Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-03-29@07:25:36 GMT

دیدار نخست وزیر عراق با همتای انگلیسی

تاریخ انتشار: ۱ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۷۲۷۶۹۶

دیدار نخست وزیر عراق با همتای انگلیسی

نخست وزیر عراق امروز پنجشنبه با همتای انگلیسی خود در لندن دیدار و گفت وگو کرد.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، در بیانیه کوتاه امروز پنجشنبه دفتر اطلاع رسانی «مصطفی الکاظمی» نخست وزیر عراق آمده است که الکاظمی با «بوریس جانسون» نخست وزیر انگلیس در لندن دیدار کرد.

این بیانیه افزود: در این دیدار بر پیوندهای دوستی و همکاری بین دو کشور تاکید شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این بیانیه به جزئیات بیشتری درباره محتوای دیدار الکاظمی و جانسون اشاره ای نشده است.

نخست وزیر عراق پیش از این با «بن والاس» وزیر دفاع انگلیس در لندن دیدار و درباره همکاری در مبارزه با گروه تروریستی داعش و آموزش نیروهای عراقی بحث و تبادل نظر کرده بود.

الکاظمی سه شنبه شب در آخرین ایستگاه سفر دوره ای اروپایی خود برای دیدار با مقامات بلندپایه انگلیس وارد لندن شد.

وی پیش از این از دو کشور فرانسه و آلمان دیدن و با مقامات بلندپایه این کشورها درباره روابط سیاسی، اقتصادی، نظامی و مبارزه با تروریسم بحث و تبادل نظر کرده بود.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: نخست وزیر عراق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۲۷۶۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آسانژ دادگاه تجدیدنظر را برد

دیوان عالی لندن امروز (سه شنبه) حکم کرد که موافقت انگلیس در سال ۲۰۲۲ برای استرداد «جولیان آسانژ» بنیانگذار ویکی لیکس مشمول یک جلسه استیناف کامل خواهد بود.

به گزارش خبرگزاری ایسنا، وکلای سانژ استدلال می‌کنند که این اقدام، نقض توافق بین انگلیس و آمریکاست که استرداد به دلیل جرایم سیاسی را ممنوع می‌کند. حالا آسانژ می‌تواند با این حکم پرونده مربوط به استردادش به آمریکا را در دادگاه‌های انگلیس به چالش بکشد.

به نقل از شبکه خبری راشاتودی، دادستان‌های ایالات متحده به دنبال محاکمه آسانژ ۵۲ ساله به اتهام جاسوسی در رابطه با انتشار اسناد محرمانه در وبسایت ویکی لیکس هستند که در رابطه با جنگ‌های تحت رهبری ایالات متحده در افغانستان و عراق بوده است.

آسانژ که شهروند استرالیاست، در آوریل ۲۰۱۹ به اتهام نقض وثیقه به زندان فوق‌امنیتی «بلمارش» در لندن منتقل شد. او بر اساس قانون جاسوسی آمریکا به دلیل کسب اطلاعات محرمانه و افشای آن در فضای عمومی، تحت پیگرد قانونی قرار دارد. در صورت محکومیت، آسانژ ممکن است با ۱۷۵ سال زندان روبرو باشد!

او که در ژوئن سال گذشته میلادی نتوانست دادگاه تجدید نظر انگلیس را به مخالفت با استرداد خود مجاب کند، حال گزینه‌های محدودی دارد؛ از جمله درخواست شکایت به دادگاه حقوق بشر اروپا.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • دیدار امیرعبداللهیان با همتای ترکمنستانی
  • امیرعبداللهیان با همتای ترکمنستانی‌ خود دیدار کرد
  • ژنرال انگلیسی: در جنگ با روسیه بیشتر از ۲ ماه دوام نمی‌آوریم
  • دولت انگلیس در مدار چین ستیزی
  • ژنرال انگلیسی: در جنگ با روسیه بیشتر از ۲ ماه دوام نمی آوریم
  • لندن: باختن جنگ از پوتین غیرقابل‌تصور است
  • فرار انگلیس از شکست مقابل بلژیک در لندن/ پیروزی آلمان و فرانسه و شکست پرتغال + فیلم
  • تحریم‌های دولت انگلیس علیه چین
  • آسانژ دادگاه تجدیدنظر را برد
  • انگلیس بازدارندگی هسته ای را تقویت می کند