Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آنا»
2024-04-20@01:37:02 GMT

تأثیر بیماری‌های لثه بر سلامت کلی بدن

تاریخ انتشار: ۱ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۷۲۷۵۰۳

تأثیر بیماری‌های لثه بر سلامت کلی بدن

نتایج مطالعات جدید نشان می‌دهد ارتباطی میان ابتلا به بیماری‌های لثه و ابتلا به بیماری‌های قلبی عروقی، دیابت و آلزایمر وجود دارد.

به گزارش خبرنگار حوزه علم، فناوری و دانش‌بنیان گروه دانشگاه خبرگزاری آنا از نیواطلس، دانشمندان دانشگاه تورنتو طی تحقیقات خود متوجه ارتباط میان بیماری‌های لثه با بیماری‌های قلبی عروقی، دیابت و آلزایمر شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

براساس یافته‌های جدید، بیماری‌ پیوره (بیماری بافت‌های اطراف دندان) باعث بروز پاسخ ایمنی می‌شود که سلول‌های التهابی بیش‌فعال را در سراسر بدن پخش می‌کند.

بیماری‌های پیوره یا بیماری‌های لثه با بیماری‌های سیستماتیک گسترده‌ای ارتباط دارد. در مطالعات قبلی ارتباط میان سلامت دهان و دندان با فشار خون بالا و حتی آلزایمر شناسایی شده اما تعیین علیت این ارتباط برای دانشمندان چالش‌برانگیز است. حال دانشمندان دانشگاه موفق به کشف مکانیسم شده‌اند که نشان می‌دهد چگونه بیماری‌های لثه بیماری‌های التهابی را تشدید می‌کند.

دانشمندان فعالیت نوعی سلول‌ ایمنی به نام نوتروفیل را بررسی کردند که نقش کلیدی در واکنش طبیعی سیستم ایمنی بدن در بیماری‌های لثه ایفا می‌کند. نوتروفیل سلول ایمنی خط مقدم است و زمانی تولید می‌شود که بدن التهاب یا آسیب جدی را شناسایی کند. یافته‌ها نشان می‌دهد عفونت حاد دهانی تولید نوتروفیل را به سرعت افزایش می‌دهد.  این افزایش تنها در ناحیه دهان نیست و فعالیت نوتروفیل در جریان خون، روده بزرگ و مغز استخوان نیز افزایش می‌یابد.

 براساس یافته‌های جدید عفونت دهانی تولید این نوع سلول‌های سیستم ایمنی را به صورت گسترده تحت تأثیر قرار می‌دهد. وقتی سطح نوتروفیل در بدن افزایش می‌یابد، در سراسر بدن پخش شده و به هر گونه عفونت ثانویه‌ای حمله می‌کند. این مکانیسم می‌تواند بیماری‌های عفونی دیگر در بدن را تشدید کند.

انتهای پیام/4021/

منبع: آنا

کلیدواژه: سیستم ایمنی بیماری لثه نوتروفیل بیماری های لثه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۲۷۵۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهترین رژیم غذایی برای سلامت مغز/ ارتباط آرتروز زانو با زوال عقل

به گزارش خبرنگار مهر، مهم‌ترین اخبار منتشرشده در حوزه بهداشت، درمان و تغذیه در سطح جهان به شرح زیر بوده اند:

رژیم فستینگ می‌تواند از سلامت روده با افزایش سن محافظت کند

طبق یک مطالعه جدید روی موش‌ها، رژیم فستینگ ممکن است سلامت روده را با افزایش سن حفظ کند.

معرفی بهترین رژیم غذایی برای سلامت مغز

یک مطالعه جدید نشان داد که الگوهای رژیم غذایی ممکن است بر سلامت روان و مغز تأثیر بگذارند.

استامینوفن ممکن است برای سلامت قلب ایمن نباشد

یک مطالعه جدید نشان داد که استامینوفن پروتئین‌ها را در بافت قلبی عروقی تغییر می‌دهد و به طور بالقوه بر عملکرد قلب تأثیر می‌گذارد.

آرتروز زانو با پیری سریع‌تر مغز و خطر زوال عقل مرتبط است

محققان در چین و ایالات متحده دریافته اند که درد مزمن اسکلتی عضلانی می‌تواند با خطر بالاتر پیری مغز و زوال عقل مرتبط باشد.

کد خبر 6082203

دیگر خبرها

  • کسب مجوز استفاده از پوست‌های تک‌لایه و دولایه برای درمان بیماری‌های پوستی
  • بیماری ایدز چیست؟ + فیلم
  • پزشکان عوارض و اشتباهات دارویی را اطلاع دهند
  • پزشکان عوارض و اشتباه دارویی را اطلاع دهند
  • بهترین رژیم غذایی برای سلامت مغز/ ارتباط آرتروز زانو با زوال عقل
  • غذا‌های مفیدی که بدن هر بیماری را تقویت می‌کند
  • معابر شهر‌های استان بوشهر برای رانندگان پر خطر ناامن است.
  • عامل چاقی مردان و زنان یکسان است؟
  • بهترین رژیم غذایی برای سلامت مغز | غذاهای مفید برای ترمیم سلول های مغز را بشناسید
  • درمان MS با کمک نانومواد ممکن شد