Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، ارسلان زارع ظهر پنجشنبه در مراسم افتتاح و کلنگ زنی طرح اقدام ملی مسکن با اشاره به اینکه یکی از اقدامات خوب دولت اجرای این طرح است، اظهار کرد: امروز اولین واگذاری اسناد زمین به متقاضیانی که تمایل به ساخت و ساز مستقیم دارند در گیلان انجام شد.

وی با بیان اینکه استان گیلان یکی از استان‌های پیشرو در این زمینه بوده است، افزود: سهمیه استان گیلان در اجرای این طرح واگذاری ۱۳ هزار واحد مسکونی است که دستگاه باید به تعهدات خود در زمان مشخص شده در این زمینه عمل کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استاندار گیلان در ادامه از شهرداران خواست در زمینه صدور مجوز و پروانه ساخت و پایان کار همکاری‌های لازم را داشته باشند، گفت: طراحی ساختمان‌های در طرح اقدام ملی مسکن نیز باید بر اساس اقلیم و نوع معماری استان انجام شود.

وی بر ضرورت توجه به زیباسازی منظر و سیمای شهری در قالب اجرای این طرح نیز تأکید کرد و ادامه داد: امیدواریم با تلاش بخش‌های دولتی و خصوصی شاهد اجرای بخش اعظمی از اجرای پروژه اقدام ملی مسکن گیلان امسال و سال آینده باشیم.

کد خبر 5054302

منبع: مهر

کلیدواژه: ارسلان زارع طرح اقدام ملی مسکن استانداری گیلان ویروس کرونا شیراز شهرکرد بوشهر آمار کرونا شیوع کرونا گرگان شهدای مدافع حرم شهادت امام رضا ع مجلس شورای اسلامی نیروی انتظامی کرمانشاه هفته ناجا مشهد اقدام ملی مسکن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۲۷۴۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۹۵۵ واحد مسکن روستایی در گیلان افتتاح می شود

حامد دائمی در گفت و گو با خبرنگار مهر با اشاره به اینکه استان گیلان در مقاوم سازی خانه‌های روستایی از متوسط کشوری بالاتر است، اظهار کرد: طی چند دهه‌ی اخیر، اجرای برنامه‌ها و اقدامات متنوع توسط نهادهای مختلف از یک سو و روندهای نوگرایی در عرصه‌های اجتماعی- اقتصادی از دیگر سو، زمینه ساز دگرگونی‌هایی در محیط‌های روستایی شده است.

وی با بیان اینکه اثر این دگرگونی‌ها در زیر نظام‌های مختلف روستا از جمله مساکن روستایی خود را متجلی ساخته است، افزود: نیاز روستاها به مسکن مناسب سبب اجرای اقداماتی از سوی ارگان‌های دولتی مرتبط از جمله بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در قالب اجرای طرح مقاوم سازی مسکن روستایی (طرح‌های نوسازی و بهسازی) و طرح نهضت ملی مسکن در روستاها طی چند دهه پس از انقلاب شده است.

مدیرکل بنیاد مسکن گیلان درصد خانه‌های مقاوم در سطح روستاهای استان بر اساس آمارگیری مسکن روستایی معادل ۵۹ درصد اعلام کرد و ادامه داد: این شاخص در کشور ۵۴ درصد است.

وی افزود: در قالب طرح نهضت ملی مسکن در روستاهای استان و همچنین مقاوم سازی خانه‌های روستایی سهمیه ابلاغی ۱۴۰۰، ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ به استان تعداد ۲۲۴۷۲ واحد مسکونی می‌باشد که تا کنون تعداد ۲۲۰۵۰ نفر متقاضی واجد شرایط به صورت خود مالکی شناسایی و ۲۱۰۵۳ واحد مسکونی جهت دریافت تسهیلات به بانک‌های عامل معرفی و ۱۴۴۸۹ متقاضی موفق به عقد قرارداد به مبلغ ۲۱,۶۱۰ میلیارد ریال گردیده‌اند که از این تعداد ۵۱۰۷ واحد به مرحله بهره برداری رسیده است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان گیلان گفت: در دهه گرامیداشت افتتاح حساب ۱۰۰ امام (ره) و تأسیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، تعداد ۹۵۵ واحد مسکن روستایی با اعتباری بالغ بر ۷,۱۵۳ میلیارد ریال افتتاح می‌شود.

وی افزود: از ابتدای دی ماه سال جاری تسهیلات با کارمزد پنج درصد تا سقف ۳۵۰ میلیون تومان از اعتبار سال ۱۴۰۲ در راستای نهضت ملی مسکن در روستاها به واحدهای مسکونی روستایی و شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت به استان ابلاغ شده است.

دائمی تصریح کرد: در همین راستا با توجه به همکاری خوب بانک‌های عامل با بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان گیلان این نهاد انقلاب تا پایان اسفند ماه ۱۴۰۲ موفق به کسب رتبه برتر در سطح کشور در شاخص تعداد پرونده‌های انعقاد قرارداد شده با بانک‌های عامل از محل اعتبار سال ۱۴۰۲ مسکن روستایی شد.

کد خبر 6080107

دیگر خبرها

  • لزوم توجه جدی به دغدغه‌های مراجع عظام تقلید در بانکداری
  • اجرای طرح هادی با بهره گیری از مصالح بومی در شهرستان بانه
  • لزوم هوشیاری در برابر جنگ رسانه / جوانان را با قهرمانان دینی وملی آشنا کنید
  • اجرای بازی محلی تپه چو در روستای لزور فیروزکوه + فیلم
  • معماری شهر آفتاب بوشهر متناسب با نمای بومی اجرا می‌شود
  • ۷۵۰ واحد مسکونی در روستاهای استان بوشهر افتتاح می‌شود
  • لزوم توجه جدی به توصیه‌های ایمنی برق در شرایط ناپایداری جوی
  • اجرای طرح ملی واکسیناسیون رایگان طیور بومی در خمینی‌شهر
  • ۹۵۵ واحد مسکن روستایی در گیلان افتتاح می شود
  • ریشه‌های غنی تاریخی در حفط محیط زیست مورد توجه قرار گیرد