Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-24@11:40:14 GMT

لایروبی رودخانه گز درسیریک آغاز شد

تاریخ انتشار: ۱ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۷۲۶۲۵۴

لایروبی رودخانه گز درسیریک آغاز شد

احمد جمالدینی روز پنجشنبه درنشست هماهنگی و برنامه ریزی شهرستان افزود: این میزان اعتبار از محل اعتبارات آب منطقه‌ای، شیلات و پرورش دهندگان سایت پرورش میگوی شهرستان اختصاص یافت.
وی بیان داشت.: با ساماندهی رودخانه‌های گز، مَرِگ و دِهارن شامل لایروبی، ساخت سد خاکی و خاک برداری، یکی از کانون‌های اصلی بحران در فصل زمستان برطرف می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


فرماندار سیریک اظهارداشت: با اجرای این طرح بیش از ۱۵ هزار نفر از اهالی روستای بخش مرکزی، هزار و ۵۰۰ هکتار مزارع پرورش میگو و ۲ هزار هکتار زمین‌های کشاورزی از خطر طغیان و تخریب رودخانه ایمن می‌شوند. 
جمالدینی ادامه داد: از ۲ سال گذشته تاکنون طغیان رودخانه‌های گز، مَرِگ و دِهارن افزون بر ۲۰۰ میلیارد ریال خسارت به تاسیسات آب، برق، مخابرات، راه‌های روستایی، زمین‌های کشاورزی و منازل مسکونی وارد کرده است.
طغیان رودخانه ها و سیلاب در سالجاری خسارت های جانی ومالی زیادی را برای هرمزگان به بار آورده است که آخرین حادثه مربوط به جان باختن ۲ خواهر ۹ و ۲۱ ساله در روستای دهنه سهراب شهرستان بشاگرد به هنگام تماشای سیلاب، به دلیل طغیان آب رودخانه و سقوط در آن بوده است.
همچینن به دلیل نصب نکردن علایم هشدار، خبر غرق شدن جوان ۲۰ ساله در رودخانه سیخوران از توابع دهستان سیاهو شهرستان بندرعباس در ۱۹ مرداد سال گذشته منتشر شد.
در فروردین ماه سالجاری نیز بر اثر شدت بارندگی، سیلاب وطغیان رودخانه‌های فصلی چند محور ارتباطی در شرق وغرب با مرکز استان هرمزگان قطع شد.
۲۰ هزار کیلومتر رودخانه در هرمزگان وجود دارد که پنج هزار کیلومتر از این رودخانه‌ها نزدیک مراکز جمعیتی و مهم هستند.
مطالعه رودخانه‌های مهم و نزدیک مراکز جمعیتی هرمزگان از ۲ سال پیش آغاز شده وتاکنون مطالعه هزار و ۵۰۰ کیلومتر از این رودخانه‌ها به اتمام رسیده و تا پایان سال ۱۴۰۰ این طرح به پایان می‌رسد.

برچسب‌ها سیریک هرمزگان شرکت آب منطقه ای

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سیریک هرمزگان شرکت آب منطقه ای سیریک هرمزگان شرکت آب منطقه ای اخبار کنکور رودخانه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۲۶۲۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز لایروبی رودخانه‌های شهر رشت

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای گیلان ؛ محمدباقر دانش گفت: با آغاز لایروبی مسیر‌های های ۲ رودخانه گوهر رود و زرجوب در شهر رشت ، لایروبی مسیر این رودخانه‌ها در منطقه یک خیابان شهدای گمنام تا سیااسطلخ، منطقه ۳ خیابان تختی تا پل بوسار و منطقه ۴ سیااستطلخ تا چمارسرا در دست انجام است.

وی هدف از اجرای عملیات لایروبی این رودخانه‌ها را برطرف سازی بوع نامطبوع و شیوع آلودگی‌های احتمالی در فصل گرما عنوان کرد و افزود: بر اساس برنامه ریزی، لایروبی رودخانه‌های شهر رشت تا ۲ ماه آینده و قبل از شروع فصل تابستان به پایان خواهد رسید.

معاون خدمات شهری شهرداری رشت با بیان اینکه همه فاضلاب‌های خانگی این شهر به رودخانه‌های زرجوب و گوهررود سرازیر می‌شود ، گفت: رودخانه زرجوب و گوهررود که از رشته کوه‌های البرز سرچشمه می‌گیرند از شهرستان شفت وارد گیلان شده و در مسیر خود در شهرستان رشت، به ترتیب از مناطق هندخاله و و پیربازار به سمت مرداب انزلی روانه می‌شوند.

دیگر خبرها

  • افزایش ۴ برابر لایروبی رودخانه‌های مازندران
  • لایروبی ۴۲ کیلومتر رودخانه‌های استان قزوین برای پیشگیری از سیل
  • لایروبی ۴۲ کیلومتر از رودخانه‌های استان/صفر شدن آمار تلفات ناشی از سیل در قزوین
  • کاهش طغیان رودهای مازندران با رشد چهار برابری لایروبی
  • لایروبی ۴۲ کیلومتر از رودخانه‌های قزوین
  • افزایش چهار برابری لایروبی رودخانه‌های مازندران.
  • ۱۶۰ کیلومتر از رودخانه های مازندران لایروبی شد
  • لایروبی ۱۲۰۰ کیلومتر از رودخانه‌های اولویت‌دار آذربایجان شرقی
  • آغاز لایروبی رودخانه‌های شهر رشت
  • لایروبی ۵۲ کیلومتر از رودخانه‌ها و مسیل‌های حوزه آبریز دریاچه ارومیه