Web Analytics Made Easy - Statcounter

رییس پلیس راه شرق استان تهران با بیان اینکه ۵۲ درصد جان باختگان تصادفات رانندگی از مهرماه سال گذشته تاکنون را عابران پیاده به خود اختصاص داده اند، افزود: ۳۳ درصد از جان باختگان سوانح رانندگی را موتورسوران و ۱۵ درصد مابقی را سایر موارد شامل می‌شود.

خبرگزاری میزان -  بنا بر اعلام پایگاه خبری پلیس، سرهنگ  علی سلیمانی در جلسه راهبردی پلیس راهور شرق استان تهران که با حضور محسنی بند پی استاندار تهران و سردار عزیزی فرمانده انتظامی استان و فرماندران و مسئولان ادارات استان برگزار شد، اظهار داشت: در سایه زحمات همه دستگاه‌های دخیل و مجموعه فرماندهی انتظامی شرق استان تهران، ارتقاء فرهنگ ترافیک تحقق یافته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی، نبودکمربندی و مشکلات ترافیکی در شهرستان‌های دماوند و پاکدشت، فقدان وجود خودرو هوشمند و نیز عدم وجود پل‌های عابر پیاده مکانیزه را از جمله معضلات و عوامل سوانح رانندگی در شرق استان تهران برشمرد.

بیشتر بخوانید: ۴۸ درصد جان باختگان حوادث، موتور سیکلت سوار‌ها هستند

سرهنگ سلیمانی، کمبود ارائه خدمات و مراکز درمانی به مصدومان تصادفات رانندگی را یکی دیگر از معضلات استان برشمرد وگفت: حدود ۶۵ درصد از مجروحان در مسیر و یا مراکز درمانی فوت می‌کنند که رفع این معضل نیاز به مساعدت بیشتر مسئولان است.

رییس پلیس راهور شرق استان تهران با اشاره به اینکه در راستای رفع این معضلات نیز اقداماتی انجام و در دست بررسی است بر لزوم افزایش دوربین‌های هوشمند ثبت تخلفات در سطح معابر استان تاکید و تصریح کرد: در حوزه درون شهری ۸۵ نقطه حادثه خیز در شرق استان تهران شناسایی شده، این نقاط در حوزه زیرساختی دچار مشکل است که رفع این معضلات نیازمند اهتمام بیشتر مسئولان مربوطه است.

وی با اشاره به اینکه در پی وقوع هر سانحه رانندگی منجربه فوت، جلسه پایش برگزار می‌شود، افزود: در این راستا تدابیری کوتاه مدت، میان مدت و درازمدت و با هدف کاهش میزان تصادفات رانندگی و یا خسارات وارده اندیشیده می‌شود.

رییس پلیس راه شرق استان تهران با بیان اینکه ۵۲ درصد جان باختگان تصادفات رانندگی از مهرماه سال گذشته تاکنون را عابران پیاده به خود اختصاص داده اند، افزود: ۳۳ درصد از جان باختگان سوانح رانندگی را موتورسوران و ۱۵ درصد مابقی را سایر موارد شامل می‌شود.

وی از عوامل ایجاد وقوع سوانح رانندگی، عدم توجه به جلو را ۴۲ درصد، عدم توانایی رانندگان در کنترل وسایل نقلیه را ۳۶ درصد، حق تقدم ۶ درصد و سایر موارد را ۱۶ درصد برشمرد.

رییس پلیس راه شرق استان تهران در خاتمه گفت: از ابتدای سال گذشته تاکنون، جانباختگان حوادث رانندگی حوزه درون شهری بیش از ۳۰ درصد کاهش پید کرده است.

انتهای پیام/

برچسب ها: پلیس راهور نیروی انتظامی

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: پلیس راهور نیروی انتظامی تصادفات رانندگی شرق استان تهران سوانح رانندگی جان باختگان رییس پلیس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۲۷۷۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برخورد شدید جرثقیل نیسان با عابر پیاده حادثه ساز شد

سرهنگ  رابعه جوانبخت  در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان اظهار کرد: در ساعت ۰۲:۳۰ شب گذشته در مسیر بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی به شرق قبل از پل فرهنگ یک دستگاه جرثقیل نیسان که در این مسیر در حال تردد بوده به علت عدم توجه به جلو به شدت با یک نفر عابر پیاده برخورد می‌کند. 

رئیس اداره تصادفات پلیس راهور پایتخت با بیان اینکه سرعت زیاد نیز در این حادثه علت عدم توانایی راننده در کنترل خودرو بوده گفت: سرعت زیاد این جرثقیل نیسان باعث شده راننده دیگر نتواند وسیله خود را کنترل کند و در مواجهه با عابر دیگر کاری از دستش برنیامده و چون زمانی برای ترمز کردن و ایست کامل نداشته با عابر پیاده به شدت برخورد می‌کند. 

او افزود: متاسفانه در اثر شدت ضربه عابر پیاده در محل حادثه فوت می‌کند. 

سرهنگ جوانبخت گفت: بلافاصله پس از دریافت این خبر تیم کارشناسی پلیس راهور پایتخت، در محل حادثه حاضر شدند و با ایمن سازی محدوده تصادف برای جلوگیری از تکرار حوادث ناگوار به بررسی علل و عوامل این تصادف پرداختند. 

او بیان کرد: به همین علت، در این محدوده شاهد بار ترافیکی به علت توقف خودرو‌ها برای دیدن حادثه تصادف بودیم که با تلاش همکاران و خارج کردن این وسیله از موقعیت تصادف بار ترافیکی کاهش یافت و به وضعیت قبل بازگشت. 

رئیس اداره تصادفات پلیس راهور فاتب تصریح  کرد: تمام حواس راننده حین رانندگی می‌بایست معطوف به رانندگی کردن باشد و طبق قوانین، خوردن و آشامیدن، سیگار کشیدن و صحبت با تلفن همراه حین رانندگی ممنوع می‌باشد و رانندگان گرامی کاملاً باید به جلو توجه کافی داشته باشند تا بتوانند رانندگی ایمن و بدون حادثه‌ای داشته باشند. 

در انتها سرهنگ جوانبخت بیان کرد : امیدواریم با رعایت قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی توسط کلیه کاربران ترافیک، شاهد وقوع چنین حوادث تلخی در سطح معابر شهر تهران نباشیم.

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی حوادث و انتظامی

دیگر خبرها

  • کاهش شمار قربانیان حوادث رانندگی در نوروز امسال
  • آمار واقعی قربانیان تصادفات در نوروز اعلام شد | بیشترین فوتی‌ها در این ۲ روز اتفاق افتاد
  • برخورد مرگبار جرثقیل نیسان با عابر پیاده
  • راننده نیسان عابر پیاده‌ای را کشت
  • برخورد شدید جرثقیل نیسان با عابر پیاده حادثه ساز شد
  •  نجات گروگان از مخفیگاه آدم ربایان زباله گرد با تماس شهروند وظیفه شناس
  • در سال ۱۴۰۱، ۲۰۸ نفر و در سال ۱۴۰۲ تعداد ۲۸۵ راکب موتورسیکلت فوت شده‌اند 
  • ­چاقی نیمی از کودکان تهرانی
  • بیش از ۳ هزار خدمت در بیمارستان سوانح و سوختگی گناوه ارائه شد
  • پیگیری کنترل سرعت شبکه حمل‌ونقل عمومی با استفاده از سامانه‌های هوشمند