Web Analytics Made Easy - Statcounter

رسانه‌های جهان طی گزارشی در روز اخیر از حمایت پاپ فرانسیس رهبر کاتولیک‌های جهان از اتحادیه‌های مدنی همجنسگرایان از طریق یک مستند ویدئویی خبر دادند. به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، رسانه‌های جهان از جمله "نیویورک تایمز" طی گزارشی اعلام کرد پاپ فرانسیس در یک مستند ویدئویی گفت زوج‌های همجنسگرا مستحق حمایت قانونی از روابط خود هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

"همجنس‌گرایان حق عضویت تحت یک خانواده را دارند. آن‌ها فرزندان خدا هستند و حقّ داشتنِ یک خانواده را دارند. هیچ کس نباید به خاطر آن بیرون رانده شود و یا بدبخت شود.

فرانسیس برای اولین بار به عنوان پاپ گفت که زوج‌های همجنسگرا شایسته شناخت روابط قانونی خود هستند و آنچه ما باید ایجاد کنیم، یک قانون اتحادیه مدنی است. به این ترتیب آن‌ها از نظر قانونی تحت پوشش قرار می‌گیرند. من پای آن ایستاده‌ام!

بر پایه این گزارش، بسیاری از کاتولیک‌های همجنسگرا و متحدان آن‌ها در خارج از کلیسا از اظهارات پاپ استقبال کردند؛ اگرچه مخالفت فرانسیس با ازدواج همجنس گرایان در کلیسا مطلق باقی ماند.

این گزارش می‌افزاید: منتقدان محافظه‌کار وی در سلسله مراتب کلیسا و به ویژه در جناح محافظه‌کار کلیسا در ایالات متحده که سال‌ها او را به رقیق کردن آموزه کلیسا متهم می‌کردند، این اظهارات را متعارض با آموزش کلیسا می‌دانند.

نیویورک تایمز ادامه می‌دهد: اسقف توماس توبین از پراویدنس در این باره گفت: "بیانیه پاپ به وضوح در تضاد با آموزه‌های طولانی مدت کلیسا در مورد اتحادیه‌های همجنس است"

بر اساس این گزارش، تردیدی وجود نداشت که فرانسیس که در ویدئو ضبط شده است، اظهارات را در زمان پدرش اعلام کرده است، اما روز چهارشنبه واتیکان آن‌ها را به عنوان اخبار قدیمی رد کرد.

کارگردان این مستند، " اوگنی آفیینفسکی" به نیویورک تایمز گفت که فرانسیس مستقیماً اظهارات این فیلم را به او گفته است. وی در پاسخ به سؤالی درباره زمان اظهارات پاپ پاسخ نداد.

گفتنی است در سال ۲۰۱۰، هنگامی که آرژانتین در آستانه تأیید ازدواج همجنس گرایان بود، فرانسیس، اسقف اعظم وقت بوینس آیرس، از ایدۀ اتحادیه‌های مدنی برای زوج‌های همجنسگرا حمایت کرد.

باید دید چنین اقدامی از سوی رهبران کاتولیک‌های جهان چه واکنش‌هایی را از سوی رهبران دینی دنیا در پی خواهد داشت. به طور قطع این اقدام پاپ، مهر تأییدی بر سیاست‌های مقدس‌مآبانۀ کلیسا در همسویی با سیاست‌های خبیثانۀ صهیونیسم مسیحی زد و باید منتظر عواقب شوم اینچنین اقداماتی از سوی مسیحیان جهان بر چنین سیاست‌های کثیفی بود. منبع: خبرگزاری تسنیم

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: فرهنگی نیویورک تایمز پاپ فرانسیس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۲۷۷۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درج نام مادران در کارت‌های ملی فرزندان‌ به کجا رسید؟

به گزارش خبرنگار مهر، «انیسه خزعلی» معاون امور زنان ریاست‌جمهوری، امروز در حاشیه جلسه هیأت دولت در جمع خبرنگاران، با اشاره به درج نام مادران در کارت‌های ملی فرزندان‌شان اظهار کرد: تا یک مرحله‌ای این کار را پیش بردیم اما پس از آن، کار متوقف شد.

وی افزود: ان‌شاءلله در آینده پیگیر این موضوع هستیم.

در حال تکمیل...

کد خبر 6080840

دیگر خبرها

  • اسرائیل باید تنبیه می شد
  • غیرقابل دسترس ترین مکان عبادت روی سیاره زمین! (+عکس)
  • نگرانی دستگاه‌های امنیتی تل آویو از اظهارات بن گویر و عضو کنست درباره حادثه اصفهان
  • نگرانی دستگاه‌های امنیتی تل آویو از اظهارات بن گویر درباره حادثه اصفهان
  • رئیسی توپ ساخت یک میلیون مسکن را به زمین دولت های قبل انداخت /در غرب همجنس بازی تبلیغ می شود تا نسر بشر قطع شود
  • رئیسی: با تبلیغ همجنس بازی می خواهند نسل بشر را قطع کنند
  • رئیسی: با تبلیغ همجنس بازی ‌می خواهند نسل بشر را قطع کنند
  • رئیسی: با تبلیغ همجنس‌بازی ‌می‌خواهند نسل بسر را قطع کنند
  • ثبت‌نام ۴۵۶۵ حامی جدید برای حمایت از ایتام و فرزندان محسنین در هرمزگان
  • درج نام مادران در کارت‌های ملی فرزندان‌ به کجا رسید؟