Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل،  مهدی جمالی‌نژاد، معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور گفت: تاکنون۹۲۴ پایگاه آتش‌نشانی روستایی در روستاهای کشور احداث و تجهیز شده که ۵۴ درصد آن مربوط به همین دوره است.

او افزود: از سال ۱۳۹۵ تاکنون اعتباری بالغ بر ۵۵۰ میلیارد ریال برای اجرای بیش از یک هزار و ۲۷۰ پروژه گردشگری به دهیاری‌های واجد شرایط مساعدت شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رییس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور به استقرار سامانه جمع‌آوری پسماند در ۳۰ هزار روستای کشور  اشاره کرد و گفت: ۸۰ درصد روستاهای دارای دهیاری تحت پوشش این سامانه هستند.

جمالی‌نژاد افزود: بیش از ۱۷ هزار دستگاه انواع ماشین‌آلات عمرانی و خدماتی از ابتدای تاسیس دهیاری‌ها به آنها واگذار شده که این واگذاری در دولت یازدهم و دوازدهم ۳۵ درصد رشد داشته است.

او همچنین از احداث  هفت هزار و ۵۰۰ بوستان چند منظوره روستایی خبر داد و گفت: ۷۴ درصد این بوستان‌ها در دولت همین دوره صورت گرفته است.

معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور همچنین به فعالیت ۲ هزار و ۸۸۵ دهیار زن در کشور اشاره کرد و افزود: حدود چهار هزار  ناظر فنی و مسئول امور مالی دهیاری‌ها در روستاها مشغول به فعالیت هستند که یک هزار و  ۳۰۰ نفر  از آنها را زنان تحصیل کرده روستایی تشکیل می‌دهند.

رییس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور با بیان اینکه  سه هزار و ۷۰۰ دهیار در کشور وجود دارد، گفت: در تمام دوره‌های اجرایی کشور استخدام و تبدیل وضعیت دهیاران مورد بحث و بررسی قرار گرفته ولی استخدام آنها غیر قابل اجرا است زیرا  دولت از عهده آن بر نمی‌آید.

وی با بیان اینکه دولت به دنبال چابک‌سازی است، افزود: دولت بدنبال واگذاری امور اجرایی به بخش خصوصی است و استخدام دهیاری‌ها مغایر با شعار دولت در کوچک‌سازی است.

معاون عمرانی وزیر کشور همچنین با اشاره به مشکلات موجود در شهرهای کشور گفت: شهرداری‌ها یک نهاد غیر دولتی است که با ایده و فکر جدید باید اداره شود و حمایت و مساعدت دولت چندان کارساز نخواهد بود، اداره شهر نیاز به فکر و ایده جدیدی دارد و شهرداران می‌توانند با جلب مشارکت مردمی  امور را  ساماندهی کرده و برمشکلات موجود فائق آیند.

جمالی‌نژاد در این راستا ایجاد  مجموعه "خیران شهرساز" در شهرها را ضروری دانست و افزود: خیران شهرساز اگر در شهر ها فعال شوند بسیاری از مشکلات برطرف می‌شود.

او تعدیل و تبدیل وضعیت نیروی انسانی، پسماند، کمبود ماشین‌آلات، تامین قیر، حمل و نقل عمومی را از مشکلات موجود همه شهرداری‌ها عنوان کرد و گفت: با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی و شکل‌گیری خیران شهرساز می‌توان این مشکلات را برطرف کرد.  

انتهای پیام/ع

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اجرای پروژه های عمرانی پایگاه آتش نشانی روستایی پروژه های گردشگری سامانه جمع آوری پسماند شهرداری ها دهیاری ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۲۶۶۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای طرح های اصلاح هندسی در ورودی های کمربندی شیراز

تین نیوز

رئیس کمیسیون عمران، حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر شیراز اظهار کرد: در جهت ایمن سازی محور کمربندی شیراز، طرح های اصلاح هندسی در ورودی ها اجرا می شود تا خطرات ناشی از تصادف در کمربندی کاهش یابد.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، رضا محمدیان امروز، ۲۸ فروردین در حاشیه بازدید از پروژه های شهرداری منطقه ۵ شیراز، از تحول عمرانی در شهرداری منطقه خبر داد و گفت: تعداد زیادی از پروژه های منطقه ۵ در نیمه اول سال به بهره برداری می رسد.

وی با بیان اینکه با برنامه ریزی صورت گرفته تعداد دیگری از پروژه ها در دهه فجر به بهره برداری خواهد رسید، افزود: به پروژه های محرومیت زدایی در این منطقه توجه خاص شده است.

محمدیان بیان کرد: در این منطقه تمرکز ویژه ای بر پروژه های لوله گذاری، پیاده روسازی، فضای سبز و ایجاد راه های جدید شده است و همچنین پروژه های فرهنگی منطقه که شامل بازسازی ۴ مسجد بوده در دستور کار قرار گرفته است.

رئیس کمیسیون عمران، حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر شیراز با اشاره به عبور بخشی از کمربندی شیراز از این منطقه اظهار کرد: در جهت ایمن سازی محور کمربندی، طرح های اصلاح هندسی در ورودی ها اجرا می شود تا خطرات ناشی از تصادف در کمربندی کاهش یابد.

محمدیان با اشاره به تلاش های کمیسیون عمران در راستای پیشبرد پروژه های عمرانی در  سطح ۱۱ منطقه شهرداری، گفت: کمیسیون عمران همانند سال گذشته هر هفته در یکی از مناطق ۱۱ گانه شهرداری شیراز یا سازمان ها و معاونت ها برگزار می شود تا ضمن آگاهی از درصد پیشرفت پروژه ها مشکلات بودجه یا فنی را مرتفع کنیم.

وی با بیان اینکه در تلاش هستیم تا روند عمرانی در شهر متناسب و با نگاهی عدالت حور به پیش رود، افزود: در راستای بهره برداری بهتر از زمان و فصل کار، شهرداران را مکلف کردیم تا پروژه هایی که در لیست بودجه قرار گرفته است را تا پایان اردیبهشت یا خردادماه وارد فاز اجرایی شوند و شروع پروژه های عمرانی به نیمه دوم سال واگذار نشود.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • تکمیل پروژه‌های عمران شهری «دیلم » تسریع می‌شود
  • رصدخانه پروژه‌های عمرانی استان آذربایجان شرقی تشکیل می‌شود
  • عزم دولت برای تکمیل ۷۰هزار پروژه نیمه تمام عمرانی جدی است
  • اجرای ۱۵ طرح روستایی و عشایری در شهرستان میانه
  • تشکیل رصدخانه پروژه‌های عمرانی در آذربایجان شرقی
  • کمک هزار میلیاردی دولت برای اجرای پروژه اتوبوس برقی در کرج
  • اجرای طرح های اصلاح هندسی در ورودی های کمربندی شیراز
  • روح الامینی: مجلس دوازدهم از حاشیه‌سازی فاصله بگیرد/ زارعی: احزاب به باند تنزل پیدا کرده‌اند +فیلم
  • روح الامینی: مجلس دوازدهم از حاشیه‌سازی فاصله بگیرد/ زارعی: احزاب به باند تنزل پیدا کردند +فیلم
  • بهره برداری از ۸۱ پروژه عمرانی در روستاهای گیلان