Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آنا»
2024-04-23@16:01:29 GMT

وضعیت مصرف مشترکان از امروز پیامک می‌شود

تاریخ انتشار: ۱ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۷۲۶۹۷۴

وضعیت مصرف مشترکان از امروز پیامک می‌شود

مصطفی رجبی مشهدی گفت: از امروز پیامک‌هایی از سوی شرکت توانیر برای مشترکان ارسال خواهد شد که مشخص می‌کند هر مشترک در کدام دسته از رده‌بندی کم مصرف، خوش مصرف و پرمصرف قرار دارد.

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری آنا، مصطفی رجبی مشهدی، سخنگوی صنعت برق در هفتمین همایش بین المللی ترانسفورماتور، ضمن اشاره به طرح تخفیف 100 درصدی برای مشترکان کم مصرف کشور گفت: در طرح برق امید پیش‌بینی شده است که اگر مشترکان از الگوهای تعیین شده به منظور مصرف برق تبعیت کنند در قالب مشترکان کم مصرف رده‌بندی شده و مشمول تخفیف 100 درصدی خواهند شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سخنگوی صنعت برق، در تشریح برنامه‌های متنوع در نظر گرفته شده به منظور کاهش مصرف مشترکانی که خارج از الگوی به استفاده از برق می‌پردازند، تاکید کرد: برنامه‌های متنوعی با هدف اینکه بخش از مشترکان پر مصرف به جرگه کم مصرف‌ها بپیوندند در طرح برق امید تعبیه شده است.

امکان تامین برق با استفاده از سلول‌های خورشیدی برای مشترکان پر مصرف

وی در بیان اینکه آموزش‌های لازم به منظور صرفه‌جویی مصرف برق به مشترکان ارائه می‌شود، افزود: علاوه بر آموزش‌های پیشبینی شده در طرح برق امید، این امر برای مشترکان پرمصرف وجود خواهد داشت که با نصب پنل‌های خورشیدی بتوانند برق خود را به صورت خود تامین، تهیه کنند.

رجبی مشهدی، در تبیین اهداف طرح ارائه تخفیف 100 درصدی به مشترکان کم مصرف، گفت: تمام تلاشمان بر این است که برای پیک سال ۱۴۰۰ با کاهش مصرف حدود ۱۰ درصدی در بخش خانگی، بخشی از فشارهایی را که روی تجهیزات وجود دارد و همچنین سرمایه‌گذاری‌های زیادی که در صنعت برق انجام می شود را کاهش دهیم.

هزینه‌های تخفیف 100 درصدی برق از محل صرفه‌جویی تامین می‌شود

این مقام مسئول، ادامه داد:  به نوعی با تخفیف ۱۰۰ درصدی که برای مشترکان کم مصرف (در قالب طرح برق امید) صورت می‌گیرد، بخشی از هزینه‌های ایجاد شده از محل این طرح جبران خواهد شد.

سخنگوی صنعت برق، با اشاره به روند اجرای طرح برق امید، گفت: از امروز پیامک‌هایی از سوی شرکت توانیر برای مشترکان ارسال خواهد شد که مشخص می‌کند هر مشترک در کدام دسته از رده‌بندی کم مصرف، خوش مصرف و پرمصرف قرار دارد.

صرفه‌جویی 2 هزار میلیاردی با استفاده از طرح جابه‌جایی ترانسفورماتورها

رجبی مشهدی، در بخش دیگری از صحبت‌های خود، به بحت ترانسفورماتورها اختصاص داد وگفت: در حوزه ترانسفورماتورها کاهش نرخ خرابی ترانس‌ها با توجه به تعمیر و نگه‌داری صحیح امکان پذیر خواهد بود.

وی با اشاره به ضریب بار ترانسفورماتورها، گفت: عددی که در سال‌های قبل به منظور ضریب بار ترانس‌ها اندازه‌گیری شده حدود 32 درصد است. اگرچه در ساعت‌های اوج بار استفاده از ترانسفورماتور به اوج می‌رسد اما در سایر زمان‌های دیگر استفاده از این تجهیزات کمتر می‌شود.

 سخنگوی صنعت برق، ضمن بیان ظرفیت ترانسفورماتور بهره‌گیری شده در ساعات اوج مصرف تشریح کرد: در ساعات اوج مصرف تنها 40 درصد از ترانس‌ها ظرفیت زیر 50 درصد دارند.

رجبی مشهدی با اشاره به طرح ملی جابه‌جایی ترانسفورماتورها که در استان گیلان اجاره شد، گفت: این طرح به شرکت برق منطقه‌ای یزد ارجاع شده است تا برنامه‌ریزی آن برای اجرا در سایر نقاط کشور مهیا شود.

این مقام مسئول در توضیح اوضاع ترانسفوماتورهای انتقال کشور، گفت: در بحث ترانسفورماتورهای انتقال 22 درصد از ترانس‌های ما پر بار هستند و 18 درصد نیز مرتبط با ترانسفورماتور کم بار است و ظرفیت زیر 40 درصد دارند. جابه‌جایی تنها 50 درصد این ترانس‌ها منجر به صرفه‌جویی 2 هزار میلیاردی خواهد شد.

انتهای پیام/4141

منبع: آنا

کلیدواژه: توانیر مصرف برق برق امید مشترکان کم مصرف سخنگوی صنعت برق تخفیف 100 درصدی برای مشترکان طرح برق امید رجبی مشهدی صرفه جویی ترانس ها خواهد شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۲۶۹۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش تورم نقطه به نقطه تولیدکننده در اسفند ۱۴۰۲به ۲۴.۵ درصد

امتداد  - بانک مرکزی از کاهش تورم نقطه به نقطه تولیدکننده در اسفند ۱۴۰۱ به ۲۴.۵ درصد خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری امتداد از بانک مرکزی،در پی استمرار و پیگیری سیاست تثبیت اقتصادی و کاهش نوسانات نرخ ارز در سال ۱۴۰۲، تورم نقطه به نقطه شاخص بهای تولیدکننده به روند نزولی خود از ابتدای سال ۱۴۰۲ ادامه داد و با کاهش ۱۶.۲ واحد درصدی، از ۴۰.۷ درصد در فروردین ماه ۱۴۰۲ به ۲۴.۵ درصد در اسفندماه ۱۴۰۲ رسید.

 

 

این در حالیست که تورم نقطه به نقطه تولیدکننده در اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۰ به بیش از ۱۰۳ درصد نیز رسیده بود و اقتصاد کشور برای اولین بار در تاریخ تورم تولیدکننده سه رقمی را تجربه کرده بود؛ اما کاهش تورم تولیدکننده به ۲۴.۵ درصد در پایان سال ۱۴۰۲، حاکی از کاهش این شاخص به یک چهارم نسبت به قله تاریخی آن در ماه‌های پایانی دولت دوازدهم است.

نرخ تورم (متوسط ۱۲ ماهه تورم شاخص بهای تولیدکننده) نیز از ۳۷.۳ درصد در فروردین ماه ۱۴۰۲ روند نزولی به خود گرفت و با کاهش ۴.۸ واحد درصدی، در پایان اسفندماه سال ۱۴۰۲ به ۳۲.۶ درصد رسید.

نرخ تورم سالانه تولیدکننده در پایان شهریور ماه سال ۱۴۰۰ به رقم بی‌سابقه ۸۲.۶ درصدی رسیده بود و رقم ۳۲.۶ درصدی آن در پایان سال ۱۴۰۲ حاکی از کاهش حدود ۵۰ واحد درصدی نسبت به ماه‌های پایانی دولت دوازدهم است.

 

 

تورم تولیدکننده یک شاخص پیش‌نگر برای تورم مصرف‌کننده بشمار می‌رود؛ چرا که تحولات تورم تولیدکننده با یک وقفه زمانی اثرات خود را در تورم مصرف کننده نشان می‌دهد (در واقع افزایش هزینه تولیدکننده پس از رسیدن تولیدات به مرحله مصرف خود را در افزایش قیمت کالا‌ها و خدمات مصرفی نشان می‌دهد)؛ بنابراین کاهش مستمر تورم تولیدکننده طی چندین ماه در نهایت به کاهش بیشتر تورم مصرف‌کننده منتهی خواهد شد.

با توجه به اهداف و برنامه‌های بانک مرکزی در سال ۱۴۰۳ و تاکید بر تداوم اجرای سیاست تثبیت اقتصادی و هدگذاری برای کاهش نرخ رشد نقدینگی، بنظر می‌رسد در سال ۱۴۰۳ شاهد تداوم بهبود متغیر‌های اقتصادی از جمله کاهش تورم تولیدکننده و مصرف‌کننده باشیم.

 

منبع: تسنیم

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

دیگر خبرها

  • گران‌ترین پاداش صرفه جویی در مصرف برق مشخص شد | ۴۷ میلیون جایزه برای مشترکان خانگی
  • مشترکان خوش مصرف برق خانگی جوایز نقدی و خودرو دریافت خواهند کرد
  • کم مصرفان برق خانگی، خودرو جایزه می‌گیرند!
  • تعداد فوتی های ناشی از گازگرفتی در زنجان کاهش یافت
  • شمار متوفیان ناشی از حوادث گاز در زنجان کاهش یافت
  • افزایش مصرف آب مشترکان گلستانی با گرمای تدریجی هوا/مردم از مصارف غیرضروری خودداری کنند
  • اجرای طرح پاداش مدیریت مصرف برق گسترده‌تر از ۲ سال گذشته
  • کاهش تورم نقطه به نقطه تولیدکننده در اسفند ۱۴۰۲به ۲۴.۵ درصد
  • قبض سنگین برق برای مصرف‌کنندگان کولر گازی
  • قبض سنگین برق در پی استفاده از کولر گازی در مناطق معتدل