Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمدرضا صمیمی گفت: مردم مشکلات خود را به امامان جمعه و جماعت انتقال می‌دهند اگر حلقه اتصال بین شوراها و امامان جمعه وجود داشته باشد خیلی از مشکلات و حواشی خود به خود برطرف شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان کردستان، محمدرضا صمیمی مدیرکل دفتر امور شوراهای اسلامی شهر و روستای وزارت کشور در دیدار با نماینده ولی فقیه در کردستان، اعلام کرد: در کشور ظرفیتی به نام ائمه جمعه وجود دارد و به نظر می‌رسد شوراها از استفاده از این ظرفیت غافل بوده‌اند که پیشگیری از خیلی موضوعات که امروز برای شوراها و شهرداری‌ها اتفاق افتاده است با بهره‌گیری از ظرفیت ائمه جمعه و جماعت ممکن می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی با بیان اینکه مردم مشکلات خود را به امامان جمعه و جماعت انتقال می‌دهند، افزود: اگر حلقه اتصال بین شوراها و امامان جمعه وجود داشته باشد خیلی از مشکلات و حواشی خود به خود برطرف می‌شود.

 

وی اذعان کرد: ائمه جمعه می‌توانند منعکس‌کننده ظرفیت‌ها و نیازهای مناطق و محلات باشند و شوراها با اطلاع کافی از ظرفیت‌ها و مشکلات بهتر می‌توانند در تصمیم‌گیری عمل کنند.

 

مدیرکل دفتر امور شوراهای اسلامی شهر و روستای وزارت کشور اضافه کرد: پیشگیری وقتی اتفاق افتاد برای درمان و جراحی هم می‌توان از ظرفیت ائمه جمعه و جماعات استفاده کرد.

 

صمیمی با اشاره به اینکه 21 سال از عمر فعالیت شورایی در کشور می‌گذرد، گفت: اکنون جوانی است که می‌تواند فعالیت‌های متعددی را در کشور انجام دهد و اثرگذار باشد.

 

وی بیان کرد: از آنجایی که شوراها منتخب مردم هستند باید به توقعات مردم از آنان رسیدگی کرد ضمن اینکه حاکمیت هم یک حدود و قیودی در ساختار کشور تعریف کرده که باید رعایت شود لذا تنظیم این کار برای دفتر شوراها کار سختی است.

 

نماینده ولی فقیه در استان کردستان نیز در این دیدار اعلام کرد: خداوند متعال توفیق خدمتی که به ما عنایت کرده باید به نحو احسن و شایسته به سرمنزل مقصود برسانیم و در زمان اتمام ماموریت یاد خوبی را از خود به یادگار بگذاریم.

 

حجت‌الاسلام عبدالرضا پورذهبی عنوان کرد: استفاده از ظرفیت‌ها توسط شوراها امری ضروری است و باید از تمامی ظرفیت‌ها برای خدمت به مردم و رفع مشکلات استفاده شود.

 

وی بیان کرد: یکی از مهم‌ترین این ظرفیت‌ها بهره‌گیری از ظرفیت ائمه جمعه و جماعات است که باید مدنظر شوراها قرار گیرد.

 

رئیس شورای عالی استان‌ها نیز در این دیدار بیان کرد: در حال حاضر 125 هزار و 992 شورای شهر و روستا و 37 هزار دهیار در سطح کشور فعال است.

 

علیرضا احمدی با بیان اینکه50  درصد از امورات کشور توسط شوراهای شهر و روستا، شهرداری‌ها و دهیاری‌ها انجام می‌شود، خاطرنشان کرد: 100 هزار میلیارد تومان بودجه شهرداری‌ها در کشور است که یک پنجم کل بودجه کشور را شامل می‌شود.

 

وی با بیان اینکه براساس قانون در این شورا، حدود ۶ مرحله انتخابات برگزار می‌شود، اضافه کرد: ۷۵ نفر عضو شورای عالی استان‌ها هستند و شورای عالی استان‌ها توانایی ارائه طرح به مجلس را دارد و موازی با دولت می‌تواند به صورت مستقیم لایحه تقدیم مجلس کند.

 

وی با بیان اینکه این ظرفیت بستر خوبی است که می‌تواند برای نظام و مردم مثمرثمر باشد، اعلام کرد: شورای عالی استان ها به عنوان شورای فرادستی ظرفیت بزرگی در راستای تحقق اهداف نظام و پاسخگویی به مردم است.

 

پایان پیام/713

منبع: شبستان

کلیدواژه: استان کردستان شوراهای اسلامی جلسه شورای عالی استان ها امامان جمعه ائمه جمعه ظرفیت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۲۵۸۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هنرمندان در قرارگاه فرهنگی شهر فعالیت داشته باشند

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز یزد، حجت الاسلام محی الدینی در دیدار با هنرمندان به مناسبت عید نوروز گفت:نماز جمعه قرارگاه فرهنگی شهر محسوب می‌شود و هنرمندان می‌توانند رسالت خود را در ترویج این سنت الهی انجام دهند و منادیان نماز جمعه باشند. حجت الاسلام محی الدینی افزود:استفاده از ظرفیت هنرمندان در حوزه‌های مختلف مانند نمایشگاه خوشنویسی و نقاشی و ... در میعادگاه نماز جمعه تاثیر خوب و مثبتی دارد. امام جمعه مهریز در این نشست بر تقویت کانون‌های مساجد که متولی آن اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی است تاکید کرد. وی در ادامه به اتحاد و وحدت مردم شهرستان تاکید کرد و بیان داشت:مردم نگاه شهرستانی به این شهرستان با ظرفیت‌های مختلف داشته باشند.

دیگر خبرها

  • حل مشکلات اقتصادی نیازمند رشد اقتصادی است
  • حل مشکلات اقتصادی و رونق صادرات با جهش تولید میسر است
  • عامل اصلی تمام مشکلات و فساد‌های عالم آمریکا است
  • آمریکا عامل اصلی فساد و مشکلات دنیا است
  • امام جمعه گرگان: عامل اصلی تمام مشکلات و فساد‌های عالم آمریکا است
  • رشد اقتصادی با تقویت تولید با نقش آفرینی مردم اتفاق می‌افتد
  • دولت و مجلس از ظرفیت‌های صنایع استان مرکزی استفاده کنند
  • استفاده از همه ظرفیت‌ها در تحقق شعار سال
  • حضور مردم حل‌کننده مشکلات است
  • هنرمندان در قرارگاه فرهنگی شهر فعالیت داشته باشند