Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، بهمن مرادنیا ظهر امروز در جلسه رسمی شورای اسلامی استان کردستان که با حضور رئیس شورای عالی استان‌ها و مدیرکل شوراهای وزارت کشور برگزار شد، اظهار کرد: امیدواریم برگزاری این نشست‌ها زمینه‌ساز تعامل بیشتر بخش دولت و شوراها باشد.

وی افزود: آنچه در مورد مشکلات مطرح شد که اصلا دولت در استان دست از کار کشیده و هیچ اقدامی صورت نمی‌گیرد و یا اینکه ما در مقابل شوراها ایستاده و به جایگاه آنها ارزش نمی‌گذاریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استاندار کردستان افزود: عقب‌ماندگی در زیرساخت‌های کردستان هیچ شکی وجود ندارد، هم مشکلات و عقب‌ماندگی وجود دارد هم دشواری کار اما کارهایی که انجام شده نباید نادیده گرفته شود.

وی اظهار کرد: 6 هزار و 100 کیلومتر راه داریم که 2 هزار و 980 کیلومتر از آن آسفالت بهسازی شده که 900 کیلومتر آن در این دولت انجام شده است.

وی افزود: 20 درصد از اعتبارات متمرکز استان در طول 3 سال گذشته به توسعه و بهسازی راه‌های روستایی اختصاص پیدا کرده است.

مرادنیا در مورد پروژه راه سنندج ـ مریوان و انتقادهایی که در این زمینه صورت گرفت، اظهار کرد: این پروژه از سال ۸۷ شروع شده اما تا قبل از دولت تدبیر و امید تنها 46 درصد پیشرفت داشته است.

وی اضافه کرد: 350 میلیارد تومان اعتبار در طول 3 سال گذشته برای پروژه مریوان جذب شد و علاوه بر اعتبارات ملی دست به دامن دفتر رهبری شدیم و اعتبارات خوبی از دفتر جذب کردیم که آنی پروژه به اتمام برسد.

وی افزود: باید به این موضوع توجه شود که ساخت یک کیلومتر راه در کردستان معادل 3 کیلومتر راه در سایر استان‌های مسطح کشور است.

مرادنیا با بیان اینکه معارض و ساخت و سازهای غیرمجاز مهمترین مشکل در کردستان است، گفت: برای مقابله با ساخت و سازهای غیرمجاز و رفع معارض شورا و شهرداری‌ها نیز باید پای کار باشند.

استاندار کردستان گفت: باید تلاش کنیم مشکلات استان به ویژه در بعد عمران شهری به حداقل برسد، تک تک شما به عنوان شورا و شهرداری باید تلاش کنید، قرار نیست ما به جای شما کار کنیم.

وی خاطرنشان کرد: در پروژه‌های عمرانی سطح شهر سنندج کمتر از شهرداری تلاش نکرده‌ایم و با تمام ظرفیت‌ها ورود کرده‌ایم.

مرادنیا به تخصیص آب به استان با پیگیری‌های صورت گرفته اشاره کرد و گفت: 500 میلیارد تومان برای تکمیل سدهای استان اعتبار گرفته‌ایم.

وی افزود: 100 میلیارد تومان تفاهم‌نامه برای بازسازی و نوسازی 350 کلاس درس با سازمان نوسازی مدارس منعقد شده تا فرزندان این استان بتوانند از زیرساخت‌های مناسب آموزشی بهره‌مند باشند.

استاندار کردستان با بیان اینکه شوراها به عنوان کسانی که مشکلات مردم را به صورت ریزتر می‌بینند انتظار داریم تعامل بیشتری با ما داشته باشند، گفت: اما این انتظار وجود دارد که در انتقادها انصاف را مد نظر قرار دهند.

انتهای پیام/2330/71

منبع: فارس

کلیدواژه: بهمن مرادنیا استاندار کردستان شورای عالی استان ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۲۶۲۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استفاده از ظرفیت رودخانه‌های خلخال برای توسعه گردشگری

ودودمحمدی گفت: عبور سه رودخانه از داخل شهر خلخال ظرفیت مناسبی را برای ایجاد امکانات گردشگری آبی در مرکز این شهر فراهم کرده و باید از این ظرفیت به نحو مناسبی استفاده شود.

شهردار خلخال افزود: برای ساماندهی، دیوارکشی و کف سازی رودخانه هیروچای و یکی از سه رودخانه عبوری از این شهر بیش از ۳۰۰ میلیارد ریال اعتبار هزینه خواهد شد.

او از آغاز ساماندهی هیروچای از رودخانه‌های عبوری از مرکز شهر خلخال با تخصیص ۱۲۰ میلیارد ریال اعتبار خبر داد و گفت: این پروژه به طول ۶۵۰ متر و عرض ۲۴ متر از مسیر رودخانه هیروچایی دردست اجراست و علاوه بر لایروبی، دیوارکشی و کف سازی رودخانه، با ایجاد پیاده‌ راه زمینه تردد راحت عابرین پیاده در طول مسیر ۲ سمت رودخانه امکان‌پذیر خواهد شد.

شهردار خلخال با بیان اینکه اعتبارات درآمد محلی شهرداری خلخال جوابگوی طرح‌های عمرانی این شهر نیست، خواستار مساعدت فرماندار و مسئولان ذیربط استانی برای تامین اعتبار مورد نیاز این طرح شد.

محمدی گفت: هیچ کدام از قول‌های داده شده از سوی مسئولان استانی و کشوری به شهرستان خلخال برای تامین اعتبارات ساماندهی رودخانه‌های داخل شهر به خصوص از محل اعتبارات مدیریت بحران استان تا به امروز عملی نشده است.

شهردار خلخال اضافه کرد: در حال حاضر رودخانه‌های هیروچای ، قیز باخان و نورعلی چای از مرکز شهر خلخال عبور می کند که ساماندهی این رودخانه‌ها اعتبارات کلانی نیاز دارد.

محمدی کاهش آسیب رودخانه‌ها در مواقع بارندگی‌های شدید و سیل ، در کنار استفاده از ظرفیت رودخانه‌ها جهت توسعه صنعت گردشگری را از اهداف اجرای طرح ساماندهی رودخانه‌های این شهر اعلام کرد.

 

باشگاه خبرنگاران جوان اردبیل اردبیل

دیگر خبرها

  • توسعه کتابخانه‌های سیار و ایجاد زنگ کتابخوانی در مدارس کشور
  • اعتبارات جبران خسارت‌های سیلاب ۹۸ در حوزه راه پرداخت نشده است
  • اجرای بیش از ۴۵۰ کیلومتر حفاری در پروژه ملی توسعه شبکه فیبرنوری منازل و کسب و کارها در خراسان شمالی
  • پروژه فیبر نوری در بوشهر ۴۰ درصد پیشرفت دارد
  • اختصاص ۱۰ هزار میلیارد ریال به محلات کم برخوردار قم
  • استفاده از ظرفیت رودخانه‌های خلخال برای توسعه گردشگری
  • آب‌های کردستان، به کام دیگران
  • اختصاص ۲۰۰ میلیاردتومان تسهیلات اشتغال مددجویان مازندران
  • اختصاص ۲۵۰۰ میلیارد تومان برای نوسازی مدارس در استان بوشهر
  • فقط ۳ درصد اعتبارات نوسازی مدارس استان به کبودراهنگ اختصاص یافت