Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-25@16:02:49 GMT

تلاش دو نهاد برای احیای توانمندسازی

تاریخ انتشار: ۱ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۷۲۵۸۷۲

تلاش دو نهاد برای احیای توانمندسازی

ایسنا/خراسان جنوبی در جلسه بررسی تفاهم نامه فی ما بین جهاددانشگاهی و کمیته امداد در زمینه توانمندسازی خانوارهای تحت حمایت، بر تلاش برای توانمندسازی جامعه به عنوان اهداف مشترک کمیته امداد و جهاددانشگاهی تاکید شد.

جلال الدین صادقی، امروز پنج شنبه یکم آبان‌ماه در جلسه بررسی تفاهم نامه فی ما بین جهاددانشگاهی و کمیته امداد در زمینه توانمندسازی خانوارهای تحت حمایت، این دو نهاد را مولود انقلاب اسلامی عنوان کرد و گفت: داشتن روحیه جهادی و اخلاص در کار از ویژگی‌های مهم جهاددانشگاهی و کمیته امداد است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش ایسنا، وی، به وجود ظرفیت بالای این نهاد در زمینه های آموزشی، پژوهشی و فرهنگی اشاره کرد و گفت: وجود این پتانسیل در جهاددانشگاهی فرصت خوبی را جهت ارائه خدمات متنوع آموزشی و فرهنگی ایجاد کرده است .

رئیس جهاددانشگاهی خراسان جنوبی با اشاره به گستردگی مراکز آموزشی در حوزه‌های مختلف و اهمیت این مراکز در حوزه اشتغال بیان کرد: جهاددانشگاهی با اجرای طرح‌های توانمندسازی زنان سرپرست خانوار، الگوی نوین توسعه مشاغل خانگی و همچنین طرح توسعه اقتصادی و اشتغالزایی روستایی توانسته گام‌های اساسی و مهمی را بردارد.

صادقی با بیان اینکه طرح ملی توسعه مشاغل خانگی با کارفرمایی اداره کل کار، تعاون و رفاه اجتماعی برای اولین بار در سال ۹۶ در ۹  استان کشور به صورت پایلوت به اجرا درآمد و در ادامه در ۳۱ استان کشور اجرایی خواهد شد، خاطرنشان کرد: هدف از اجرای این طرح در استان به موازات سایر استان‌ها، آموزش، توانمندسازی و فراهم کردن بستر اتصال به بازار تعداد ۴۰۰ نفر از متقاضیان مشاغل مزیت دار استان به صورت رایگان است.

وی، انعقاد تفاهم نامه بین جهاددانشگاهی و کمیته امداد را آغاز خوبی برای گسترش همکاری‌های دوجانبه خواند و گفت: جهاددانشگاهی با دارا بودن حوزه‌ها و مراکز آموزشی، پژوهشی و فرهنگی، تجاری‌سازی، اشتغال، مرکز آزمون‌های استخدامی  و مرکز مشاوره روان شناسی آماده ارائه خدمات به خانواده امداد است .

رضا سلم آبادی، مدیرکل کمیته امداد خراسان جنوبی نیز با اشاره به توانمندی‌های جهاددانشگاهی در زمینه‌های مختلف، این نهاد را یکی از برندهای تاثیرگذار و مفید در ایجاد و پایداری اشتغال دانست و خواستار همکاری و تعامل بیشتر این دو مجموعه شد.

وی ادامه داد: جهاددانشگاهی توانسته است الگوهای بسیار خوبی در مشاغل خانگی و اشتغال زایی ارائه دهد.

مدیرکل کمیته امداد خراسان جنوبی، یکی از حوزه‌های همکاری این دو مجموعه را آموزش پرسنل و مددجویان ذکر کرد و گفت: ارائه خدمات تحصیلات تکمیلی به پرسنل از جمله خدمات مورد نظر کمیته امداد استان از سوی جهاددانشگاهی است که امیدواریم با توجه به متقاضیان این امر در کمیته امداد بتوانیم از ظرفیت‌های جهاددانشگاهی در این حوزه بهره‌مند شویم.

سلم آبادی با اشاره به برگزاری دوره‌های آموزشی و مجازی جهاددانشگاهی، خاطرنشان کرد: برگزاری دوره‌های مجازی توسط جهاد دانشگاهی، نقطه قوتی مهم در پایداری طرح‌های اشتغال است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی جهاد دانشگاهی کمیته امداد امام خمینی جهاددانشگاهی و کمیته امداد خراسان جنوبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۲۵۸۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برپایی اردوی جهادی پزشکی از سوی کمیته امداد شهر قدس

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای شهرستان های استان تهران؛ کمیته امداد شهر قدس،اردویِ جهادیِ پزشکی برپا کرد. بینایی سنجی، شنوایی سنجی ،غربالگری، پزشک بانوان و مشاوره،از جمله خدمات ارائه شده در این اُردوی جهادی بود.

 

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

 

دیگر خبرها

  • برپایی اردوی جهادی پزشکی از سوی کمیته امداد شهر قدس
  • شاهد تحول در خدمت‌رسانی در کمیته امداد امام‌خمینی(ره) بودیم
  • توانمندسازی مددجویان هدف اصلی کمیته امداد است
  • توانمندشدن بیش از ۴ هزار خانوار کمیته امداد استان همدان
  • نهاد مقدس کمیته امداد، یک نهاد دینی و انقلابی است
  • برگزاری ۷۵۰۰ نفر ساعت آموزش توانمندسازی برای تشکل‌های ایثارگری
  • اخلاص امام راحل(ره) بزرگ‌ترین پشتوانه کمیته امداد است
  • مراقبین سلامت کردستان در دوره‌های توانمندسازی شرکت کردند
  • ارتقای ظرفیت ۵۰ واحد نیمه‌فعال لرستان
  • سالیانه ۱۶۰ میلیارد لیتر کسری آب در استان قزوین داریم