Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاونت طرح و برنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت اعلام کرد: از ابتدای فروردین تا پایان شهریور ماه امسال، ۳۹ هزار و ۲۷۹ میلیارد ریال تسهیلات در قالب پروژه رونق تولید به هزار و ۵۳۵ واحد تولیدی در سراسر کشور پرداخت شده است.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از روابط عمومی وزارت صنعت، معدن و تجارت، معاونت طرح و برنامه وزارت صمت اعلام کرد: در ۶ ماهه نخست امسال، ۵۵۹ واحد تولیدی ۳۲ هزار و ۳۱۲ میلیارد ریال تسهیلات تولید و اشتغال دریافت کرده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



 براساس این گزارش، تسهیلات پرداختی در قالب برنامه تولید و اشتغال از ابتدای اسفند ماه سال ۹۷ تا پایان شهریور ماه سال جاری بیش از ۶۴ هزار و ۱۶۸ میلیارد ریال بوده که از این محل یک هزار و ۱۱۴ واحد صنعتی و تولیدی بهره‌مند شده اند. 
پرداخت این تسهیلات همگی از محل تامین مالی پروژه‌های اقتصاد مقاومتی بوده است.

بر اساس تبصره ۱۸ قانون بودجه سال ۱۳۹۹ که به بحث ایجاد اشتغال می‌پردازد دولت موظف به تامین ۱۱ هزار شغل است که در این راستا تناسب منطقی بین تسهیلات و اشتغال ایجاد شده در نظر گرفته شده است. نرخ سود تسهیلات تبصره ۱۸ در مناطق برخوردار ۱۴ درصد و در مناطق کمتر توسعه یافته ۱۲ درصد است.

پایان پیام/50

منبع: شبستان

کلیدواژه: جهش تولید رونق تولید واحدهای تولیدی تولید میلیارد ریال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۲۷۳۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ممنوعیت استفاده از نیروی کار اتباع غیرمجاز در واحد‌های تولیدی

مختار احمدی مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه از ممنوعیت اشتغال اتباع خارجی فاقد پروانه کار در استان یاد کرد و گفت : برابر ماده ۱۲۰ قانون کار، اتباع بیگانه نمی‌توانند در ایران مشغول بکار شوند، مگر آن که دارای روادید ورود با حق کار مشخص بوده و مطابق قوانین و آیین‌نامه‌های مربوطه، پروانه کار دریافت کرده باشند. به موجب ماده ۱۸۱ قانون کار بکارگیری اتباع بیگانه فاقد مجوز کار در واحد‌های کارگاهی ممنوع است.

وی به شرایط بیکاری در استان و وجود نیرو‌های جوان توانمند و فارغ‌التحصیلان دانشگاهی در استان اشاره کرد و افزود: در برخی موارد کارفرمایان با توجه به عدم بیمه کردن و کم بودن حقوق و دستمزد اتباع غیرمجاز که بیشتر از کشور افغانستان هستند، اقدام به بکارگیری اتباع بیگانه می‌کنند که منجر به اشتغال فرصت‌های شغلی در استان می‌شوند.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه تصریح کرد: در این راستا بازرسان و کارشناسان معاونت اشتغال و کارآفرینی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان با تمام توان به صورت روزانه جهت شناسایی اتباع بیگانه غیرمجاز شاغل در واحد‌های اقتصادی، اقدام به بازرسی می‌کنند و سال گذشته نیز بیش از ۱۵۱ مورد بازرسی انجام شد که منجر به شناسایی ۱۷۱ تبعه بیگانه غیرمجاز شد.

احمدی ادامه داد: در راستای نظارت بر بکارگیری اتباع خارجی غیرمجاز و جلوگیری از اشتغال آنها در واحد‌های اقتصادی، بازرسان این اداره کل با همکاری نیروی انتظامی بیش از ۴۴ گشت مشترک انجام دادند و در خصوص اخراج اتباع بیگانه غیرمجاز از کشور اقدام کردند.

وی به ممنوعیت بکارگیری اتباع بیگانه غیرمجاز در واحد‌های اقتصادی استان اشاره و عنوان کرد: کارفرمایان متخلف در این زمینه به مراجع قضایی معرفی می‌شوند که در این زمینه سال گذشته ۶۱ کارفرما که اتباع بیگانه غیرمجاز را در واحد‌های خود بکارگیری کرده بودند، شناسایی و ضمن ابلاغ برگ جریمه، به مراجع قضایی معرفی شدند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کرمانشاه ادامه داد: سال گذشته با توجه به شناسایی اتباع بیگانه غیرمجاز و جریمه کارفرمایان متخلف حدود ۲۴ میلیارد ریال برگه جریمه به واحد‌های اقتصادی که اتباع بیگانه غیرمجاز بکار گرفته بودند، ابلاغ شده است.

احمدی اظهارکرد: با توجه به وجود فرصت‌های شغلی و اشغال آن توسط افراد بیگانه غیرمجاز، شناسایی و اخراج این افراد از محیط‌های کاری در دستورکار این اداره‌کل قرار دارد .

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

دیگر خبرها

  • ممنوعیت استفاده از نیروی کار اتباع غیرمجاز در واحد‌های تولیدی
  • موانع پرداخت نشدن تسهیلات به واحدهای تولیدی شناسایی شود
  • پرداخت ۷۳ درصد تسهیلات اشتغالزایی مددجویان در اردبیل
  • اشتغال بیش از ۴ هزار نفر در معادن شهرستان بردسکن
  • ۹۸ درصد از اعتبارات مشاغل خانگی خمین جذب شد
  • پرداخت ۵۲۷ میلیارد تومان تسهیلات تبصره ۱۸ در استان بوشهر
  • پرداخت بیش از یک هزار فقره تسهیلات اشتغال در ایلام
  • جذب ۳۰۰ میلیارد تسهیلات کشاورزی در سوادکوه شمالی
  • جذب 300 میلیارد تسهیلات کشاورزی در سوادکوه شمالی
  • بانک‌ها موظف به پرداخت تسهیلات اشتغال فراگیر هستند