Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-19@20:22:50 GMT

مسکن ملی با متری ۲.۷میلیون تومان ساخته می‌شود

تاریخ انتشار: ۱ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۷۲۶۰۵۱

مسکن ملی با متری ۲.۷میلیون تومان ساخته می‌شود

به گزارش خبرنگار مهر، حبیب‌الله طاهرخانی در نشست خبری تشریح فعالیت‌های شرکت عمران شهرهای جدید اظهار داشت: افتتاحی که امروز در شهر جدید پردیس انجام شد، یکی از بزرگترین افتتاح‌های مسکن مهر بود که مجموع افتتاح‌های پردیس را به ۶۰ هزار واحد رساند. در کل کشور هم امروز ۴۰ هزار واحد مسکن مهر، افتتاح و پرونده مسکن مهر ۱۰ استان بسته شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: از مجموع کل مسکن مهر برنامه‌ریزی شده، ۱۵۰ هزار واحد باقی مانده است که ۱۰۰ هزار واحد آن یا فاقد متقاضی است یا مشکل قضائی دارد. ۵۰ هزار واحد هم دولت متعهد است که در اسرع وقت ابنیه و خدمات روبنایی و زیربنایی آنها را تکمیل کند.

مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید افزود: مجموع واحدهای طرح اقدام ملی مسکن شهرهای جدید که شروع شده، ۱۲۰ هزار واحد است. سعی کرده‌ایم طرح اقدام ملی در اراضی، بدون مشکل و دسترسی به خدمات پایه آنها فراهم باشد.

به گفته طاهرخانی، تمرکز ما در مسکن مهر، در ساخت واحد است و قرار نیست مانند مسکن مهر، زیرساخت‌های سکونتی را هم تأمین کنیم؛ اتفاقی که در مسکن مهر رخ داد و به عنوان مثال در پردیس پست ۶۰۰ کیلوولت نصب کردیم که ۲.۵ سال ساخت آن طول کشید. همچنین خط لوله اتصال آب به قطر ۶۰۰ میلیمتر در پردیس اجرایی شد، ایستگاه پمپاژ آب ساختیم و همه این خدمات، هزینه و زمان زیادی از ما گرفت اما در طرح اقدام ملی با چنین مشکلی مواجه نیستیم.

وی در خصوص آورده متقاضیان طرح ملی مسکن گفت: بر اساس آخرین برآوردها، ساخت واحد با متری ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان و حداکثر ۱۰ درصد افزایش این رقم به پیمانکاران ابلاغ شده است.

مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید گفت: قراردادهای طرح ملی مسکن در شهر جدید پردیس امضا شده، اراضی را پیمانکاران تحویل گرفته، ساخت فنداسیون برخی واحدها نیز شروع شده و پیمانکاران رقم ابلاغی را پذیرفته‌اند.

وی درباره تحویل واحدهای مسکن مهر دارای نقص اظهار داشت: با دستور وزیر راه و شهرسازی، هیچ واحد مسکن مهر با نواقص به متقاضی تحویل نمی‌شود؛ هر نقصی باشد، پیمانکاران موظف به رفع آن هستند. ممکن است در برخی پروژه‌ها، پیمانکاران اهل نباشند که واحدهای بسیار کمی دارای ایراد باشد اما در مجموع شرکت عمران شهرهای جدید مکلف به رفع ایرادات است.

معاون وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: حتی در شرکت عمران شهر جدید پردیس، واحد رفع نقص ایجاد شده تا به شکایات متقاضیان رسیدگی شود. بخش عمده‌ای از پروژه‌های مسکن مهر از لحاظ مقررات ملی ساختمان و نما مناسب‌سازی شده و اگر واحدها بی‌کیفیت بود، با این قیمت‌ها خرید و فروش نمی‌شد.

طاهرخانی درباره اخذ مالیات از واحدهای مسکن مهر خالی گفت: قانون مالیات خانه‌های خالی مشمول شهرهای جدید و مسکن مهر هم می‌شود. قبلاً تصور می‌کردیم که تعداد خانه‌های خالی شهر جدید پردیس نسبت به متوسط شهر پردیس بیشتر باشد اما به صورت پایلوت، سه فاز را بررسی کردیم و دیدیم که نسبت واحدهای خالی مسکن مهر پردیس با متوسط شهر پردیس، تفاوت فاحش و معناداری ندارد.

کد خبر 5054204 برهان محمودی

منبع: مهر

کلیدواژه: مسکن مهر پردیس طرح ملی مسکن شرکت عمران شهرهای جدید قیمت دلار بانک مرکزی ایران ویروس کرونا تولید نفت شاخص کل بورس وزارت صنعت معدن و تجارت قیمت نفت فولاد بازار سرمایه وزارت جهاد کشاورزی بازار سهام قیمت یورو بورس تهران وزارت نیرو شرکت عمران شهرهای جدید شرکت عمران شهر شهر جدید پردیس مسکن مهر هزار واحد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۲۶۰۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تحویل هزار و ۴۰۰ واحد نهضت ملی مسکن تهران تا پایان سال

مدیرعامل بنیاد مسکن استان تهران گفت: قیمت هر مترمربع واحد‌های نهضت ملی مسکن شهر‌های زیر ۵۰ هزار نفر تهران در سال گذشته ۹ میلیون تومان بود که در مجموع به حدود یک میلیارد ۲۰۰ میلیون تومان می‌رسد.

عطاءالله زمانی مظفرآبادی رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در نشست خبری امروز خود در پاسخ به سوال باشگاه خبرنگاران در خصوص وضعیت قیمت تمام شده  و متراژ پروژه های نهضت ملی مسکن که توسط بنیاد مسکن استان تهران در حال ساخت است گفت :  بنیاد  مسکن در حوزه نهضت ملی مسکن متولی شهرهای زیر ۵۰ هزار نفر نسبت  به تامین مسکن متقاضیان اقدام کرده است.

وی افزود:  در استان تهران  ۲۷ شهر زیر ۵۰ هزار نفر بوده که  ۱۹۳هزار نفر ثبت نامی داریم که سه شرط از جمله  فرم ج، عدم دریافت تسهیلات و نداشتن  مالکیت بوده که از این تعداد  ۱۰۸ هزار  تایید شده اند.

زمانی مظفر آبادی توضیح داد: ۷هزار و ۴۰۰ نفر هم مشمول ۴شرط اصلی که از جمله سبز بودن فرم ج، عدم دریافت تسهیلات و نداشتن مالکیت و ساکن بودن تهران بودند که بنیاد مسکن هدف گذاری برای ساخت برای آنها را در دستور کار قرار گرفت.

وی توضیح داد: در  سایت محک و جیلارد در دماوند ۱۴۲۰ واحد را شروع کرده ایم و در دهه حساب ۱۰۰ امام هم که از ۲۱ فروردین ماه تا ۳۱ فروردین ماه را شامل می شود. ۴۰۰ واحد  در نسیم شهر، ۷۷۴ واحد اسلام شهر  ،۱۰۸ واحد در سایت محک و ۸۰ واحد شاهد شهر  را از ابتدای امسال شروع کردیم.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان تهران توضیح داد: میانگین  هر مترمربع  قیمت مسکن در سال گذشته ۹ میلیون تومان است که امسال با توجه به افزایش نرخ تورم قیمت ها بیشتر می شود که در نهایت به بیش از یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان می رسد‌.

او بیان کرد:  یک هزار و ۴۲۰ واحد را به تدریج شروع کرده ایم و تا خرداد ماه ۲۲۰ واحد را در محک دماوند تحویل می دهیم و هر سه ماه یک بار پروژه ها را تحویل می دهیم و تا پایان سال این تعداد را به بهره برداری خواهیم رساند‌.

 

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی راه و شهرسازی

دیگر خبرها

  • تمامی واحدهای روستایی با مشارکت مردمی و تسهیلات ساخت ویلایی ساخته می‌شود
  • بلاتکلیفی متقاضیان مسکن ملی اسلامشهر
  • اولویت طرح نهضت ملی مسکن در استان سمنان، ساخت خانه ویلایی است
  • ساخت بیش از۱۳۸۰ واحد مسکونی برای افراد کم برخوردار
  • طرح ملی مسکن کاشان در چه مرحله‌ای است؟
  • با ۵ میلیارد تومان کجای تهران خانه بخریم؟
  • اجرای نهضت ملی مسکن در روستاها به ۴۸۸ هزار واحد رسید
  • تحویل هزار و ۴۰۰ واحد نهضت ملی مسکن تهران تا پایان سال
  • اگر انتقام نمی‌گرفتیم؛ به روایت علی ربیعی/ خانه‌هایی که ساخته نشد، امتیازهایی که فروخته شد!
  • واگذاری دو هزار و ۸۷ واحد مسکونی ویژه مددجویان در فارس