Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «الی کوهن» رئیس دستگاه جاسوسی رژیم صهیونیستی، امروز (پنجشنبه)، در گفت‌و‌گو با کانال ۱۳ تلویزیون رژیم صهیونیستی به مسئله عادی‌سازی روابط کشورهای عربی پرداخت.

به گزارش خبرگزاری «آناتولی»‌، وزیر اطلاعات رژیم صهیونیستی در ارتباط با احتمال سازش این رژیم با سودان گفت: «عادی‌سازی روابط با سودان بسیار نزدیک است».

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

برخی منابع خبری نیز در این ارتباط گزارش دادند کوهن تنها به مطرح کردن سازش‌‌ قریب‌الوقوع با سودان اکتفا کرده است و جزئیات دیگری در این خصوص اعلام نکرده است.

این اعلام در حالی است که روز گذشته رادیو رژیم صهیونیستی از سفر هیأتی رسمی از فلسطین اشغالی به سودان خبر داده بود و گفت که این سفر به منظور آماده سازی زمینه اعلام عادی سازی روابط میان دو طرف انجام شده است.

یک منبع آگاه نیز در گفت‌و‌گو با روزنامه صهیونیستی «اسرائیل هیوم» در این ارتباط خبر داد که به احتمال زیاد ابتدای هفته آینده سازش تل‌آویو و خارطوم پس از گفت‌و‌گوی تلفنی سه‌جانبه میان «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا، «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی و «عبدالفتاح البرهان» رئیس شورای حاکمیتی سودان اعلام شود.

این تحولات پس از آن صورت می‌گیرد که  «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا، شامگاه روز دوشنبه در توئیتی اعلام کرد: «یک خبر فوق‌العاده! دولت جدید سودان که در حال حرکت در مسیر پیشرفت‌های بزرگ است با پرداخت ۳۳۵ میلیون دلار به قربانیان و خانواده‌های تروریسم موافقت کرد».

با آنکه منابع خبری پیشتر گزارش داده بودند که یکی از شروط سودان برای عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی حذف نام این کشور از فهرست تروریستی آمریکاست؛ اما مقامات سودانی تأکید کرده‌اند که حذف نام سودان ارتباطی با عادی‌سازی روابط با تل‌آویو ندارد.

انتهای پیام/ص

منبع: فارس

کلیدواژه: سودان الی کوهن وزیر اطلاعات رژیم صهیونیستی سازش نزدیک عادی سازی روابط رژیم صهیونیستی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۲۶۳۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دومینوی استعفا در ارتش صهیونیستی

به گزارش قدس آنلاین، رسانه‌های صهیونیستی نوشتند که گلوله برفی استعفاها در داخل ارتش این رژیم به راه افتاده و بعد از استعفای «آهارون هالیوا» رئیس بخش اطلاعات نظامی و تصمیم «یهودا فوکس» فرمانده منطقه مرکزی ارتش رژیم صهیونیستی برای استعفا، فرمانده «واحد۸۲۰۰» گزینه بعدی خواهد بود.

واحد ۸۲۰۰ بزرگترین واحد در اداره اطلاعات نظامی رژیم اسرائیل است که وظیفه جمع آوری اطلاعات کلیدی و توسعه ابزارهای جمع آوری اطلاعات و به روز رسانی مداوم آنها، تجزیه و تحلیل و پردازش داده ها و ارائه اطلاعات به مقامات ذیصلاح را بر عهده دارد و در بیشتر مواقع کار خود را از داخل مناطق جنگی انجام می دهد.

این واحد بر توسعه فنی و بعد سایبری با هدف دستیابی به برتری اطلاعاتی در تمام سطوح سیستم امنیتی رژیم اسرائیل اعم از نظامی و سیاسی متکی است.

آهارون هالیوا رئیس بخش اطلاعات نظامی ارتش صهیونیستی صبح دیروز دوشنبه پس از اعلام استعفای خود به دلیل ناکامی در برابر مقاومت فلسطین در عملیات طوفان الاقصی در روز هفتم اکتبر (۱۵ مهر) و غافلگیر شدن در این روز، گفت: روز هفتم اکتبر، روز سیاهی برای من است.

وی در استعفانامه خود به رئیس ستاد کل ارتش این رژیم، نوشت: حماس در ۷ اکتبر ۲۰۲۳، عملیاتی را انجام داد که برای ما نتایجی دردناک داشت و واحد تحت فرمان من، در سطح ماموریت محوله (برای پیش بینی وقوع عملیات طوفان الاقصی) درست عمل نکرد.

هالیوا افزود: خاطره این روز سیاه را شبانه روز با خود دارم و و درد شدید ناشی از آن، تا ابد با من خواهد بود.

عصر دیروز دوشنبه نیز خبر تصمیم فرمانده منطقه مرکزی ارتش برای استعفا در رسانه ها منتشر شد و یهودا فوکس پس از سه سال خدمت در این سمت، تصمیم خود برای استعفا را به «هرتزی هالوی» رئیس ستاد مشترک ارتش رژیم صهیونیستی ابلاغ کرد.

بر اساس این گزارش، فوکس گفته است که تا ماه اوت سال جاری میلادی از منصب خود استعفا خواهد کرد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • بلینکن بزودی در عربستان؛ تداوم تلاش آمریکا برای رویای عادی سازی روابط اسرائیل با ریاض
  • مهمترین دستاورد طوفان الاقصی توقف عادی سازی روابط کشور‌ها با اسرائیل است
  • توقف عادی سازی روابط کشور‌ها با اسرائیل، مهمترین دستاورد طوفان الاقصی
  • دومینوی استعفا در ارتش صهیونیستی
  • حمله هوایی شدید اسرائیل به نقاط مختلف غزه / استعفای رئیس اطلاعات نظامی ارتش اسرائیل/ اسرائیل به دست نتانیاهو ویران می شود
  • کناره گیری قریب الوقوع فرمانده منطقه مرکزی ارتش اسرائیل
  • نتانیاهو، گالانت را به افشای اطلاعات حساس متهم کرد
  • دو سوم صهیونیست‌ها ادعای پیروزی قریب الوقوع نتانیاهو در غزه را باور ندارند
  • اتهام‌زنی نتانیاهو به وزیر جنگ رژیم صهیونیستی
  • سفر قریب الوقوع اردوغان به عراق پس از ۱۳ سال