Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش افکارنیوز،

گفته می‌شود «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا قصد دارد در صورت پیروزی مجدد در انتخابات ریاست جمهوری، رئیس اداره تحقیقات فدرال این کشور ( اف‌بی‌آی ) را تغییر دهد.

به نوشته پایگاه خبری «هیل»، افراد مطلع در این زمینه می‌گویند، ترامپ معتقد است «کریستوفر رِی» رئیس اف‌بی‌آی بدترین گزینه انتخابی برای این سمت است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

علاوه بر ترامپ، «مارک میدوز» رئیس کارکنان کاخ سفید و «دن اسکاوینو» مشاور رئیس جمهور نیز انتقاداتی علیه ری دارند.

اخیراً روزنامه «نیویورک پست» با انتشار مطلبی مدعی شده که «هانتر بایدن» قرار ملاقاتی بین مقامات شرکت گاز اوکراینی «بوریسما» و پدرش « جو بایدن » رقیب دموکرات ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری و معاون وقت رئیس جمهور آمریکا ترتیب داده بود.

انتشار این خبر واکنش منفی و تکذیبیه دموکرات‌ها را در پی داشت و آن‌ها درخصوص تلاش خارجی برای انتشار اطلاعات نادرست ابراز نگرانی کردند.

با این حال، اف‌بی‌آی سه‌شنبه شب به وقت محلی در نامه‌ای به «ران جانسون» رئیس کمیته امنیت داخلی سنای آمریکا بیان داشت «چیزی برای افزودن» به بیانیه «جان ردکلیف» مدیر اطلاعات ملی آمریکا ندارد که در آن مداخله روسیه برای انتشار اطلاعات نادرست در این زمینه را رد کرده بود.

ترامپ پیش از این نیز به طور علنی بارها به کریستوفر ری حمله کرده و عملکرد او را مورد انتقاد قرار داده است. اف‌بی‌آی برخلاف میل ترامپ، تشکیکی در انجام انتخابات پستی ایجاد نکرده و از تروریستی نامیدن گروه چپ‌گرای «آنتیفا» نیز خودداری کرده است.

ری چندی پیش ری با حضور در کمیته امنیت ملی مجلس نمایندگان  آمریکا  گفته بود: «ما آنتیفا را بیشتر یک ایدئولوژی یا یک جنبش می‌دانیم تا یک سازمان».

فردای آن روز ترامپ در جمع خبرنگاران در واکنش به اظهارات ری گفت: «آنتیفا گروه بدی است و آن‌ها جنایتکار و هرج‌ومرج‌طلب هستند. آن‌ها آشوبگرند، آن‌ها غارتگر و شورشی هستند».

رئیس جمهور آمریکا افزود: «وقتی که مردی این را نمی‌گوید مرا آزار می‌دهد. متعجبم چرا این‌ها را نمی‌گوید».

هنگامی که از ترامپ پرسیده شد آیا قصد اخراج ری را دارد پاسخ داد: «گزینه‌های بسیار مختلفی را در دست بررسی داریم. دیروز از جواب‌های او خوشم نیامد. مطمئن نیستم خودش هم خوشش آمده باشد. مطمئنم که احتمالاً با من موافق است که آنتیفا بد است، واقعاً بد».

ترامپ همچنین اظهارات رئیس اف‌بی‌آی درخصوص «تلاش بسیار فعالانه» روسیه برای مداخله در انتخابات ریاست جمهوری سال جاری آمریکا را مورد انتقاد قرار داد.

رئیس جمهور آمریکا در این باره گفت: «مشکل بزرگ چین است. ممکن است دیگرانی هم باشند و من هیچ‌کدام را مستثنی نمی‌کنم اما مشکل بزرگ چین است و چرا او (ری) نمی‌خواهد این را بگوید. این قطعاً مرا آزار می‌دهد».

در سال ۲۰۱۶ نیز «جیمز کامی» رئیس وقت اف‌بی‌آی به کنگره گفته بود تحقیقات درباره ادعای استفاده «هیلاری کلینتون» نامزد دموکرات آن دوره انتخابات از ایمیل شخصی برای ارسال پیام به مقامات دولت را از سر گرفته است.

اظهارات کامی در کنگره که تنها ۱۱ روز پیش از برگزاری انتخابات صورت گرفت، موجب شد محبوبیت کلینتون در نظرسنجی‌ها افزایش یابد. ترامپ پس از رسیدن به قدرت در کاخ سفید، کامی را از ریاست اف‌بی‌ای برکنار کرد.

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: اف بی آی جو بایدن آمریکا ترامپ انتخابات ریاست جمهوری رئیس جمهور آمریکا بایدن اف بی آی ترامپ رئیس جمهور اف بی آی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۲۶۱۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترامپ: پلیس باید دانشجویانی که مخالف (نسل‌کشی) اسرائیل در غزه هستند را به شدت سرکوب کند

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق آمریکا در حالیکه در راهروی دادگاه نیویورک به اتهام آزار و اذیت جنسی یک بازیگر فیلم‌های غیراخلاقی حضور داشت در واکنش به اعتراضات دانشجویان به نسل‌کشی رژیم صهیونیستی در غزه اظهار کرد: اتفاقاتی که در دانشگاه‌ها مثل دانشگاه کلمبیا، نیویورک و بقیه درحال رخ دادن می‌باشد، واقعاً مایه شرمساری هست.

وی با کنایه به بایدن رئیس جمهور فعلی آمریکا گفت: در واقع این وضع مربوط به بایدن است. او (بایدن) در حال دریافت سیگنال اشتباهی از افراد است، او (بایدن) یک صدای اشتباه دریافت می‌کند. بایدن نمی‌داند که چه افرادی پشت این اعتراضات هستند و این یک وضع آشفته هست. تکرار می‌کنم چیزی که در دانشگاه‌ها رخ میدهد، مایه شرمساری است.

رئیس جمهور پیشین آمریکا بیان کرد: افرادی که بیرون دادگاه هستند می‌خواهند به دادگاه اعتراض کنند ولی ما شاهد وضع پلیسی هستیم که تا حالا دیده نشده است!

ترامپ در پایان افزود: هنوز هیچ کسی به دانشگاه‌ها فرستاده نشده در حالی که آنها خیلی افراد رادیکالی هستند که در حال نابودکردن دانشگاه‌ها هستند.

دانلود فیلم اصلی کد ویدیو

 

انتهای پیام/

محمدامین متین فر

دیگر خبرها

  • سیاست خارجی ترامپ در صورت پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا
  • سناریوی زندانی شدن ترامپ روی میز سرویس مخفی آمریکا
  • سناریو زندانی شدن ترامپ روی میز سرویس مخفی آمریکا
  • ترامپ: پلیس باید دانشجویان مخالف اسرائیل را به شدت سرکوب کند
  • ترامپ: پلیس باید دانشجویانی که مخالف (نسل‌کشی) اسرائیل در غزه هستند را به شدت سرکوب کند
  • بایدن حین کنایه به ترامپ گاف داد!
  • ترامپ به فساد در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ آمریکا متهم شد
  • ترامپ اوکراین را بخشی از روسیه می‌داند
  • آکسیوس: دیدار ترامپ و رئیس‌جمهور آرژانتین، کاخ سفید را خشمگین کرد
  • تردید درباره ادامه کمک به اوکراین در صورت پیروزی ترامپ