Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «همشهری آنلاین»
2024-04-16@04:29:37 GMT

کـوچک اما گره‌گشا

تاریخ انتشار: ۱ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۷۲۶۱۵۳

کـوچک اما گره‌گشا

همشهری آنلاین _ زهرا بلندی :  صحبت از پروژه‌های کوچک مقیاس توسعه محله‌ای است که امسال جزء برنامه‌های اولویت‌دار مدیریت شهری قرار گرفته و همه مناطق شهر از آن بهره‌مند شده‌اند. درحالی که منطقه ۱۹ نخستین فاز این طرح را پشت سر گذاشته و فاز دوم نیز به‌زودی کلید می‌خورد، برای کسب اطلاعات از جزئیات آن با «نیما پروین» معاون برنامه‌ریزی و توسعه شهری شهردار منطقه ۱۹ همراه شده‌ایم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  

پروژه‌های کوچک مقیاس توسعه محله‌ای منطقه ۱۹ نخستین بار با تصویب ۱۱ طرح در محله‌های نعمت‌آباد، شهید کاظمی، دولتخواه شمالی و جنوبی در ناحیه ۳ ابلاغ شده و کلید خورد. ۴ مورد از این ۱۱ پروژه شامل بازپیرایی و ارتقای تجهیزات بوستان‌های باران در محله دولتخواه جنوبی و مرجان در محله اسماعیل‌آباد، مناسب‌سازی جوی‌های آب محله نعمت‌آباد و بهسازی خیابان خلازیل شمالی است که به‌طور کامل اجرا شده‌اند. معاون برنامه‌ریزی و توسعه شهری شهردار منطقه ۱۹ با بیان این موضوع و با اشاره به اینکه محله‌هایی در فاز اول این طرح قرار گرفته‌اند که دفاتر توسعه محله‌ای در آنها فعال بوده‌اند و جزء محله‌های فرسوده محسوب می‌شدند، می‌گوید: «۲ پروژه مهم که زیرنظر سازمان نوسازی در دست طراحی است، شامل احداث مرکز کارآفرینی و بهسازی خیابان طالقانی در محله نعمت‌آباد است که طرح اول پیش‌بینی می‌شود تا پایان امسال مورد بهره‌برداری قرار گیرد و طرح دوم نیز تا اوایل آبان به منطقه ابلاغ می‌شود.»

«نیما پروین» به ۵ پروژه دیگر که به مرحله اجرا درآمده و مراحل کار را طی می‌کند، اشاره کرده و می‌گوید: «۲ مورد از آنها مربوط به طرح‌های سازمان زیباسازی است که شامل نقاشی جداره‌های دیوار پارک شهدا در محله نعمت‌آباد و بهسازی و اجرای مبلمان شهری در مقابل مدارس زندی‌نیا و کیهانی است. ۲ مورد دیگر از آنها نیز مربوط به محله شهید کاظمی است که براساس آن قرار است مدیریت آب‌های سطحی، مناسب سازی، پیاده‌روسازی و ساماندهی نهرها معابر اصلی، معابر فرعی و نهرهای محله احمدیه که مشکلات آب‌های سطحی زیادی آبگرفتگی دارند رفع شود. تأمین تجهیزات و مبلمان شهری بوستان شادی هم طرح دیگری است که در محله اسماعیل‌آباد در حال اجراست. به‌طور کلی در نخستین فاز این طرح، ۴ پروژه به‌طور کامل انجام شده است. ۲ پروژه در دست طراحی توسط سازمان نوسازی، ۲ پروژه در مباحثه با اداره زیباسازی است و ۳ مورد دیگر مراحل اجرایی خود را طی می‌کنند.»

۷۴ پروژه تصویب شده و در دست اجراست

مطابق دستورالعمل فاز دوم اجرای این طرح، با شورایاران و ذی نفعان محله‌ای جلسات متعددی برگزار شد تا از دل این جلسات نیازهای محله بررسی شده و پروژه‌های نیازمند اجرا استخراج شوند. پروین در این‌باره می‌گوید: «همه کارگروه‌های محله‌های سیزده‌گانه با معاونت‌های مختلف شهرداری منطقه جلسه برگزار کردند و در جلسه جمع‌بندی که ۲۴ تیر امسال با حضور هیئت‌رئیسه شورایاری، دبیران محله‌ها و هیئت‌رئیسه منطقه برگزار شد، نیازهای شهروندان جمع‌بندی شده و به‌صورت پروژه درآمدند. سپس طرح‌ها به دفتر سیاستگذاری معاونت برنامه‌ریزی ارسال شد و بعد از تصویب، هفته گذشته ۷۴ پروژه به منطقه ابلاغ شده و در دستور اجرا قرار گرفتند.»

وی با اشاره به اینکه منطقه ۱۹ جزء مناطقی است که بیشترین تعداد پروژه‌ها را نسبت به تعداد محله‌ها به خود اختصاص داده است، می‌گوید: «۱۵ مورد از این تعداد به محله نعمت‌آباد اختصاص داده شده است. هرکدام از محله‌های شکوفه، عبدل‌آباد و خانی‌آبادنو دارای ۸ پروژه و محله‌های شریعتی جنوبی، بهمنیار، دولتخواه جنوبی، خانی‌آبادنو شمالی دارای ۵ پروژه هستند. به هریک از محله‌های شریعتی شمالی و خانی‌آبادنو جنوبی هم ۴ طرح اختصاص داده شده و محله شهید کاظمی اجراکننده ۳ طرح است. همچنین ۲ طرح در محله‌های اسماعیل‌آباد و دولتخواه شمالی اجرا می‌شود.»
وی در ادامه به جزئیات طرح‌ها اشاره کرده و می‌گوید: «باتوجه به فقر سرانه فضای سبز به‌خصوص در ناحیه ۳، این کار جزء اولویت‌های منطقه بوده و ۲۷ مورد از پروژه‌ها که شامل احداث و تجهیز بوستان‌های محلی و فضاهای سبز می‌شود را به خود اختصاص داده است. ۱۴ مورد از این طرح‌ها به مناسب‌سازی معابر و پیاده‌روسازی مربوط می‌شود. احداث و تجهیز پاتوق‌های محله، موضوع ۴ طرح دیگری است که در پاتوق‌های محله دولتخواه جنوبی، خانی‌آبادنو شمالی، خانی‌آبادنو جنوبی و نعمت‌آباد اجرا خواهد شد. ۷ مورد از این طرح‌ها هم مربوط به اصلاح هندسی و رفع گره‌های ترافیکی می‌شود.»
پروین با اشاره به اینکه ۱۷ مورد از طرح‌ها مربوط به ساماندهی کالبدی محله است که زیباسازی خیابان دلجویی در محله شریعتی جنوبی از ابتدای خیابان نیایش تا خیابان شهید زلفی جزء یکی از آنها محسوب می‌شود، می‌گوید: «ساخت ۲ کاربری فرهنگی و ورزشی کوچک مقیاس، اصلاح و تجهیز سرویس بهداشتی عمومی بوستان‌های یاس و مفرح در محله‌های خانی‌آبادنو جنوبی و بهمنیار، احداث و تجهیز مسیرهای دوچرخه‌سواری و احداث و تجهیز پارکینگ‌های طبقاتی و مکانیزه در خیابان جانباز محله نعمت‌آباد جزء دیگر پروژه‌های مهمی است که قرار است در طرح‌های کوچک مقیاس توسعه محله‌ای اجرا شوند.»

معاون فنی و عمران شهردار منطقه ۱۹/ مدیر نمونه شهر شد

تقدیر از «محمدمهدی گندمی» معاون فنی و عمران شهردار منطقه ۱۹ به‌عنوان یکی از مدیران نمونه سال ۱۳۹۹ در آیین مراسم «هفته تهران، مکتب تهران، توسعه محلات» جزء خبرهای خوش منطقه ۱۹ در هفته اخیر بود.
براساس عملکرد مدیران در اجرای پروژه‌ها، نظارت بر کیفیت و کمیت طرح‌ها، همکاری با سازمان‌های مرتبط، جمع‌بندی اسناد پیمانکاران از مرحله نخست تا خاتمه قرارداد، همکاری با سامانه اطلاع‌رسانی ۱۸۸۸ و... با حضور شهردار تهران، اعضای شورای اسلامی شهر تهران و مدیران شهرداری، از ۸ مدیر نمونه در سالن ایران زمین ساختمان شورای اسلامی شهر تهران تقدیر به عمل آمد که گندمی یکی از این مدیران بود. با این اقدام علاوه بر ارج نهادن به خدمات ارزشمند مدیران، آنها به‌عنوان الگوهایی برای تقویت وجدان کاری، رعایت انضباط اداری، اجتماعی و اقتصادی، خلاقیت و ارتقای بهره‌وری در شهرداری تهران خواهند بود.
ساخت خیابان‌های شهرک‌های وصال و سبلان، بهسازی خیابان خلازیل، عملیات مکانیزه تراش و روکش آسفالت بزرگراه‌های آزادگان، شهید تندگویان، خلیج‌فارس، هاشمی و...، رفع نشست‌های کندرو بزرگراه آزادگان، تعیین تکلیف ۳ مسجد و آماده‌سازی آنها برای اقامه نمازجماعت و مشارکت در اجرای پروژه‌های خرد محله‌ای، برخی از اقدامات مهمی است که با مدیریت گندمی در معاونت فنی و عمران شهرداری منطقه ۱۹ طی یک سال گذشته اجرا شده است.

کد خبر 558827 برچسب‌ها طرح‌های عمرانی همشهری محله شهرداری شهردار منطقه ۱۹

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: طرح های عمرانی همشهری محله شهرداری شهردار منطقه ۱۹ شهردار منطقه ۱۹ محله نعمت آباد توسعه محله ای احداث و تجهیز خانی آبادنو اختصاص داده کوچک مقیاس پروژه ها محله ها طرح ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۲۶۱۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نگاه مدیریت شهری به قرارگاه خاتم‌الانبیا نگاه سرمایه ای است

به گزارش جام جم آنلاین لرستان داریوش بارانی بیرانوند با بیان اینکه ما هرچه داریم از برکت خون شهداست اظهار کرذ: این پروژه نتیجه تلاش شبانه روزی همه دستگاه ها از جمله مدیریت ارشد استان، قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا، مجموعه مدیریت شهری استان، جلسات و پیگیری های معاون امور عمرانی استان و …است که یکی از مهم ترین گره های ترافیکی شهر را رفع کرد.
وی ادامه داد: این پروژه نوعی وفاق برای رفع مشکل ترافیک در حوزه عمران شهری بود که با همکاری شهروندان و کسبه خیابان شریعتی همراه بود و امروز شاهد افتتاح و بهره برداری از یک پروژه شاخص شهری هستیم.
وی افزود: از اقدامات جهادگونه قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا و تلاش های شبانه روزی شورای شهر و همکاران شهرداری خرم آباد قدردانی می کنیم زیرا رفع مشکل ترافیک این منطقه دغدغه شورا بود که بارها با توجه به مشکلات شهری و …، مصوبات را تغییر و بررسی کردیم و خوشبختانه فرماندار خرم آباد از نظر تطبیق مصوبات نیز همکاری های لازم را داشتند تا این طرح با همکاری قرارگاه خاتم‌الانبیا اجرا شد.
شهردار خرم آباد با بیان اینکه هدف غایی ما این است که قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا در استان بماند، گفت: نگاه ما به قرارگاه خاتم‌الانبیا نگاه سرمایه ای است و نگاه ما به قرارگاه خاتم‌الانبیا نگاه پیمان کاری نیست.
وی ادامه داد: برهمین اساس بعد از این افتتاحیه، مراسم کلنگ زنی تقاطع امام رضا در مسکن مهر کمالوند را شروع کنیم زیرا کارهای قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا، کار اعتقادی است و در حوزه باور به توسعه ، بصورت اعتقادی عمل می کند.
وی تصریح کرد: تلاش می کنیم قرارگاه را در شهر خرم آباد نگه داریم تا اتفاقات خوبی برای شهر بیفتد.
بارانی بیرانوند گفت: معتقدیم که شهرها و سکونت گاه ها اگر آباد می شود با همت های بلند آباد می گردد و در کنار ظرفیت های تاریخی ، طبیعی و … با نگاه کوچک و پروژه های دم دستی نمی توان به جنگ مشکلات رفت.

دیگر خبرها

  • ۲۰ خانه نورانی در یک محله تاریخی | رسم ماندگار وقف زمین یا خانه در کن برای ساخت مسجد
  • اجرای طرح و برنامه‌های محله دوستدار کودک
  • کلنگ‌زنی ایستگاه آتش‌نشانی محله نواب/ ساختمان‌های حاشیه اتوبان نواب هنوز پایان‌کار ندارند
  • تاریخ‌سازان جاوید محله کن | کوچک‌ترین و مسن‌ترین شهید محله را بشناسید
  • قیمت رهن و اجاره مسکن در ابوذر +جدول
  • تله کابین علی آبادکتول احداث می شود
  • نگاه مدیریت شهری به قرارگاه خاتم‌الانبیا نگاه سرمایه ای است
  • گلایه ساکنان منطقه ۷ تبریز از اختلال در گیرنده‌های تلویزیون
  • تجلیل فرماندار و شهردار اصفهان از «رضا واثقی» خیر نیکوکار منطقه ۱۰
  • تجلیل شهردار اصفهان از «رضا واثقی» خیر نیکوکار منطقه ۱۰