Web Analytics Made Easy - Statcounter

جنتی پور گفت: مخاطبان گسترده در آموزش وپرورش ظرفیت ویژه ای برای ترویج و توسعه فرهنگ وقف از سوی فرهنگیان ودانش آموزان است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در گچساران، امروز پنجشنبه (۱ آبان) «سید نورالله جنتی پور» در نشست تخصصی وقف با حضور فرهنگیان در هنرستان کشاورزی آیت الله ملک حسینی گفت: وقف اقدامی ماندگار و جاودانه و راهکاری برای زدودن فقر و محرومیت از جامعه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل اوقاف وامور خیریه استان کهگیلویه وبویراحمد، تصریح کرد: جامعه امروز نیازمند همت واقفان برای توسعه موقوفات در حوزه های بهداشت، سلامت، آموزش و کشاورزی است و هم اکنون ۳۵ موقوفه در استان وجود دارد و فرهنگ سازی جهت ترویج این سنت حسنه مستلزم مشارکت همگانی است.

در ادامه معاون آموزشی مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی استان گفت: وقف در حوزه آموزش کشاورزی علاوه بر ایجاد امنیت غذایی در جامعه بخش مهمی از مشکلات نیازمندان جامعه را مرتفع خواهد کرد.

فرامر روزبهی اظهار کرد: هنرستان کشاورزی با استفاده از ظرفیت نیروی انسانی در دو رشته راه اندازی شده و مستلزم همکاری اداره کل اوقاف و امور خیریه جهت تامین زمین مورد نیاز از طریق موقوفات برای فعالیتهای تحقیقی و مهارتی است.         
مدیر هنرستان‌ کشاورزی حضرت آیت‌الله ملک حسینی هم گفت: سنت حسنه وقف یک فرصت برای کمک به حل مشکلات مردم در جامعه است.

سید ولی موسوی افزود: فرهنگیان وهنرجویان این هنرستان آماده همکاری جهت ترویج این فرهنگ حسنه هستند.

در پایان نشست برنامه پرسش و پاسخ با حضور مدیر کل اوقاف وامور خیریه استان و فرهنگیان برگزار شد.

 

  پایان پیام/630

منبع: شبستان

کلیدواژه: مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کهگیلویه و بویراحمد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۲۵۸۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راه اندازی هنرستان‌های جوار صنعت سرعت می‌گیرد

به گزارش خبرگزاری مهر، مصطفی غفوری در مراسم افتتاحیه پنجمین دوره نمایشگاه معرفی مشاغل، که در دانشگاه کار شهر الوند برگزار شد، تصریح کرد: نمایشگاه معرفی مشاغل، یکی از موضوعات و رویدادهایی است که در سال‌های اخیر با همکاری فرمانداری البرز، دانشگاه کار، آموزش و پرورش، سازمان فنی و حرفه‌ای و دستگاه‌های اجرایی برگزار می‌شود.

وی افزود: در این دوره از نمایشگاه، این امکان برای والدین و خانواده‌ها ایجاد شده است تا در کنار فرزندان از نمایشگاه بازدید کنند و از توانمندی‌های صنعتی و علمی موجود در شهرستان مطلع شوند؛ آشنایی خانواده‌ها با مشاغل صنعتی آن‌ها با آگاهی بیشتری می‌توانند فرزندان خود را نسبت به انتخاب رشته تحصیلی هدایت و راهنمایی کنند.

فرماندار البرز یادآور شد: پایه‌های نهم و دوازدهم تحصیلی برای دانش آموزان دارای حساسیت است چرا که انتخاب رشته در این پایه صورت می‌گیرد، اگر بتوانیم در این مقطع مشاوره‌های خوبی از نظر معرفی مشاغل، معرفی رشته‌ها و نحوه کسب درآمد به دانش آموزان ارائه دهیم، قطعاً نتایج خوبی به دست می‌آوریم.

وی بیان کرد: این رویداد هرچقدر از نظر کیفی تقویت شود گامی مؤثر در جهت بهبود وضعیت اشتغال برداشته می‌شود؛ یکی از موضوعات مهم در توسعه شهرستان و رونق تولید، نیروی کار است که در شرایط کنونی شرکت‌ها و واحدهای صنعتی به آن نیاز دارند، از این رو نمایشگاه مشاغل، ارتباط نیروی کار جوان را با کارآفرینان را نیز برقرار می‌کند.

غفوری در ادامه ضمن تأکید بر تقویت ارتباط دانش آموزان با صنعت گفت: یکی از اقدامات مطلوبی که در شهرستان البرز صورت گرفته است، راه اندازی هنرستان‌های جوار صنعت در محل شرکت‌های صنعتی می‌باشد تا مربیان، مدرسان و دانش‌آموزان آموزش دیده و مهارت لازم را فرا بگیرند و بتوانند به عنوان یک نیروی ماهر و آشنا با محیط و فضای کار، در همان شرکت مشغول به کار شوند.

غفوری یادآور شد: هم اکنون این هنرستان در شرکت بالین تک ایجاد شده و شرکت‌های دیگری نیز آمادگی خود را به منظور ایجاد هنرستان‌های جوار صنعت اعلام کرده‌اند که به زودی این امر محقق می‌شود و با سرعت بیشتری دنبال خواهد شد.

کد خبر 6086468

دیگر خبرها

  • برپایی نمایشگاهی از دست سازه‌های دانش آموزان آباده ای
  • مدارس تا فرارسیدن ایام امتحانات باید دایر باشند
  • راه اندازی هنرستان‌های جوار صنعت سرعت می‌گیرد
  • این دانش‌آموزان و طلاب از امسال بدون کنکور معلم می‌شوند
  • آغاز به کار نمایشگاه هفته مشاغل در هنرستان تربیت زرین شهر
  • گشایش نمایشگاه دستاورد‌های دانش آموزان عشایر جرقویه
  • گشایش نمایشگاه هفته مشاغل در فیروزه
  • پرورش نیروی کار ماهر در ۵۵۱ هنرستان در خوزستان
  • بیش از ۵۵۰ هنرستان فنی و حرفه‌ای در خوزستان فعالیت می‌کنند
  • رشته‌های دانشگاهی فاقد بازار کار حذف می‌شوند