Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارس نیوز»
2024-04-24@16:12:29 GMT

زمان توزیع انسولین های قلمی در داروخانه‌ها

تاریخ انتشار: ۱ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۷۲۷۸۱۹

محمد جواد کیان، معاون آموزش و پژوهش بنیاد امور بیماری خاص گفت: طی روزهای گذشته کمبود انسولین قلمی در کشور بر نگرانی‌های جامعه افزود این در حالی است که مردم روزهای ‌سخت و پر التهاب کرونایی را دارند سپری می‌کنند ولی به لطف خدا و به همت رئیس محترم بنیاد امور بیماری‌های خاص این ‌مشکل رفع گردید. ‌

وی ادامه داد: پس از اطلاع رئیس بنیاد امور بیماری خاص از این موضوع ایشان به صورت مستمر و روزانه با رایزنی با معاونت هماهنگی ریاست جمهوری و سایر مسئولان مربوطه از جمله وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و سازمان غذا و دارو، پیگیر رفع این مشکل بودند که خوشبختانه پیگیری‌های مجدانه ایشان به بار نشست و با ترخیص محموله‌های انسولین قلمی از گمرک، طی همین هفته این دارو در سطح داروخانه‌ها توزیع خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در مورد خطر جدی که  کرونا  می‌تواند فرد بیمار دیابتی را تهدید کند، توضیح داد: همه میدانیم که دیابت بیماری است که در ‌صورت عدم کنترل دقیق و منظم قند خون در حد طبیعی، آثار مخربی در بافت‌هایی چون چشم، کلیه، عروق و اعصاب باقی ‌خواهد گذاشت و با توجه به اینکه ابتلاء به کرونا در افرادی که دارای بیماری‌های زمینه‌ای چون دیابت هستند خطرناک‌تر و جدی تر است پس باید به خانواده‌های بیماران دیابتی که درمانشان وابسته به این دارو است حق دارد که در مواجهه با کمبود ‌این داروی حیاتی دچار اضطراب و ناراحتی بیشتری شوند.‌

کیان در پایان اظهار داشت: بنیاد امور بیماری‌های خاص سال‌ها است بیماری دیابت را نیز به دلیل تأثیر مستقیم آن بر ‌ایجاد نارسایی کلیه مورد توجه ویژه خود قرار داده است و تاکنون در راستای سه رکن اساسی اهداف بنیاد که عبارتند از ‌پیشگیری، درمان و آموزش، اقدامات متعددی از جمله تأمین داروهای بیماران خاص انجام داده است اما در این وضعیت تحریم و ‌گرمی بازار سود جویان و دلالان دارو، بدون همراهی و همکاری و اقدام به موقع همه دستگاه‌های اجرایی که نقش مستقیم در ‌تامین و توزیع دارو در کشور را دارند، نمی‌توان به سرعت و با دقت به چنین بحران‌هایی خاتمه داد.

منبع: پارس نیوز

کلیدواژه: انسولین قلمی بیماری خاص کرونا کرونا انسولین قلمی بیماری خاص بنیاد امور بیماری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۲۷۸۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیگیری برای اخذ مجوز داروخانه هلال احمر کرمانشاه

محمدی مدیرعامل هلال احمر کرمانشاه گفت: در گام بعدی باید مجوز سازمان غذا و دارو کشور اخذ شود و تا زمانی که چنین مجوزی را نداشته باشیم، هیچ شرکتی نمی‌تواند به داروخانه هلال احمر دارو بدهد.

وی تاکید کرد: دانشگاه علوم پزشکی نیز باید پیگیری‌هایی برای اخذ مجوز سازمان غذا و دارو کشور انجام دهد، اما متاسفانه گویا تمایلی به پیگیری برای اخذ مجوز داروخانه هلال احمر ندارد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمانشاه یادآور شد: اگر دانشگاه علوم پزشکی بخواهد و با جدیت پیگیری کند، این مجوز از سوی سازمان غذا و دارو اخذ می‌شود.

محمدی با بیان اینکه کرمانشاه همچنان تنها مرکز استانی در کشور است که داروخانه هلال احمر ندارد، افزود: در حال حاضر ۳۸ داروخانه هلال احمر در کشور فعالیت دارند و برخی استان‌ها حتی چند داروخانه دارند.

وی احداث داروخانه هلال احمر را حق مردم کرمانشاه دانست و این امر را برای تامین دارو‌های تک نسخه‌ای و کمیاب خصوصا برای بیماران خاص و صعب‌العلاج از جمله بیماران سرطانی بسیار مهم دانست و اظهار کرد: همین حالا نیز هلال احمر برای دارو بیماران نیازمند کمک‌هایی ارائه می‌دهد و چه بهتر است که این کمک‌ها از طریق داروخانه هلال احمر ساماندهی شود تا بتوان برخی دارو‌های بیماران نیازمند را رایگان در اختیار آنها قرار داد .

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

دیگر خبرها

  • اهمیت تشخیص زودهنگام دیابت
  • افرایش دو برابری داروخانه‌ها در خوی
  • شناسایی بیش از ۲۲هزار بیمار دیابتی در نیشابور
  • اعتصاب داروسازان فرانسویدر روز سی ام مه
  • پیگیری برای اخذ مجوز داروخانه هلال احمر کرمانشاه
  • چاق ها، عصرها ورزش کنند
  • ورزش عصرگاهی برای افراد چاق مفیدتر است
  • (ویدئو) دارو‌های اینترنتی در داروخانه‌های مجازی
  • خطر ابتلا به دیابت چه کسانی را تهدید می‌کند؟/ آب آشامیدنی قاتل دیابت
  • جفت در بروز دیابت بارداری نقش دارد