Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-04-25@10:12:31 GMT

یک عضو جدید در بدن انسان کشف شد

تاریخ انتشار: ۱ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۷۲۷۷۴۷

به گزارش دیلی میل، محققان انستیتو سرطان هلند در آمستردام یک عضو جدید در گلوی انسان کشف کرده اند.

هنگامیکه این پژوهشگران مشغول آزمایش یک اسکن جدید سرطان بودند، به طور تصادفی غددی در اعماق بخش بالایی گلو شناسایی کردند.

اعضای جدید بدن tubarial salivary glands  نامیده شده اند و محققان معتقدند آنها فضای نازوفارناکس را مرطوب می کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طبق پژوهشی که ماه گذشته در ژورنالRaditherapy and Oncology اجتناب از این غدد در بیمارانی که تحت اشعه درمانی قرار می گیرند، فرصتی برای بهبود کیفیت زندگی آنها فراهم می کند.

محققان هلندی هنگام آزمایش اسکن جدیدPSMA PET-CT برای ردیابی سرطان پروستات، این غدد را کشف کردند. برای این منظور محققان ردیاب رادیواکتیور را به بیمار تزریق و مسیر آن را ردیابی می کننند.

این فرایند برای ردیابی تومورهای متاستاز شده پرستات کارآمد است، اما جالب آنکه با کمک آن بافت غدد بزاقی کشف شد.

در آزمایش ها پس از تزریق این دو ماه به بیمار، دو منطقه پشت بینی فرد مشخص شدند. طول این ۲غده حدود ۱.۵ اینچ است و شبیه دیگر غدد بزاقی شناخته شده در بدن انسان هستند.

این در حالی است تا کنون فقط غدد بزاق یا مخاط  شناخته شده در این منطقه بسیار ریز هستند. حدود هزار غدد ریز شناخته شده در این منطقه مخاط را پخش می کنند.

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۲۷۷۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

محروم‌ ترین و برخوردارترین استان‌ های کشور کدامند؟

 استان سیستان وبلوچستان با اختلاف بسیار بالایی، محروم‌ترین استان ایران شناخته شده است.   به گزارش روزنامه اعتماد، مرکز پژوهش‌های مجلس تصویری از محرومیت در استان‌های کشور را ترسیم کرده است.     در بخشی از این گزارش می‌خوانید؛  مرکز پژوهش‌های مجلس با استفاده از شاخص فقر چندبعدی جهانی و با استفاده از داده‌های پرسشنامه درآمد و هزینه خانوار در سال 1401 تصویری از وضعیت موجود محرومیت در کشور ارایه کرده که بر مبنای آن، استان سیستان وبلوچستان با اختلاف بسیار بالایی، محروم‌ترین استان ایران شناخته شده است.   پس از سیستان و بلوچستان، استان‌های کرمان و خراسان جنوبی بیشترین درصد محرومیت را داشته‌اند و سمنان، اصفهان و قزوین کمترین درصد محرومیت در بین خانوارها را دارا هستند.   مطابق این رتبه‌بندی از وضعیت محرومیت در کشور نزدیک به 30 درصد از خانوارهای سیستان و بلوچستان در محرومیت به سر می‌برند که در مقایسه با سایر استان‌ها، عدد بسیار بالایی است. چرا که مثلا اختلاف سطح محرومیت سیستان و بلوچستان با استانی مانند تهران 28 درصد است!  کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • محروم‌ ترین و برخوردارترین استان‌ های کشور کدامند؟
  • تشخیص سه سرطان مرگبار با هوش مصنوعی
  • نخست‌وزیر سابق فرانسه مجرم شناخته شد
  • زهره حمیدی ازوضعیت پس از سرطان گفت/انسان دیگری شدم و حالم خوب است
  • جامائیکا نیز کشور فلسطین را به رسمیت شناخت
  • جهانپور: قلیان اکسیژن دیگر سرگرمی نیست بلکه مخدر است + فیلم
  • تغذیه بد خطر ابتلا به سرطان را افزایش می دهد
  • طب ایرانی یکی از اصول ششگانه سبک زندگی را محیط می‌داند
  • رژیم غذایی DASH در کاهش خطرات پس از درمان سرطان سینه موثر است
  • حملات هوایی گسترده رژیم صهیونیستی به شهر غزه