Web Analytics Made Easy - Statcounter

رییس فدراسیون ورزش های همگانی هشدار داد که تا ۲۰ سال آینده با سیل کم تحرکی در ایران مواجه هستیم که به عنوان یک چالش جدی برای کشور مطرح خواهد بود.

به گزارش ایسنا، افشین ملایی در نشست شورای سیاست گذاری شهرهای فعال ایران که ظهر امروز (پنجشنبه) برگزار شد، با اشاره به اینکه در ۱۰ سال آینده سیلی در کشور اتفاق می‌افتد که سابقه تکرار آن در کشور وجود نداشته است، اظهار کرد: باید برای این سیل آماده شویم و در صدد مدیریت پیشگیرانه برآییم، چراکه آمار حوزه سلامت نشان می دهد در دو دهه آینده با سیل کم تحرکی در کشور مواچه خواهیم بود و تمامی ظرفیت های کشور از این طریق با چالش مواجه می شود و در حوزه نیروی کار با افرادی مواجه خواهیم شد که قدرت محدودی خواهند داشت و از وضعیت سلامت و شرایط جسمانی مطلوبی برخوردار نیستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: زمانی شیوع کم تحرکی در کشور به ۵۶ درصد می‌رسد هر انسان عاقلی احساس خطر می‌کند و این سوال مطرح می‌شود که چرا باید ۵۶ درصد مردم و ۶۵ درصد زنان کم تحرک باشند؟

رییس فدراسیون ورزش های همگانی با بیان اینکه اگر زمان را از دست بدهیم با عواقبی مواجه خواهیم شد که جبران ناپذیر است، تصریح کرد: در جلسه شورای عالی سالمندان عنوان شد که سرعت پیرشدن در ایران از سرعت پیر شدن در تمامی کشورهای دنیا بیشتر است و باید بدانیم اتفاقی که در حوزه سالمندی در ایران طی ۲۵ سال رخ داده در کشورهای پیشرفته صنعتی حدود ۱۰۰ سال طول می‌کشد.

ملایی ادامه داد: طی سال‌های گذشته تغییرات جمعیتی داشته‌ایم که به تدریج خود را نشان می‌دهد و در ۱۰ سال آینده با مقوله سالمندی مواجه هستیم؛ آن هم نه سالمند توانمند، بلکه سالمندی که با انواع بیماری‌های ناشی از کم تحرکی مواجه است و کشور را با چالش جدی مواجه خواهد کرد.

وی با اشاره به اینکه شیوع ویروس کرونا نشان داد ممکن است با پدیده‌هایی مواجه شویم که کشور را به چالش بکشد، اظهار کرد: اگر سیاست‌ها را تغییر ندهیم به شدت احساس خطر می‌کنیم و در ۲۰ سال آینده با رنج و درد و چالش‌های مدیریتی روبه‌رو خواهیم شد.

رییس فدراسیون ورزش های همگانی با اعلام اینکه دانش آموزان که باید چابک‌ترین قشر جمعیت باشند ولی با ۲۲ درصد چاقی روبرو هستند، گفت: طبق اعلام وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی۳۰ میلیون و ۷۰۰ هزار ایرانی فشار خون دارند! چه اتفاقی رخ داده که تا این حد ایرانی ها با معضل فشار خون مواجه هستند؟ چگونه این وضعیت باید اصلاح شود؟ قطعا باید سیاست‌های جدیدی را مدنظر قرار دهیم و هم افزایی داشته باشیم.

ملایی ادامه داد: می‌دانیم منابع مالی دولت محدود است اما از تجمیع ظرفیت های ملی می‌توانیم اتفاق بزرگی را رقم بزنیم و اینگونه به سرمایه اجتماعی توجه کنیم و زیرساخت ها را توسعه دهیم و به سمت ایران فعال پیش برویم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: كم تحركي سیل رییس فدراسیون ورزش های همگانی سالمندي کم تحرکی سال آینده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۲۷۹۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیانیه ضد ایرانی جو بایدن

 رئیس‌جمهوری آمریکا طی بیانیه‌ای درباره تحریم‌های جدید ضدایرانی در پی حمله تنبیهی این کشور علیه اسرائیل، گفت که آمریکا به همراه متحدان خود از اسرائیل دفاع کرد و حال ایران را در خصوص این مسأله پاسخگو می‌داند و در همین رابطه تحریم‌ها و کنترل‌های صادراتی جدیدی را علیه این کشور اعمال می‌کند.

به گزارش ایلنا، «جو بایدن» رئیس‌جمهوری آمریکا طی بیانیه‌ای درباره تحریم‌های جدید ضدایرانی در پی حمله تنبیهی این کشور علیه اسرائیل، گفت که آمریکا به همراه متحدان خود از اسرائیل دفاع کرد و حال ایران را در خصوص این مسأله پاسخگو می‌داند و در همین رابطه تحریم‌ها و کنترل‌های صادراتی جدیدی را علیه این کشور اعمال می‌کند.

وی با تکرار برخی ادعاهی بی‌اساس افزود: «این تحریم‌ها، رهبران و نهادهای مرتبط با سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، وزارت دفاع ایران و برنامه موشکی و پهپادی ایران را که امکان این حمله گستاخانه را فراهم کردند، هدف قرار می‌دهند. همان‌طور که صبح روز پس از حمله با دیگر رهبران گروه هفت گفت‌وگو کردم، متعهد به تشدید جمعی فشار اقتصادی علیه ایران هستیم و متحدان ما نیز تحریم‌ها و تدابیر مضاعفی را اتخاذ کرده‌اند یا خواهند کرد تا برنامه‌های نظامی بی‌ثبات‌کننده ایران را محدود کنند».

بایدن افزود: «بعد از روی کار آمدن دولت من، آمریکا بیش از ۶۰۰ فرد و نهاد را تحریم کرده است از جمله ایران و گروه‌های نیابتی این کشور، حماس، حزب الله، حوثی‌ها و کتائب حزب الله. من تیم خود، از جمله وزارت خزانه‌داری را موظف کرده‌ام تا همچنان به اعمال تحریم‌هایی که صنایع نظامی ایران را بیش از پیش تضعیف می‌کند، ادامه دهند».

در ادامه آمده است: «بگذارید برای همه کسانی که به فراهم کردن زمینه حملات ایران کمک کرده یا از آن حمایت می‌کنند، روشن کنیم: آمریکا به امنیت اسرائیل متعهد است. ما به امنیت پرسنل و شرکای خود در منطقه متعهد هستیم و در انجام تمام اقدام‌های لازم برای پاسخگو کردن شما تردید نخواهیم کرد». 

tags # جو بایدن ، آمریکا سایر اخبار (تصاویر) عجیب‌ترین موجودات دریایی جهان؛ از شیطان دریایی تا ماهی خون‌آشام! حقایقی عجیب درباره اژد‌های کومودو؛ از بچه‌داری بدون جفت‌گیری تا شنیدن بوی خون از ۴ کیلومتری! چه کسی لباس را اختراع کرد؛ آیا انسان‌های اولیه همیشه لخت بودند؟ اولین قتل در جهان چگونه اتفاق افتاد؟!

دیگر خبرها

  • بیانیه ضد ایرانی جو بایدن
  • عملیات «وعده صادق» شکل دهنده ساختار نظام بین‌الملل آینده است
  • عملیات«وعده صادق» شکل دهنده ساختار نظام بین‌الملل آینده است
  • چرا حقوق و مالیات‌ها در کشور متناسب نیست؟
  • وزیر کشور: مشکلات سیل‌زدگان براساس اولویت پیگیری و رفع خواهد شد
  • همایش اقتصاد اسلامی در مواجه با چالش‌های اساسی اقتصاد ایران
  • نامه مجمع کارآفرینان به رئیس‌جمهوری؛ چالش‌های گمرکی را برطرف کنید
  • نخست وزیر عراق: هیچ‌کدام از موشک‌ها یا پهپادهای ایرانی از عراق پرتاب نشده بود
  • تأمین پاکت شیر چالش توزیع شیر در مدارس کشور!
  • اسرائیل خطا کند با برخوردی سهمگین مواجه می‌شود