Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا ، در متن پیام وزیر بهداشت آمده است:شکر خدا که از مدد بخت کارساز- بر حسب آرزوست همه کار و بار دوست

خدا را شاکرم که در میان این داغ های پیاپی که از سوگواری عزیزان از دست رفته بر سینه داریم، عنایت فرمود و آن عزیز ارجمند که در شرایطی سخت قرار گرفته بود را دوباره به ما برگرداند تا قلبی که سالها در عشق دردمندان تپیده و دستانی که در علاج نیازمندان شتافته برای مهرورزی و خدمت به مردم این سرزمین ماندگار باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ضمن سپاس از ابراز مرحمت جنابعالی، اعزام نماینده و پرس و جوی مستمر احوالتان حداقل گامی بود که در آن شرایط سخت دلم را آرام می کرد. از خداوند بزرگ برای جنابعالی و دیگر همکاران خدمتگزار صدیق در سراسر کشور آرزوی تندرستی و عمر با عزت دارم.

پروفسور سید علی ملک حسینی پدر پیوند کبد ایران بعد از بهبودی نسبی و رهایی از کرونا با تقدیر از وزیر بهداشت و مسوولان و معاونان این وزارت خانه توصیه هایی به شهروندان برای جدی گرفتن این بیماری مرگبار داشت و لزوم رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی را یادآوری کرد.

پدر پیوند کبد ایران در این پیام خاطر نشان کرد : کرونا یک بیماری مهلک وبسیار خطرناک است وتنها راه مبارزه با این هیولای ویرانگر کارآزمائیهای بالینی کاملاً مستند وعلمی است وباید برای جامعهٔ دانشگاهی وبالنده وپرافتخار کشورمان این فرصت را فراهم کنیم تا درتحقیقاتی اساسی وحساب شده شرکت کنند ودست آوردهای خویش را دریک اجماع جهانی به نمایش بگذارند.

وی اضافه کرد :عزیزان همانطورکه گفتم کرونا یک فاجعهٔ بشری است ویک بیماری ویروسی بسیار پیچیده است وتنها راه شناخت آن ویافتن روش های درمانی اش فقط وفقط وفقط راه علمی است وخرافات و اوهام وباکمال تأسف شارلاتانیسم هیچگونه جایگاهی در تشخیص ودرمان این بیماری ندارد وکسانی که خواسته یا ناخواسته ،آگاهانه ویا نا آگاهانه به هرنوع خرافاتی متوسل شوند به بشریت جفاکرده اند چون همه می دانند که خداوندگار عالم تمام عالم هستی را برپایهٔ علم برپا کرده وهرکه علم را رها کند بی تردید بازندهٔ اصلی است.

ملک حسینی همچنین یادآور شد :یکی ازمهمترین عواملی که این روزها سبب مرگ گروه آسیب پذیر جامعه شده است رعایت نکردن مقررّات فاصله گذاری،استفاده نکردن ازماسک ،نشستن دست ها توسط گروه کم خطراست (من خودم هم قربانی همین سیاست غلط وندانم کاری شدم که دیگران رعایت نمی کردند)

برچسب‌ها ویروس کرونا شیراز سعید نمکی علی ملک حسینی پروندهٔ خبری کرونا در ایران؛ آخرین اخبار و گزارش‌ها

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا شیراز سعید نمکی علی ملک حسینی ویروس کرونا شیراز سعید نمکی علی ملک حسینی اخبار کنکور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۲۷۰۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیشگیری از بیماری‌های قلبی مستلزم رعایت سبک زندگی سالم است

مسئول شاخه قلب انجمن فیزیوتراپی ایران، از بیماری‌های قلبی به عنوان عامل اصلی مرگ و میر در جهان و ایران نام برد و گفت: توصیه و تشویق شهروندان به داشتن یک سبک زندگی سالم می‌تواند به میزان قابل ملاحظه‌ای از شیوع بیماری‌های قلبی جلوگیری کند.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، فیزیوتراپیست منیر ظفرنژاد افزود: سیزدهمین کنگره تخصصی فیزیوتراپی و بازتوانی قلبی که در نهمین کنگره مشترک قلب و عروق ایران برگزار می‌شود همزمان با نوزدهمین سالگرد فعالیت‌های شاخه قلب انجمن فیزیوتراپی ایران است و این کنگره سه روزه که از ۵ الی ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ در مرکز همایش‌های بیمارستان قلب شهید رجایی با مشارکت ۱۵ انجمن علمی قلبی برپا می‌گردد بزرگ‌ترین کنگره سالانه قلبی در ایران است.

دبیر اجرایی گروه فیزیوتراپی ادامه داد: دلیل اهمیت برگزاری کنگره‌های تخصصی در زمینه قلب نسبت به سایر کنگره‌ها، این است که به بررسی و تبادل نظر در مورد بیماری‌های قلبی بعنوان عامل اصلی مرگ ومیر در ایران (۴۶ درصد) می‌پردازد.


اهمیت دیگر این کنگره، چون همیشه انتقال تجارب و یافته‌های علمی بین رشته‌ای و آشنایی با نقش تخصص‌های مرتبط با قلب در درمان و پیشگیری از بیماری‌های قلبی است.

ظفرنژاد مسئول شاخه قلب انجمن فیزیوتراپی ایران تاکید کرد: امسال برگزاری این کنگره با هفته سلامت نیز همزمان شده و در نتیجه زمان مناسبی برای آگاهی بخشی و اطلاع رسانی در مورد علل، شیوع و پیشگیری از بیماری‌های قلبی در سطح جامعه است. ضمن اینکه، بالا بردن دانش و آگاهی جامعه نسبت به فاکتور‌های خطر بیماری‌های قلبی می‌تواند کمک بزرگی در پیشگیری از مشکلات قلبی داشته و بار هزینه‌های بالای درمان را کاهش دهد.

وی افزود: ریسک فاکتور‌های قابل کنترل قلبی از مواردی است که برای کاهش ابتلاء به بیماری‌های قلبی باید تبلیغات وسیعی در مورد آن‌ها انجام گیرد.

فیزیوتراپیست ظفرنژاد با عنوان این مطلب که انجمن قلب آمریکا همراه با انستیتو بین المللی سلامت در آخرین گزارش مشترک منتشر شده در سال ۲۰۲۴، ریسک فاکتور‌های قلبی را به دو دسته تقسیم کردند، گفت: دسته اول (Core health behavior) که شامل پایین بودن فعالیت‌های فیزیکی، تغذیه ناسالم، خواب نامناسب و مصرف سیگار است و دسته دوم (Core health factors) شامل کلسترول، قند و فشارخون بالا، چاقی و استرس میباشد.
تغذیه سالم و افزایش فعالیت‌های فیزیکی دو فاکتور مهمی هستند که می‌توانند بر بسیاری از موارد بالا تأثیر گذار باشند.


دبیر اجرایی گروه فیزیوتراپی کنگره افزود: از آنجا که بیماری‌های قلبی عامل اصلی مرگ و میر در جهان و ایران است، توصیه و تشویق شهروندان به داشتن یک سبک زندگی سالم می‌تواند به میزان قابل ملاحظه‌ای از شیوع بیماری‌های قلبی جلوگیری کند.

وی ادامه داد: شاخه قلب انجمن فیزیوتراپی امسال نیز برنامه‌های تخصصی خود را در سه روز برگزار می‌کند. مباحث فیزیوتراپی و بازتوانی قلبی مطرح شده شامل ۶ پانل تخصصی از جمله پانل رویکرد فیزیوتراپی در نارسایی قلبی، پانل رویکرد فیزیوتراپی در هایپرتنشن، پانل رویکرد فیزیوتراپی در ICU قلب، پانل رویکرد فیزیوتراپی در دیابت، پانل مشترک با انجمن نارسایی قلب با عنوان "فعالیت فیزیکی و ورزش در بیماری‌های قلبی عروقی"، و پانل مشترک با انجمن پرستاران قلب با عنوان "چالش‌های بازتوانی قلبی" است.

وی افزود: کارگاه‌های آموزشی نیز شامل فاز‌های ۱، ۲و همچنین فاز ۳ بازتوانی قلبی، کارگاه احیای قلبی ریوی و کارگاه آموزشی تنفس، توانبخشی و توانمند سازی ساختار‌های حیاتی بدن با استفاده از روش‌های توازن ذهن و تنفس دیافراگمی، می‌باشند.


بعلاوه‌ی مباحث رویکرد فیزیوتراپی در بیماری‌های عروق محیطی، آموزش الکتروکاردیوگرام ویژه فیزیوتراپیست ها، بررسی رادیوگرافی ریه در بخش‌های ویژه و ارائه مقالات منتخب است.

وی در پایان گفت: در کنگره امسال جمعی از اساتید فیزیوتراپی دانشگاه‌های علوم پزشکی ایران، تهران، شهید بهشتی، علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی، شیراز، گیلان، جندی شاپور و هرمزگان حضور خواهند داشت که بر غنای علمی کنگره افزوده خواهد شد.

دیگر خبرها

  • پیشگیری از بیماری‌های قلبی مستلزم رعایت سبک زندگی سالم است
  • شایع‌ترین اختلالات روانی کرونا و آمار آن
  • ایرلند: ۱۰۰ درصد فلسطینیان غزه با شبح قحطی مواجه هستند
  • شایع‌ترین اختلالات روانی در مبتلایان به کرونا را بشناسید
  • سفیر ایران: خاندوزی هفته آینده به عربستان می رود
  • حجاج این ۲ توصیه پزشکی را جدی بگیرند
  • ابراز خرسندی شهروندان گچساران از مرمت و بهسازی گلزار شهدا + فیلم
  • بیماری سالک در دامغان کنترل شد
  • ابراز امیدواری سفیر ایران از تداوم جریان آب هیرمند به سیستان
  • سندروم پس از کرونا چیست؟