Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، علی‌حسین احدی بعدازظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: با افزایش آگاهی و اطلاعات کشاورزان تلاش می‌شود تا هر ساله سطح زیرکشت محصول کلزا در شهرستان اردبیل بیشتر شود.

وی افزود: طی سال‌ جهش تولید و با هدف اصلاح الگوی کشت، در ۴۲۷ هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان اردبیل کلزا کشت شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دولت از تولید کلزا حمایت می‌کند

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان اردبیل بیان کرد: گیاه کلزا محصولی استراتژیک و یکی از منابع مهم تولید روغن است و دولت با خرید تضمینی دانه روغنی کلزا از تولید آن حمایت می‌کند.

احدی تصریح کرد: برای افزایش کمیت و کیفیت کلزا در شهرستان اردبیل، اقداماتی همچون تهیه بذر اصلاح شده، مصرف کودهای پایه، رعایت تاریخ کاشت مناسب، کاشت مکانیزه، استفاده از سیستم نوین آبیاری و ... انجام یافته است.

وی گفت: در همه مراحل کاشت، داشت و برداشت محصول کلزا، کارشناسان جهاد کشاورزی مباحث فنی مورد نیاز را به کشاورزان انتقال می‌دهند.

- انتهای پیام/۳۴۶۳/۸۸۸/

منبع: فارس

کلیدواژه: کلزا کاشت دانه های روغنی زمین های کشاورزی کشاورزی اردبیل اردبیل شهرستان اردبیل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۲۷۶۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش سطح کشت کلزا و گندم نسبت به سال قبل

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز قم؛ در جلسه ستاد برداشت غلات که صبح امروز در سازمان جهاد کشاورزی برگزار شد رئیس سازمان جهاد کشاورزی با اشاره به اینکه از اواسط اردیبهشت برداشت گندم در قم آغاز شده و تا دهم تیر ماه ادامه خواهد داشت گفت: امسال ۵ هزار و ۴۰۰ هکتار گندم آبی، ۱۰۹۰ هکتار گندم دیم و ۲۲ هزار و ۱۰۰ هکتار گندم آبی کشت شده است.

دیگر خبرها

  • تولید ۱۷ درصد کلزای خراسان رضوی در مشهد
  • برداشت کلزا از مزارع شهرستان کرخه
  • افزایش تولید در مناطق کمتر برخوردار با کودهای نانویی «ایران ساخت»
  • طلایی شدن مزارع کلزا در شهرستان میاندوآب 
  • افزایش 5 برابری کاشت کلزا در مهاباد
  • کشت ۱۵۰ هکتار کلزا در جلگه رخ تربت حیدریه
  • آغازبرداشت نوبرانه گوجه سبز از باغات سرپل ذهاب
  • حمایت از کارآفرینی برای افزایش تولید و اشتغال ضروری است
  • پیش‌بینی تولید ۶۰۰ هزار تن گندم در استان اردبیل
  • افزایش سطح کشت کلزا و گندم نسبت به سال قبل