Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)، به همت معاونت پژوهشی و با همکاری دانشکده هنر دانشگاه، در روز دوشنبه ۵ آبان‌ماه، دومین نشست نقد کتاب، به‌صورت برخط برگزار خواهد شد.

در این برنامه، کتاب «ازو و بوطیقای سینما» نوشته دیوید بردول با ترجمه روبرت صافاریان و با حضور نوید پورمحمدرضا (منتقد) با میزبانی رامتین شهبازی از ساعت ۱۸:٠٠ تا ۲٠:٠٠،  به بوته نقد گذاشته خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کتاب «ازو و بوطیقای سینما»؛ که توسط انتشارات مرکز به چاپ رسیده است، علاوه بر نگاهی تحلیلی به کارنامه یاسوجیرو ازو، فیلمساز ژاپنی، شیوه و نگاه بردول را در مواجهه با آثار سینمایی نیز برجسته می‌سازد.

این کتاب کارکردی دوسویه دارد که از یک سو به کارنامه یک سینماگر پرداخته و از سوی دیگر خواننده را با نوعی نگرش در نقد فیلم مواجه می‌کند. بردول نظریه‌پردازی نئوفرمالیست محسوب می‌شود که در بین پژوهشگران ایرانی بسیار محبوب است. صافاریان پیش از این کتاب تاریخ سینما، دیگر اثر بردول که در همکاری با کریستین تامپسون نوشته شده را توسط انتشارات مرکز به علاقه‌مندان ارائه کرده است.

دانشگاه سوره با هدف آشناسازی دانشجویان و علاقه‌مندان به آثار علمی در حوزه هنر و در راستای رسالات آموزشی و پژوهشی خود این سلسله برنامه را تدارک دیده است. به همین منظور عموم علاقه‌مندان به‌صورت آزاد می‌توانند روز دوشنبه پنجم آبان‌ماه ساعت ۱۸:٠٠ با مراجعه به سایت دانشگاه سوره به آدرس www.soore.ac.ir  با انتخاب اعلان افقی این نشست، به شکل مستقیم وارد صفحه برگزاری برنامه شوند.

انتهای پیام/

حبیبه رحیمیان کد خبر: 1078081 برچسب‌ها دانشگاه سوره فضای مجازی جشنواره نقد کتاب

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: دانشگاه سوره فضای مجازی جشنواره نقد کتاب دانشگاه سوره

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۲۷۹۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«دیوان میرزا صالح تبریزی» در سوره‌مهر منتشر شد

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، «دیوان میرزا صالح تبریزی» شاعر عصر صفویه با تصحیح لطفعلی برقی در انتشارات سوره‌مهر به چاپ رسید. این کتاب مجموعه‌ای از اشعار میرزا صالح تبریزی یکی از شاعران کمتر شناخته شده عصر صفوی در قرن یازدهم است که در دوران خود عهده‌دار منصب شیخ الاسلامی شهر تبریز بوده است.

صالح تبریزی شخصیتی علمی و فقهی بوده که به بیشتر به سبک هندی شعر می‌سروده است.«دیوان میرزا صالح تبریزی» که به تصحیح پژوهشگر جوان کشورمان «لطفعلی برقی» انجام شده، شامل اشعار فارسی و ترکی تبریزی است که بر اساس تک نسخه موجود دیوان این شاعر در کتابخانه مجلس شورای اسلامی انجام گرفته است.

اشعار این دیوان بیشتر در زمره غزل، غزل‌واره و مفرد، ترکیب، ترجیع بند و مثنوی جای می‌گیرند. کتاب از سه بخش «حیات میرزا صالح تبریزی»، «اشعار میرزا صالح تبریزی» و ««افزوده‌ها» تشکیل شده است. در صفحات پایانی کتاب، نویسنده واژه‌نامه و کتابنامه را نیز برای مخاطبان قرار داده است.

«دیوان میرزا صالح تبریزی» در 135 صفحه با شمارگان 300 نسخه و با قیمت 125 هزار تومان در بازار نشر در دسترس علاقمندان قرار دارد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • برنامه‌های تشویقی و انگیزشی برای رونق «حجاب و عفاف» در دانشگاه‌ها
  • نقد و بررسی کتاب به من نگو فرمانده برگزار شد
  • دومین نمایشگاه کار دانشگاه تهران خردادماه برگزار می‌شود
  • دومین جلسه برای بررسی افزایش حقوق بازنشستگان کارگری
  • نمایشگاه کار دانشگاه تهران برگزار می‌شود
  • انتشارات سوره مهر با تمرکز بر ۲ کتاب در نمایشگاه کتاب حاضر خواهد شد
  • بحث و گفتگو درباره کتاب «قرآن، هرمنوتیک و باطن در تشیع»
  • نشست هماهنگی نمایشگاه بین المللی کتاب با همکاری مدیریت شهری تهران برگزار شد
  • نشست هماهنگی نمایشگاه کتاب با همکاری مدیریت شهری تهران برگزار شد
  • «دیوان میرزا صالح تبریزی» در سوره‌مهر منتشر شد