Web Analytics Made Easy - Statcounter

تین نیوز

مدیرکل دفتر حمل‌ونقل مسافر سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای گفت: به‌روز سازی و توسعه خدمات دانش‌بنیان و داده محور بر اساس بانک اطلاعاتی بهترین راهکار برای تقویت حوزه حمل‌ونقل عمومی مسافر برون‌شهری است.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، داریوش باقر جوان در نوزدهمین جلسه کمیته راهبری حمل‌ونقل جاده‌ای مسافر که امروز یکم آبان ماه با حضور روسای تشکل‌های صنفی کشوری بخش حمل‌ونقل عمومی جاده‌ای مسافر در لرستان برگزار شد، اظهار کرد: اخیراً تعدادی از استارت آپ‌ها در این بخش ورود کرده‌اند که می‌توان از ظرفیت آنها در راستای ارتقای کیفیت و توسعه حمل‌ونقل عمومی بهره برد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه شیوع بیماری کرونا فرصتی برای ارائه خدمات برخط به مشتریان حمل‌ونقل عمومی فراهم کرده است، تصریح کرد: برنامه دولت استفاده حداکثری از ظرفیت و توسعه بخش حمل‌ونقل عمومی است که از مزایای آن می‌توان به کاهش مصرف سوخت، کاهش تخریب راه، افزایش ایمنی، کاهش ترافیک و ... اشاره کرد.

باقر جوان راه‌اندازی پایانه‌های نیمه‌متمرکز، غیرمتمرکز و پارک‌سوارها را از دیگر راهکارهای رونق حمل‌ونقل عمومی عنوان و خاطرنشان کرد: مسافربرهای شخصی رقیب ناوگان حمل‌ونقل مسافر نیستند و به‌هیچ‌وجه به دنبال حذف این افراد و توقف چرخه درآمد آنها نیستیم بلکه باید فرصتی فراهم کنیم تا این افراد به ناوگان حمل‌ونقل عمومی بپیوندند، ضمن اینکه طرح رتبه‌بندی رانندگان بخش حمل‌ونقل عمومی و اختصاص حقوق بر مبنای رتبه در دستور کار قرار دارد.

مدیرکل دفتر حمل‌ونقل مسافر سازمان با اشاره به وضعیت مطلوب ناوگان اتوبوس لرستان، خواستار پیگیری مطالبات فعالان بخش حمل‌ونقل و ارتقای کیفیت خدمات این بخش شد.

عباس شرفی مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای لرستان نیز در این جلسه با اشاره به اقدامات این اداره کل در تعامل با اصناف و شرکت‌های حمل‌ونقل، اظهار کرد: طی بازدیدهای روزانه و دوره‌ای از دفاتر شرکت‌ها و پایانه‌های استان، مشکلات مربوطه احصا و در خصوص آنها هم‌اندیشی شده که از جمله می‌توان به ساماندهی دسترسی، مبلمان و فضای داخلی پایانه‌ها، برخورد با دلالان و پیگیری دیگر مطالبات صنوف حمل‌ونقل اشاره کرد.

وی اظهار امیدواری کرد که با عملیاتی شدن مصوبات این جلسه، بخشی از مشکلات این حوزه مرتفع شود.

گفتنی است، در این جلسه روسای تشکل‌های صنفی بخش حمل‌ونقل مسافر شهرستان‌های استان لرستان به بیان مشکلات، چالش‌ها و پیشنهادهای مربوطه پرداختند.

 همچنین مدیرکل دفتر حمل‌ونقل مسافر سازمان همچنین از پایانه مسافربری برون‌استانی خرم‌آباد و همچنین روند توزیع لاستیک در استان بازدید کرد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

منبع: تین نیوز

کلیدواژه: حمل ونقل عمومی حمل ونقل مسافر بخش حمل ونقل جاده ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۲۷۸۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جابه جایی ۱۶۷ هزار مسافر توسط ناوگان حمل و نقل عمومی استان بوشهر

تین نیوز

سرپرست معاونت حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‎ ای استان بوشهر گفت: از ابتدای آغاز طرح نوروزی ۱۶۷ هزار و ۶۴۸ مسافر توسط ناوگان حمل و نقل عمومی مسافر استان بوشهر جا به جا شده است.

به گزارش تین نیوز به نقل از وزارت راه و شهرسازی، عباس فرامرزی سرپرست معاونت حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان بوشهر گفت: از ابتدای آغاز طرح نوروزی ۱۶۷ هزار و ۶۴۸ مسافر توسط ناوگان حمل و نقل عمومی مسافر استان بوشهر جا به جا شده است.

 فرامرزی با اشاره به آغاز طرح نوروزی این اداره کل از ۲۴ اسفند سال گذشته، اظهار کرد: این میزان جا به جایی مسافر معادل ۱۰۸ هزار سفر (سرویس) است.

️وی عنوان کرد: از ابتدای طرح نوروزی ۴۵ هزار و ۴۸۵ مسافر توسط ناوگان حمل و نقل عمومی وارد استان شده اند، همچنین ۷۳ هزار و ۱۶۰هزار مسافر از استان خارج شده اند.

به گفته فرامرزی، همچنین طی این مدت ۶۴ هزار و ۴۸۸ مسافر درون استانی با ناوگان حمل و نقل عمومی جا به جا شده‎ اند.

این مقام مسئول ادامه داد: بیشترین جا به جایی مسافر از شروع طرح نوروزی، طی روز گذشته (۵ فروردین ماه) با ۱۸ هزار و ۹۹۱ نفر رقم خورده است.

سرپرست معاونت حمل و نقل استان بوشهر یادآور شد: در مقایسه با همین بازه زمانی در سال گذشته، جا به جایی مسافر ۶۱ درصد و سفر (سرویس) ۳۵ درصد افزایش داشته است.

این مقام مسئول با اشاره به فعالیت ۶ پایانه مسافری در استان بوشهر خاطرنشان کرد: ناوگان مسافری استان با ۳۱۹ اتوبوس، ۷۳۹ مینی‎ بوس و ۱۷۶ سواری آماده خدمات ‎رسانی به هموطنان و هم‎ استانی‎ ها است.

این مقام مسئول بیان کرد: سامانه ۱۴۱ مرکز مدیریت راه ها بصورت تلفنی، اپلیکیشن، سایت اینترنتی در کنار میز خدمت این اداره کل در پایانه های مسافربری، آماده دریافت پیشنهادات و انتقادات مسافران نوروزی است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • جابجایی ۷ میلیون و ۶۰۰ هزار مسافر نوروزی از طریق ناوگان حمل‌ونقل عمومی تا نهم فروردین
  • ۷ میلیون و ۶۰۰ هزار نفر از طریق ناوگان حمل‌ونقل عمومی جابه‌جا شدند
  • جابه جایی بیش از ۳ میلیون مسافر نوروزی با ناوگان حمل ونقل عمومی
  • جابه‌جایی بیش از ۳ میلیون مسافر با ناوگان حمل‌ونقل عمومی در کشور
  • جابجایی ۶۷ هزار مسافر با ناوگان حمل و نقل عمومی لرستان
  • اجرای طرح کنترل ناوگان حمل و نقل عمومی در کردستان
  • جابه جایی ۱۶۷ هزار مسافر توسط ناوگان حمل و نقل عمومی استان بوشهر
  • جا به جایی۶.۵ میلیون مسافر با ناوگان حمل ونقل عمومی تا هفتم فروردین
  • ۲۰۴ هزار مسافر توسط ناوگان حمل ونقل عمومی استان اصفهان به سفرهای نوروزی رفتند
  • جابجایی ۶/۵ میلیون مسافر با ناوگان حمل‌ونقل عمومی