Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-19@06:22:42 GMT

خیالستان زندگی، پلی برای سبزینگی حیات شهر

تاریخ انتشار: ۱ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۷۲۷۴۳۸

خیالستان زندگی، پلی برای سبزینگی حیات شهر

به گزارش روز پنجشنبه روابط عمومی شهرداری منطقه۸، «مهناز استقامتی» در این نشست با بیان اینکه در ابتدای حضورم در منطقه پس از تشکیل اتاق فکر، جهت اقدامات موثر در جهت رفع کمبود سرانه های منطقه بحث و بررسی شد و با نتایج استخراج شده متوجه شدیم، در ناحیه ۳ به شدت با کمبود سرانه فضای سبز مواجه هستیم، گفت: بر اساس این نتایج اقدامات پیش نیاز به منظور فراهم ساختن شرایط آغاز عملیات اجرایی پروژه ساخت خیالستان زندگی با تحویل کارگاه انجام شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استقامتی با بیان آنکه همزمان با آماده سازی طرح‌های مقدماتی پروژه، فعالیت‌هایی از قبیل نقشه برداری برای صحت سنجی کدهای طرح اولیه، آزمایش‌های تکمیلی ژئوتکنیک در حال انجام است، گفت: اقدامات لازم نیز برای رفع معارض‌های تاسیساتی موجود در مسیر پروژه نیز در دستور کار قرار گرفته است.

شهردار منطقه افزود: پروژه ساخت «خیالستان زندگی» با هدف افزایش سرانه فضای سبز، ایجاد دسترسی‌های محلی و تسهیل دسترسی به ایستگاه مترو در محله‌های سبلان، تسلیحات و لشگر تعریف و طراحی شده است.

وی ادامه داد: این پروژه با پیوند عرصه‌های شهری مجاور بزرگراه امام علی(ع) و ایجاد کاربری‌های متنوع پیاده محور، در بخش حد فاصل پل‌های خیابان شهید حیدری تا خیابان فتاحی اجرا می‌شود و در ارتباط مستقیم با محله سبلان و محله لشگر و ارتباط غیرمستقیم با محله‌های تسلیحات و وحیدیه است. این دو محور، با عرشه‌ای از پل به فاصله حدود ۱۹هزار متر مربع، روی بزرگراه امام علی(ع) به هم پیوند می‌خورد،   این پروژه فرامنطقه‌ای بوده و ‌ایده جدید و متفاوتی است.  

وی افزود: همچنین برای اجرای این طرح، همه جهات از جمله نما، پوشش گیاهی، دسترسی و ایجاد امنیت لازم بررسی و پیش بینی شده و تلاش ما این است که حداکثر تا یک سال و نیم آتی، طرح خیالستان زندگی را به بهره برداری برسانیم.  

استقامتی با تاکید بر اینکه اجرای طرح خیالستان زندگی برای از میان برداشتن پیوندهای گسسته محله‌ای در منطقه ۸ است، گفت: این طرح با خلاقیتی کم‌نظیر، بدون نیاز به تملک زمین، ۱۹ هزار متر مربع فضای سبز را در اختیار شهر قرار خواهد داد. این طرح در حالی به مرحله عملیاتی رسیده که منطقه ۸ با تراکم زیاد جمعیت، دارای کمبود فضای سبز است؛ بنابراین تلاش شده که با رویکردهای جدید، اقدامات مناسبی در جهت رفع این مشکلات از سوی مدیریت شهری انجام شود.

وی افزود: اعتبارات لازم برای این طرح اخذ شده و  مسابقه‌ای میان طراحان و معماران شهری برگزار و از میان طرح ها برنده انتخاب شده است. همچنین پیمانکار این طرح نیز مشخص شده و تجهیزات کارگاهی در محل مستقر  می‌شوند. همچنین در کنار اجرای این پروژه، پارکینگ زیرسطحی ۱۰۰ واحدی نیز درنظر گرفته شده که ۳۰ درصد پروژه در محل اجرا شده است.

وی ادامه داد: طرح‌های عمرانی در دست ساخت در این منطقه در راستای افزایش رفاه و آسودگی بیشتر شهروندان برنامه‌ریزی و اجرایی شده است؛ امیدواریم با تکمیل شدن و بهره‌برداری از این طرح‌ها، شعار شهردار تهران مبنی بر «تهران شهری برای همه» را جامه عمل بپوشانیم.

برچسب‌ها شهر تهران شهرداری منطقه هشت تهران شهرداری تهران

منبع: ایرنا

کلیدواژه: شهر تهران شهرداری تهران شهر تهران شهرداری تهران اخبار کنکور خیالستان زندگی فضای سبز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۲۷۴۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف ۱۲۴۰۰ عدد ایمپلنت قاچاق از دو مطب در تهران

به گزارش خبرگزاری مهر، حامد عبدی اظهار داشت: در راستای مبارزه با قاچاق کالاهای سلامت محور با اولویت پایش انبارها و محل‌های دپوی کالا، از یک مطب در خیابان بیدار محله الهیه حدود ۶۸۰۰ عدد ایمپلنت قاچاق کشف و برای طی مراحل قانونی به معاونت غذا و داروی دانشگاه شهید بهشتی تحویل شد.

وی همچنین به کشف حدود ۵۶۰۰ عدد ایمپلنت قاچاق از انبار متعلق به یک مطب در محله پونک خیابان اشرفی اصفهانی اشاره کرد که علاوه بر موارد یاد شده، مقادیر زیادی تجهیزات پزشکی تقلبی نیز در بازرسی به عمل آمده، رؤیت شد که پرونده توسط معاونت غذا و داروی دانشگاه ایران دانشگاه جهت طی مراحل قضائی به مراجع ذی ربط ارجاع گردید.

کد خبر 6081635 حبیب احسنی پور

دیگر خبرها

  • دنیا مات و مبهوت حمله ایران اسلامی به اسرائیل مانده‌است
  • کشف بیش از ۱۲ هزار ایمپلنت قاچاق در تهران
  • کشف ایمپلنت قاچاق از دو مطب در تهران
  • کشف ۱۲۴۰۰ عدد ایمپلنت قاچاق از دو مطب در تهران
  • محله‌ای در تهران که با سیب‌هایش معروف شد
  • لزوم مشارکت شهروندان و مسئولان برای حفظ سبزینگی شهر اصفهان
  • قیمت پیشنهادی آپارتمان در منطقه ۵ تهران
  • دوقلوزایی حیات وحش خاییز کهگیلویه
  • اجرای پروژه‌های شهری جدید در شمال تهران از اردیبهشت
  • ثبت تصویر دوقلوزایی بز کوهی در منطقه حفاظت شده «خائیز»+ فیلم