Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمودرضا رسولی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان اظهار کرد: از ابتدای سال تا ۱۵ مهرماه بیش از ۳۷ میلیون نوبت سردام علیه انواع بیماری‌های واگیر دامی و قابل انتقال بین حیوان و انسان مایه‌کوبی در استان انجام شده است.

وی بیان کرد: این بیماری‌ها شامل آبله، شاربن، تب برفکی، آنتروتوکسمی، بروسلوز(تب مالت) قانقرایا، آگالاکسی، هاری و.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

.. بوده است.

مدیرکل دامپزشکی استان همدان با اشاره به تست سل و بروسلوز در سطح استان همدان خاطرنشان کرد: از ابتدای سال جاری تا ۱۵ مهرماه امسال بیش از ۱۳ هزار راس گاو و گوساله در زمینه تشخیص بیماریهای سل مورد تست توبرکولین قرار گرفته‌اند.

وی با بیان اینکه در زمینه شناسایی دام‌های آلوده به بیماری‌های بروسلوز نیز ۱۱ هزار ۸۸۹ راس گاو تست شده‌اند گفت: یکی از بیماری‌های مشترک بین انسان و دام بیماری تب همولوژیک کریمه کنگو است که یک بیماری ویروسی مشترک و بسیار خطرناک برای انسان خواهد بود.

رسولی افزود: کار زیربنایی دامپزشکی استان بخاطر پیشگیری از این بیماری تعطیلی کشتارگاه‌های سنتی در استان و ترویج کشتارگاهای صنعتی و استفاده از پیش سرد در این کشتارگاه‌ها بوده است.

وی به اقدامات اداره دامپزشکی همدان در خصوص حفظ و ارتقای بهداشت عمومی و نظارت و بازرسی بر تولید، توزیع و عرضه مواد خام دامی اشاره کرد و گفت: از ابتدای سال تا ۱۵ مهرماه تعداد ۹۲ هزار و ۱۱۱ راس دام سبک و سنگین در کشتارگاه‌های استان ذبح و مورد نظارت شرعی و بهداشتی قرار گرفته‌اند که وزن تقریبی آن ۴ هزار تن بوده است.

مدیرکل دامپزشکی استان همدان با بیان اینکه حاصل زحمات بازرسان دامپزشکی در کشتارگاه‌های استان، ضبط و معدوم‌سازی بیش از ۳۶ تن گوشت غیربهداشتی است بیان کرد: امسال در کشتارگاه صنعتی طیور استان، بیش از ۷ میلیون قطعه طیور ذبح و مورد نظارت شرعی و بهداشتی قرار گرفته که از این تعداد بیش از ۱۵۰ هزار قطعه به دلایل بهداشتی از چرخه مصرف انسانی خارج و ضبط و معدوم سازی شده است.

وی فرهنگ استفاده از محصولات بسته‌بندی را حائز اهمیت دانست و افزود: دامپزشکی استان یکی از وظایف اصلی خود را طی چند سال اخیر توسعه فرهنگ استفاده از محصولات بسته‌بندی در سطح استان دانسته است.

رسولی با اشاره به بیش از ۵۶ هزار مورد بازدید و کنترل و بازرسی بهداشتی و نظارت بر مواد خام دامی در مراکز توزیع، بسته‌بندی و عرضه خاطرنشان کرد: حاصل این بازرسی‌ها ضبط و معدوم‌سازی ۱۱۰ تن مواد خام دامی غیر قابل مصرف بوده که از چرخه مصرف انسانی حذف شده است.

انتهای پیام/۸۹۰۲۶/

منبع: فارس

کلیدواژه: خبرگزاری فارس همدان محصولات خام دامی اداره دامپزشکی دامپزشکی استان مواد خام دامی معدوم سازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۲۵۹۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هزار و ۶۷۸ کیلوگرم فرآورده دامی فاسد در خراسان شمالی معدوم شد

به گزارش خبرگزاری صداوسیما خراسان شمالی ؛ حمید رمضانی افزود: در این مدت چهار هزار و ۱۱۲ مورد بازدید از مراکز تولید، توزیع و عرضه فرآورده‌های خام دامی استان انجام شد که در این بازدید‌ها ۲ هزار و ۹۱ کیلوگرم فرآورده‌های خام دامی ضبط شد.
وی با بیان اینکه در این طرح بر کشتار ۶ هزار و ۱۱۵ راس دام سبک و کشتار ۵۹۹ راس دام سنگین نظارت شد، افزود: با کشتار این تعداد دام، بیش از ۲۸۷ تن گوشت قرمز تولید شد.
مدیرکل دامپزشکی خراسان شمالی گفت: همچنین در این مدت با کشتار ۲ میلیون و ۱۲۲ هزار و ۲۸۴ قطعه مرغ در کشتارگاه‌های طیور، بیش از چهار هزار و ۲۳۰ تن گوشت سفید تولید شد.
در این مدت با استقرار اکیپ‌های ثابت به تعداد ۱۸ نفر و ۳۶ نفر اکیپ سیار از پرسنل دامپزشکی از یکهزار و ۲۰۰ واحد تولید، توزیع و عرضه فرآورده خام دامی بازرسی و نظارت مستمر انجام شد.

دیگر خبرها

  • معدوم سازی بیش از ۱۸ تن مواد غذایی غیرقابل مصرف در چهارمحال و بختیاری
  • ضبط و معدوم سازی ۳۵۰ کیلوگرم مرغ غیربهداشتی و فاسد در شهرستان بابلسر
  • ۸۱ هزار کیلوگرم فرآورده دامی فاسد در استان تهران معدوم شد
  • معدوم سازی بیش از ۶۰۰ تن فرآورده‌های خام دامی ناسالم در خوزستان
  • معدوم شدن حدود ۱۶ تُن فرآورده خام دامی در اصفهان
  • معدوم شدن ۱۵ هزار تن انواع فرآورده خام دامی غیر بهداشتی
  • معدوم‌سازی ۳ تن فرآورده دامی تاریخ گذشته در قزوین
  • معدوم‌سازی ۴۷ تن کیلوگرم مواد غذایی فاسد
  • معدوم‌سازی ۱۶۰ هزار کیلو از فرآورده‌های خام دامی در مازندران
  • هزار و ۶۷۸ کیلوگرم فرآورده دامی فاسد در خراسان شمالی معدوم شد