Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-04-19@07:48:08 GMT

هشدار شدید اللحن قطر به اسرائیل

تاریخ انتشار: ۱ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۷۲۵۹۱۴

هشدار شدید اللحن قطر به اسرائیل

قطر خواستار توقف فوری شهرک‌سازی رژیم صهیونیستی شد.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، هیأت وزیران قطر در نشستی که به ریاست «خالد بن خلیفه بن عبدالعزیز آل ثانی» نخست‌وزیر این کشور برگزار شد، تصمیم تل‌آویو برای ساخت هزاران واحد صهیونیست‌نشین جدید در کرانه باختری را محکوم کرد.

در بیانیه صادره از هیأت وزیران قطر آمده است که دوحه تصمیم رژیم صهیونیستی برای ساخت هزاران واحد صهیونیست‌نشین در کرانه باختری را محکوم می‌کند و آن را نقض آشکار قوانین و قطعنامه‌های بین‌المللی به ویژه قطعنامه شورای امنیت شماره ۲۳۳۴ صادره در تاریخ ۲۳ دسامبر ۲۰۱۶ می‌داند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طبق گزارش وبگاه «الخلیج اونلاین»، هیأت وزیران قطر خواستار تحرک فوری و قاطع جامعه جهانی برای توقف شهرک‌سازی رژیم صهیونیستی در اراضی اشغالی فلسطین شد و آن را بزرگ‌ترین مانع بر سر تحقق صلح و تهدیدی برای راه‌حل دولت و ازسرگیری مذاکرات سازش خواند.

در این بیانیه بر موضع ثابت قطر در حمایت از حقوق مشروع ملت فلسطین از جمله حق تشکیل دولت مستقل فلسطین در مرزهای سال ۱۹۶۷ به پایتختی قدس شرقی تأکید شده است.

رژیم صهیونیستی چهارشنبه گذشته با ساخت ۲۱۶۶ واحد و یک روز بعد نیز با ساخت ۲۷۰۰ واحد صهیونیست‌نشین جدید در اراضی اشغالی فلسطین موافقت کرد.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: هشدار قطر رژیم صهیونیستی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۲۵۹۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عملیات ایران ثابت کرد رژیم صهیونیستی در ضعیف‌ترین حالت خود قرار دارد



به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، به نقل از خانه ملت، ناصر ابوشریف، در نشست تحلیل و بررسی عملیات "وعده صادق"، گفت: به جمهوری اسلامی ایران بخاطر این دستاورد تبریک می‌گوییم؛ این حق مشروع ایران است که در مقابل جنایات رژیم صهیونیستی خصوصا حمله به کنسولگری در سوریه واکنش نشان دهد. همانطور که ما در جنبش های مقاومت اعلام کردیم، در کنار ایران برای احقاق حق مشروعش ایستاده ایم

وی با اشاره به اینکه عملیات وعده صادق یک تحول استراتژیک محسوب می شود، اظهارکرد: سیزده آوریل یکی از تاریخ هایی است که همانند هفت اکتبر در تاریخ ملت ها ثبت خواهد شد؛ در واقع رژیم صهیونیستی از داخل خاک جمهوری اسلامی مورد هدف قرار گرفت.

نماینده جنبش جهاد اسلامی فلسطین در ایران با اشاره به اینکه دلایل زیادی برای دفاع مشروع ایران در مقابل جنایت های رژیم صهیونیستی وجود دارد، افزود: یکی از نمادهای این عملیات که در جنگ مردم غزه نشان داده شد، این است که صهیونیست‌ها به تنهایی در حال جنگ نیستند بلکه استبکار جهانی را در کنار خود دارند و خودشان هم نماد این استبکار هستند.

ابوشریف در این زمینه، تصریح کرد: مردم منطقه باید به این موضوع توجه کنند که آمریکا نه دوست ملت ها است و نه دوست ملت های منطقه خواهد بود بلکه در حال اجرای پروژه سلطه گرایانه خود است.

وی گفت: یکی از نشانه های جنگ مردم غزه این است که صهیونیست ها تلاش های زیادی برای بازدارندگی خود کردند اما طوفان الاقصی نشان داد این توان همچنان دچار ضعف های دیگر است.

نماینده جنبش جهاد اسلامی فلسطین در ایران ادامه داد: یمنی ها این روزها صهیونیست ها را هدف قرار می‌دهند، حزب الله از شمال، نوار غزه نیز شش ماه در جنگ است اما ایران اهدافی را در عمق رژیم غاصب اسرائیل قرار داد که ثابت کند این رژیم در ضعیف ترین زمان ها قرار دارد.

ابوشریف تصریح کرد: رژیم صهیونیستی ادعا کرد فقط ۹ فروند موشک به اهدافش اصابت کرده و تلاش کرده با انتشار تصاویر ساختگی حجم تلفات خود را کم نشان دهد اما حداقل ۱۲ موشک اصابت کرده است؛ البته مسئله اصلی اصابت موشک نیست بلکه بعد روانی ایجاد شده در داخل رژیم صهیونیستی مهم است.

وی بیان کرد: رژیم صهیونیستی شکننده است و توان و تاب آوری جنگ داخلی را ندارد؛ بعد از شهادت فرماندهان در کنسولگری و سپس تهدید ‌ایران به پاسخ، رعب و وحشت جامعه صهیونیست ها را رقم زد. در واقع مشاهده کردیم که به فروشگاه ها حجمه وارد کردند و مواد غذایی انبار کردند که نشان از وحشت است؛ البته این فقط بخشی از بازخوردهای است که موجب ترس صهیونیست ها شد.

نماینده جنبش جهاد اسلامی فلسطین در ایران افزود: باید یادآور شد دو سال قبل دانشگاهی در تلاویو نظر سنجی در‌مورد دستیابی ایران به بمب هسته ای انجام داد؛ در آن زمان یک چهارم اعلام کردند در این صورت از فلسطین اشغالی خارج می‌شوند؛ این یکی از دلایل نشان دهنده ضعف در جامعه صهیونیستی است.

ابوشریف با اشاره به اینکه بازتاب های اقتصادی این عملیات نیز گسترده تر خواهد بود، بیان کرد: در واقع شاهد خروج سرمایه ها از فلسطین اشغالی خواهیم بود که قابل تامل است.

وی با بیان اینکه از زمان هدف قرار گرفتن کنسولگری ایران در سوریه، به نوعی حملات علیه ملت فلسطین کاهش یافته است، افزود: این مهم در حالیست که پس از عملیات اخیر، ورود مواد غذایی به نواز غزه بیشتر شده و حتی مسئله یورش به رفح نیز برای چند روز مسکوت گذاشته شده است؛ همچنین نباید فراموش کرد در شب عملیات وعده صادق، آسمان غزه خالی از هواپیماها و پهپادهای صهیونیست ها بود.

نماینده جنبش جهاد اسلامی فلسطین در ایران تصریح کرد: این عملیات تبعات مثبتی بر روحیه ملت فلسطین ایجاد کرد و نشان داد کسانی هستند که در کنارشان قرار دارند؛ همچنین برای کل منطقه پیام داشت و بدون شک نقطه عطفی در همکاری های منطقه ای خصوصا میان مقاومت خواهد بود.

ابوشریف با تاکید بر اینکه عملیات وعده صادق برای کل جهان نیز پیام مهمی به همراه داشت، گفت: کشورهای شرق دریای مدیترانه و کشورهای حاضر در دریای سرخ در ‌این عملیات مشارکت داشتند؛ در واقع تمامی این کشورها شرایط خاصی را تجربه کردند بنابراین باید اذعان کرد این عملیات بنیانگذار مرحله جدیدی بود و تحول راهبردی و استراتژیک مهمی را رقم زد که در تاریخ جاودان خواهد شد.

دیگر خبرها

  • شورای امنیت باید ریشه جنگ و نسل کشی در غزه را فوراً پایان دهد/ هشدار نسبت به هرگونه ماجراجویی نظامی رژیم صهیونیستی
  • حمله سپاه به اسرائیل چرا با پهپادهایی که رسیدن‌شان چند ساعت طول کشید، آغاز شد نه موشک هایی که ۱۰ دقیقه ای به مقصد می رسند؟
  • هشدار معاون فرماندهی کل قوا به اسرائیل: توانمندی‌هایی داریم که اگر اتفاقی برای کشور بیفتد حتما از آن استفاده می‌کنیم
  • حمله شدید موشکی حزب الله به پایگاه‌های نظامی اسرائیل/شمار شهدای غزه به ۳۳ هزار و ۸۹۹ تن افزایش یافت
  • حمله شدید موشکی حزب الله به پایگاه های نظامی اسرائیل/شمار شهدای غزه به ۳۳ هزار و ۸۹۹ نفر افزایش یافت
  • هشدار رئیسی به صهیونیست‌ها در مراسم رژه روز ارتش
  • عملیات ایران ثابت کرد رژیم صهیونیستی در ضعیف‌ترین حالت خود قرار دارد
  • حمله موشکی سنگین حزب الله علیه مواضع اسرائیل/نبرد شدید مقاومت فلسطین با ارتش اسرائیل در مرکز نوار غزه/شمار شهدای نوار غزه به ۳۳ هزار و ۸۴۳ تن رسید
  • حمله موشکی سنگین حزب الله علیه مواضع اسرائیل/نبرد شدید مقاومت فلسطین با ارتش اسرائیل در مرکز نوار غزه/شمار شهدای نوار غزه به ۳۳ هزار و ۸۴۳ نفر رسید
  • حمله موشکی سنگین حزب الله علیه مواضع اسرائیل/نبرد شدید مقاومت فلسطین با ارتش اسرائیل در مرکز نوار غزه