Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون اول رئیس جمهور مصوبه ۲۷ مهر ماه هیئت وزیران با هدف رفع موانع جهش تولید را جهت اجرا به دستگاه‌های اجرایی ابلاغ کرد.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری آنا، اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور مصوبه ۲۷ مهر ماه هیئت وزیران با هدف رفع موانع جهش تولید را جهت اجرا به دستگاه‌های اجرایی ابلاغ کرد.

بر اساس این مصوبه که با هدف یکپارچگی و انسجام نظام صدور مجوز در کشور ابلاغ شده است؛ مراجع ذیصلاح مکلف شده‌اند ظرف شش ماه ترتیبی فراهم نمایند که کلیه مجوزهایی که پس از ابلاغ این تصویب نامه صادر، تمدید یا اصلاح می‌شوند بر روی درگاه ملی مجوزهای کشور ثبت و شناسه یکتای مجوز دریافت نمایند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هیات وزیران همه مراجع صادر کننده استعلام را مکلف کرده است به درخواست های دریافت شده از طریق درگاه ملی مجوز‌های کشور، ظرف ۱۵ روز کاری به صورت واضح، غیرمشروط و غیرقابل تفسیر پاسخ دهند.

بر اساس این مصوبه که به امضای معاون اول رئیس جمهور رسیده است، مراجع صدور مجوز می‌توانند در خصوص طرح‌های ایجاد کسب و کار که از اراضی منابع طبیعی یا ملی استفاده کرده اند در صورت عدم اجرا یا تأخیر در اجرا یا عدم پیشرفت قابل توجه مطابق با طرح توجیهی مصوب و یا تعطیلی بیش از یکسال، اراضی منابع طبیعی را به متقاضیان دیگر واگذار کند.

متن کامل مصوبه هیئت وزیران که به پیشنهاد کارگروه رفع موانع جهش تولید و به استناد اصل ۱۳۸ قانون اساسی تصویب شده به شرح ذیل است،

هیات وزیران در جلسه ۱۳۹۹/۷/۲۷ به پیشنهاد کارگروه رفع موانع جهش تولید و به استناد اصل یکصد و سی و هشتم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران تصویب کرد.

1- به منظور یکپارچگی و انسجام نظام صدور مجوز در کشور، مراجع صدور مجوز مکلفند ظرف شش ماه ترتیبی فراهم نمایند که کلیه مجوزهایی که پس از ابلاغ این تصویب نامه صادر، تمدید یا اصلاح می شوند، بر روی درگاه ملی مجوزهای کشور، ثبت و شناسه یکتای مجوز دریافت نمایند. هر مجوزی که بعد از زمان راه اندازی این درگاه صادر شده و فاقد شناسه یکتای مجوز باشد، معتبر نیست. مراجع صدور مجوز مکلفند با اتصال الکترونیکی سامانه‌‌های صدور مجوز خود به درگاه فوق و ارایه داده های خواسته شده، این شناسه را دریافت و بر روی مجوزهای صادره ثبت نمایند.

2- در اجرای ماده (۹) قانون جامع حدنگار (کاداستر) کشور – مصوب ۱۳۹۳ – کلیه دستگاه‌هایی که مرجع قانونی استعلام حریم‌ها و زیرساخت‌ها می باشند، مکلفند ظرف چهارماه از تاریخ ابلاغ این تصویب نامه، پس از تهیه لایه های اطلاعات مکانی عارضه‌‌های خود، بر اساس آیین نامه اجرایی تبصره ماده (۹) قانون مذکور موضوع تصویب نامه شماره ۷۳۴۶۳/ت۵۴۳۷۷هــ مورخ ۱۳۹۸/۶/۱۳، نسبت به پاسخ استعلامات مذکور به صورت الکترونیکی هوشمند و بدون نیاز به دخالت کاربر اقدام نمایند. مسئولیت به روزرسانی و نگهداری لایه‌های اطلاعات مکانی به عهده دستگاه اجرایی مربوط است.

3- مراجع صادرکننده استعلام مرتبط با حریم‌ها و زیرساخت‌ها از جمله خطوط انتقال گاز و نفت، منابع آب و خطوط انتقال، دکل فشارقوی، میراث فرهنگی، شهر، حریم‌های زیست محیطی، منابع طبیعی و مراتع، صنایع دامپزشکی، امنیتی، فرودگاه ها، راه آهن، جاده و تأسیسات اتمی مکلفند به درخواست‌‌های دریافت شده از طریق درگاه ملی مجوزهای کشور، ظرف پانزده روز کاری به صورت واضح، غیرمشروط و غیرقابل تفسیر پاسخ دهند. عدم پاسخ در مهلت یاد شده، به منزله موافقت با درخواست می باشد.

تبصره 1- پاسخ ثبت شده به منزله پاسخ قطعی مرجع صادرکننده استعلام می‌باشد و غیرقابل تغییر است.

تبصره 2- مراجع موضوع این بند موظفند تا پایان آبان ماه 1399، حریم‌های مرتبط را اعلام و در پایگاه اطلاع‌‌رسانی اینترنتی خود اعلام نمایند.

4- مراجع صدور مجوز مکلفند در خصوص طرح‌های ایجاد کسب و کار که از اراضی منابع طبیعی یا ملی استفاده کرده اند، در صورت عدم اجرا، تأخیر در اجرا یا عدم پیشرفت قابل توجه مطابق توجه مطابق با طرح توجیهی مصوب و یا تعطیلی بیش از یک سال، اراضی منابع طبیعی یا ملی دارای محدودیت را تخصیص و آن را برای متقاضیان دیگر آزاد نمایند. دستورالعمل اجرایی این بند ظرف دو ماه از تاریخ ابلاغ این تصویب نامه توسط وزارت امور اقتصادی و دارایی و با همکاری وزارتخانه‌های جهاد کشاورزی، صنعت، معدن و تجارت، نیرو، نفت، راه و شهرسازی و سازمان حفاظت محیط زیست و سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور تدوین و به تصویب هیئت وزیران می رسد.

5- به منظور تسریع در شروع و توسعه کسب و کارها، تسهیل در سرمایه‌گذاری و شناسایی و انعکاس مقررات مخل و پیشنهاد آن به هیئت مقررات‌زدایی و تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار جهت رفع آنها، کارگروه استانی «تسهیل سرمایه‌گذاری و مقررات‌زدایی» به ریاست استاندار و دبیری مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان و با حضور دستگاه‌های ذی ربط با برگزاری حداقل یک جلسه در ماه تشکیل می شود. دستورالعمل اجرایی این ماده ظرف دو ماه از تاریخ ابلاغ این تصویب نامه توسط وزارت امور اقتصادی و دارایی تدوین و به تصویب هیئت وزیران می رسد.

6- معاونت حقوقی رئیس‌جمهور مکلف است با همکاری فنی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و همکاری تخصصی دستگاه‌های ذی‌ربط به تشخیص معاونت یاد شده ظرف سه ماه از تاریخ ابلاغ این تصویب نامه نسبت به ایجاد «درگاه اختصاصی قوانین و مقررات مربوط به کسب و کار» در سامانه ملی قوانین و مقررات جمهوری اسلامی ایران اقدام نماید. دستگاه‌های اجرایی مکلفند مقررات موضوع این تصویب نامه را با هماهنگی و نظارت معاونت حقوقی رئیس جمهور در درگاه یاد شده درج کنند و پیشنهادهای مربوط به لوایح و مقررات مرتبط با کسب و کار را در قالب طراحی شده توسط معاوت مذکور (از جمله شامل اسناد پشتیبان، قوانین و مقررات مرتبط و آثار مصوبه جدید بر آنها) به مراجع وضع مربوط ارایه کنند و نسخه‌ای از آن را جهت اطلاع عمومی، در درگاه یاد شده درج نمایند.
7- مصوبات هیئت مقررات‌زدایی و تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار در صورت نیاز به تصمیم گیری هیئت وزیران، ظرف یک ماه پس از تصویب در هیئت مذکور، مستقیماً در هیئت وزیران بررسی و اتخاذ تصمیم خواهد شد.

انتهای پیام/۴١۵١/

منبع: آنا

کلیدواژه: دولت تولید مصوبه اراضی منابع طبیعی مراجع صدور مجوز درگاه ملی مجوز هیئت وزیران رئیس جمهور جهش تولید رفع موانع دستگاه ها کسب و کار حریم ها یاد شده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۲۵۸۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تحقق شعار سال نیازمند انسجام دستگاه‌های مربوطه تولید است

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان همدان؛ امروز در جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان ضمن ارائه عملکرد دستگاه‌های اجرایی استان در سال گذشته و در راستای سند سه ساله توسعه استان درصد عملکرد قابل قبولی ارائه شد.

استاندار همدان در این جلسه ضمن تبریک اعیاد گذشته و پیروزی غرور آفرین گفت:  این پیروزی نشان از ظرفیت بالای جمهوری اسلامی است.

قاسمی فرزاد در تبیین شعار سال افزود:به ظاهر رویکرد اصلی شعار سال اقتصادی است، اما باید مسائل فرهنگی و اجتماعی هم مورد تاکید قرار گیرد و انسجام بین دستگاه‌ها می‌تواند روندکار را بهتر کند تا به تحقق شعار سال نزدیک شویم.

او بر جذب اعتبارات تخصیص یافته در سفر ریاست جمهوری به استان تاکید کرد و افزود: جذب اعتبارات تخصیص یافته در سفر باید از طریق دستگاه‌های مربوطه پیگیری و در ماه‌های آغازین سال کارساز شود و به ماه‌های پایانی موکول نشود.


استاندار  گفت: در موضوع آبرسانی بیش از ۱۷۰ کیلومتر اتصالات انجام شد که هر یک از اقدامات انجام شده از انتقال آب و تامین مالی هر کدام یک ابر پروژه است
قاسمی فرزاد گفت:  منطقه ویژه اقتصادی و شهرک‌های صنعتی و صنفی به سرعت باید عملیات اجرایی آعاز شود 

او به مسئله جدی مسکن اشاره کرد و افزود:یکی از مشکلات در همدان قیمت بالای زمین و مسکن است که به دلیل عدم عرضه این مشکل بوجود آمده است و اگر عرضه افزایش یابد قیمت زمین هم کاهش می‌یابد

در جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان امروز ضمن ارائه عملکرد دستگاه‌های اجرایی استان در سال گذشته و در راستای سند سه ساله توسعه استان درصد عملکرد قابل قبولی ارائه شد.


در ادامه جلسه نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی ضمن تبریک اعیاد گذشته و پیروزی ایران در عملیات وعده صادق گفت‌: راهکار‌هایی برای تحقق شعار سال باید ارائه شود و همدان به معنای واقعی شاهد جهش تولید در سالجاری باشد چرا که اگر جهش تولید تحقق یابد همه مشکلات حل خواهد شد.

حمیدرضا حاجی بابایی از اعتبار ۱۹ هزار میلیارد دلار از فروش نفت در صندوق توسعه خبر داد و افزود:مدیران با پیگیری میتوانتد با جذب سرمایه گذار و جذب اعتبار از محل صندوق توسعه برای توسعه استان تلاش و از این اعتبار استفاده کنند.


او گفت: افزایش بودجه در شرکت‌های دولتی ۶۶۲ هزار میلیارد تومان و در بخش فرهنگی کشور ۳۶ هزار میلیارد تومان و ۲۰ هزار میلیارد تومان بودجه‌ی محرومیت زدایی اعتبارات قابل توجهی ست که در سالجاری میتوان لز لین فرصت بهره برد.


حاجی بابایی مسئله اصلی استان را مسکن و تامین مسکن عنوان کرد و افزود:باید ۳ هزار هکتار زمین برای تامین مسکن استان در نطر گرفته شود که امسال به طور جدی این موضوع پیگیری خواهد شد که نیاز استان۶۰ هزار قطعه زمین است.

او افزود باید در جامعه امید آفرینی ایجاد شود و این نیاز به همکاری مسئولان و اصحاب رسانه و بخصوص صداو سیما را می‌طلبد که اقدامات مثبت دولت و پیشرفت‌های استان انعکاس شود.

نماینده مردم همدان در بحث آبرسانی از جذب بودجه ۳۰۰ میلیاردی استان به سفر اخیر وزیر نیرو اشاره کرد و گفت این اعتبار برای تهیه دستگاه ازن زنی در تصفیهخانه شیخی جان در نطرگرفته شده است تا آب مطلوبتری به دست مردم برسد.


او همچنین به طرح بیمارستان هزار تختخواب اشاره کرد که پس از گذشت ۳ سال هنوز جانمایی مناسب صورت نگرفته که هر جه سریعتر باید جانمایی و اجرا شود
حاجی بابایی در پایان پیشنهاد کرد که جلسات شورای برنامه ریزی و توسعه استان به صورت زنده و مستقیم از صداوسیما پخش شود تا مردم در جریان ریز اقدامات و پیشرفت و توسعه استان قرار گیرند

دیگر خبرها

  • تحقق شعار سال نیازمند انسجام دستگاه‌های مربوطه تولید است
  • برنامه عملیاتی تحقق ‎شعار سال به تصویب هیئت وزیران رسید
  • کاغذبازی مجوزها در خط پایان
  • خسروپناه: مجوز کسب و کارهای بازی محور به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی واگذار شد/ دانشگاه تهران مسئول برگزاری بزرگداشت سنت دانشگاهی و نظام آموزش عالی ایران
  • رشد ۱۲ برابری صدور مجوز تاسیس آموزشگاه فنی و حرفه‌ای
  • برنامه هفتم به‌زودی به دولت ابلاغ می‌شود/ رشد۲۳ درصدی بودجه در سال ۱۴۰۳
  • منظور:‌ قانون برنامه هفتم توسعه به زودی به دولت ابلاغ می‌شود
  • صدور بیش از ۱۷ هزار مجوز برای تاسیس آموزشگاه فنی و حرفه‌ای در سال گذشته
  • قانون برنامه هفتم توسعه به زودی به دولت ابلاغ می‌شود
  • اولتیماتوم دولت برای اجرای قانون تسهیل صدور مجوز‌ها