Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-24@17:33:59 GMT

استاندار: ۹۰۰ کیلومتر راه در کردستان احداث شد

تاریخ انتشار: ۱ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۷۲۶۳۵۹

استاندار: ۹۰۰ کیلومتر راه در کردستان احداث شد

به گزارش ایرنا، بهمن مرادنیا روز پنجشنبه در بیست و هفتمین جلسه شورای اسلامی شهرهای کردستان، ضمن انتقاد از تخریب دولت با این عنوان که کاری در زمینه احداث راه در این استان انجام نشده است، اظهار داشت: از این ۶ هزار و ۱۰۰ کیلومتر راه موجود در کردستان، ۲ هزار و ۹۸۰ کیلومتر آن آسفالت شده است.

وی با بیان اینکه در بحث عقب‌ماندگی زیرساخت و راه کردستان در گذشته شکی وجود ندارد، اضافه کرد: بخشی از این عقب‌ماندگی‌ها ناشی از کوتاهی و سختی کار بوده است، اما در سه سال گذشته، هر سال ۲۰ درصد اعتبارات متمرکز استان به راه‌های روستایی تخصیص یافته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استاندار کردستان به جاده جدید در دست احداث مریوان - سنندج و آغاز عملیات اجرایی آن در سال ۸۲ اشاره کرد و گفت: این پروژه تا سال ۹۶، فقط ۴۲ درصد پیشرفت فیزیکی داشت که با تخصیص اعتبارات مناسب امسال این طرح به بهره‌برداری خواهد رسید و تاکنون برای آن ۳۵۰ میلیارد تومان هزینه شده و در سال جاری نیز ۸۰ میلیارد تومان کمک رهبری جذب شد.

مرادنیا هزینه احداث یک کیلومتر راه را در کردستان معادل سه کیلومتر در استان‌های مسطح اعلام کرد و افزود: در بحث کمربندی مریوان هم 2 سال است که معطل معارضان محلی هستیم که ناچار شدیم مسیر را تغییر دهیم و منتطر کمک شورای این شهر برای اجرای این طرح هستیم.

وی با بیان اینکه دولت متوجه مشکلات در بخش‌های مختلف هست، اظهار داشت: تلاش می‌کنیم مشکلات به حداقل برسد اما محدودیت‌هایی نیز وجود دارد، با این وجود در بحث عمران شهری موضوع تهاتر شهرداری سقز را شخصا از طریق سازمان برنامه و بودجه پیگیری و آن را به جریان انداختم‌.

تخصیص آب به ۹۶ هزار هکتار از اراضی کردستان از محل سدهای استان، تخصیص ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار به سدهای استان در سال جاری، جذب ۹۰ میلیارد تومان اعتبار برای اجرای طرح‌های بازآفرینی شهری در مناطق حاشیه استان و لزوم تعامل بین شوراها با دستگاه‌های اجرایی برای رفع مشکلات، از دیگر مواردی بود که استاندار کردستان به آنها اشاره کرد.

رییس شورای اسلامی کردستان هم به فعالیت ۴ هزار و ۲۰۰ نفر اعضا این شورا در استان اشاره کرد و گفت: در حوزه مدیریت شهری علاوه بر دستگاه های مختلف دولتی، شوراها نیز در حال خدمت رسانی به مردم هستند، ضمن اینکه شوراهای روستا نیز در در بخش روستایی به خوبی عمل می‌کنند.

پرستو شکری کردستان را دارای ظرفیت‌های زیادی از جمله در بخش معادن، آب و نیروی انسانی توانمند عنوان کرد و افزود: نبود برنامه مدون برای ساماندهی و نیازسنجی جوانان و عدم توجه به اشتغال آنان، باعث شده آمار بیکاری در این استان بالا باشد و قشر جوان برای کسب درآمد به ناچار به استان‌های دیگر مهاجرت کنند.

وی با بیان اینکه درصد بالای بیکاری، موجب سرخوردگی جوانان و نبود امید به آینده در میان قشر جوان شده است، یادآور شد: باید از تمام توان و ظرفیت‌ها برای رفع مشکلات جوانان و مردم بهره برد و این مهم با تعامل دستگاه‌های مختلف و شوراهای شهر و روستا قابل تحقق است. 

دو تن از اعضا شوراهای استان هم به ضعیف بودن کردستان از لحاظ شاخص های راه روستایی، ضعف زیرساخت‌های آموزشی، تفاوت فاصله رشد غیرقابل قبول هزینه بیمه‌های سلامت، نارضایتی از تخصیص اعتبارات شهرداری‌های زیر ۱۰ هزار نفر جمعیت اشاره و خواستار توجه به سوابق اجرایی و سن کاندیداهای شوراها در انتخابات آینده و مشخص بودن جایگاه ریاست شورای استان شدند.

برچسب‌ها کردستان توسعه ایران دولت تدبیر و امید استانداری کردستان بهمن مرادنیا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کردستان توسعه ایران دولت تدبیر و امید استانداری کردستان بهمن مرادنیا کردستان توسعه ایران دولت تدبیر و امید استانداری کردستان بهمن مرادنیا اخبار کنکور میلیارد تومان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۲۶۳۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کتابخانه‌های عمومی با برگزاری برنامه‌های فرهنگی مردم را به کتاب‌خوانی ترغیب کنند

استاندار کردستان گفت: کتابخانه‌های عمومی باید با برگزاری برنامه‌های متنوع فرهنگی با محوریت کتاب و کتابخوانی برای گروه‌های مختلف مردم و استفاده از مشارکت سایر دستگاه‌ها، مردم را به کتاب‌خوانی ترغیب کنند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کردستان و به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی استان کردستان، اسماعیل زارعی‌کوشا امروز _دوشنبه سوم اردیبهشت_ در دیدار با مدیرکل کتابخانه‌های عمومی کردستان، با تاکید بر حمایت از این نهاد اظهار کرد: ترویج فرهنگ کتاب‌خوانی و ارتقای سرانه مطالعه امری ضروری برای جامعه است.

وی برگزاری جلسات انجمن کتابخانه‌های عمومی استان را در راستای رفع مسائل و مشکلات این نهاد مهم ارزیابی کرد و افزود: ارتباط مؤثر رؤسای کتابخانه‌های عمومی با فرمانداران در شهرستان‌ها می‌تواند به نفع کتابخانه‌های عمومی باشد و به ارتقای شاخص‌های کتاب‌خوانی کمک کند.

استاندار کردستان خاطرنشان کرد: کتابخانه‌های عمومی باید با برگزاری برنامه‌های متنوع فرهنگی با محوریت کتاب و کتاب‌خوانی برای گروه‌های مختلف مردم و استفاده از مشارکت سایر دستگاه‌ها در اجرای برنامه‌ها توجه داشته باشند.

فعالیت ۸۴ باب کتابخانه عمومی در کردستان

معصومه حسنی‌خونسار، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان کردستان نیز در این دیدار با اشاره به فعالیت ۸۴ باب کتابخانه عمومی در استان تاکید کرد: از این تعداد ۵۴ باب نهادی و ۲۸ باب دیگر مشارکتی است.

وی افزود: هم‌اکنون بالغ بر ۴۵ هزار نفر در کتابخانه‌های عمومی استان عضویت دارند که بخش زیادی از اعضا را کودکان و نوجوانان تشکیل می‌دهند.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان کردستان، حمایت مسئولان از کتابخانه‌های عمومی را در ایجاد دلگرمی متولیان این حوزه بسیار مهم ارزیابی کرد و گفت: این حمایت‌ها در نهایت به نفع استان و کشور است و سبب توسعه فرهنگی می‌شود.

حسنی‌خونسار با اشاره به بعضی مشکلات عمرانی در کتابخانه‌های عمومی استان تصریح کرد: کتابخانه باید محیطی امن و آرام برای اعضا و علاقه‌مندان به کتاب و کتاب‌خوانی باشد که این امر زمینه را برای توسعه فرهنگ مطالعه در جامعه فراهم می‌کند.

وی اضافه کرد: حمایت‌های استاندار کردستان از مقوله کتاب و کتاب‌خوانی مایه دلگرمی فعالان این حوزه است و بدون شک در ارتقای شاخص‌های فرهنگی اثرگذار خواهد بود.

کد خبر 746838

دیگر خبرها

  • رشد ۷۸ درصدی احداث راه‌های روستایی در سیستان و بلوچستان
  • تخصیص ۴۰۰ میلیارد تومان در طرح راه‌های روستایی بوشهر
  • آغاز عملیات احداث باند دوم محور اهواز خرمشهر
  • تمجید از پایانی که آغازگر حیات شد + فیلم
  • حمایت ۳ هزار میلیارد ریالی صندوق ملی مسکن از طرح‌های زیربنایی مسکن خراسان‌جنوبی
  • آب‌های کردستان، به کام دیگران
  • اجرای 200 کیلومتر خط انتقال برای آبرسانی به روستاهای همدان
  • بخش خصوصی ‌۱۲۲ هکتار گلخانه در استان البرز احداث کرد
  • کتابخانه‌های عمومی با برگزاری برنامه‌های فرهنگی مردم را به کتاب‌خوانی ترغیب کنند
  • اجرای ۲۳ طرح آبرسانی در شهرستان ایجرود