگر قرار باشد کسی علم دار باشد و فریاد بزند، علمای اهل سنت هستند و جمعیت اهل سنت با به میدان آمدن باید بیش از گذشته اقدامی شایسته در این خصوص انجام دهند تا ما پشت سر آنها برای حمایت از ملت فلسطین حرکت کنیم.

وی تصریح کرد: امروز بیشترین میزان سوخت از ترکیه برای اسرائیل تأمین می‌شود که از مصداق‌های جهان امروز در زمینه قارون های مادی است که ارتباط با اسرائیل را برحمایت از مردم فلسطین ترجیح می‌دهند.

حجت الاسلام رفیعی گفت: با اشاره به صلح امام حسن مجتبی (ع) با معاویه تصریح کرد: مردم عصر امام حسن (ع) زمانی که ذلت زندگی دنیوی را بر نبرد با معاویه ترجیح دادند، امام حسن (ع) را مجبور به صلح با معاویه کردند.

وی تاکید کرد: سامری‌های امروز جهان اسلام هم یکی دیگر از عوامل سازش با صهیونیست است که ترویج کننده سیاست نفاق برای جلوگیری از نبرد و مبارزه و سکوت در برابر جنایات اسرائیل هستند.

وی خاطر نشان کرد: چرا در حوزه‌های مختلف به بهانه مصلحت و آرامش، شور مبارزه و نبرد با اسرائیل در کشور ایجاد نمی‌شود.

وی تصریح کرد: روحیه نبرد و قتال با دشمن جوانان ما را از آلوده شدن به هر گونه آسیب اجتماعی نجات می‌دهد.

به گفته حجت الاسلام رفیعی در کنار جلسات برای محکوم کردن جنایات صهیونیست باید در عمل هم در این زمینه اقدام کنیم و در این راستا نباید مسئولان ما از قارون‌ها و سامری‌ها عصر حاضر انتخاب شوند.

وی با بیان اینکه در کنار داعشی های تکفیری، یک سری شیعه تکفیری هم داریم که خواستار جنگ و نبرد با دشمن صهیونیستی نیستند، گفت: در روایات آمده که در آخر الزمان قومی می آیند که جهان اسلام را نجات می‌دهند و امروز ما باید ببینیم که در کجای این موضوع قرار داریم.

به گزارش ایمنا، در ادامه این مراسم گروه‌های مختلف مردمی با فریاد مرگ بر اسرائیل، مرگ بر آمریکا و مرگ بر انگلیس، برای حمایت از مردم مظلوم فلسطین شعار سر دادند و آمادگی خود را برای حضور در فلسطین برای حمایت از آنها و مبارزه با صهیونیست اعلام کردند.

کد خبر 739437

دیگر خبرها

  • دین، بدون اعتقاد و ایمان به نبوت، معنایی ندارد
  • کشف و ضبط۹۰ تن تخم مرغ غیر بهداشتی در شهرستان مشهد
  • نظارت بر ۴ واحد داروخانه گیاهپزشکی در سامان
  • امید آفرینی برای محرومین جامعه به همت گروه‌های جهادی بسیج
  • مردم، اتحاد، امید
  • کشف بیش از ۹۴ کیلو تریاک از خودروی تاکسی در رودسر
  • رعایت حرمت ماه رمضان مطالبه مردم است
  • اسلام مکتبی است که عقاید و سیاستش بهم آمیخته است
  • موضوع اول جهان اسلام، فلسطین است
  • پلمب ۲ واحد صنفی متخلف در سیریک