Web Analytics Made Easy - Statcounter

اعمال محدودیت‌های شدید در ۴۳ شهر، کاهش ۵۰ درصدی حضور کارکنان دولت در تهران تا پایان آبان، تسلیحات جذابی برای فروش به دنیا داریم، پدافند هوایی به توان مقابله با اهداف دورایستا رسیده است برخی از اخبار سیاسی امروز شبستان است.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری شبستان، اعمال محدودیت‌های شدید در ۴۳ شهر، کاهش ۵۰ درصدی حضور کارکنان دولت در تهران تا پایان آبان، تسلیحات جذابی برای فروش به دنیا داریم، پدافند هوایی به توان مقابله با اهداف دورایستا رسیده است از جمله گزیده اخبار سیاسی شبستان در پنجشنبه اول آبان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تسلیحات جذابی برای فروش به دنیا داریم

امیر سرتیپ دوم محمد احدی رئیس مرکز امور بین‌الملل وزارت دفاع در گفت‌وگویی رادیویی با اشاره ‌به اهمیت لغو تحریم‌های تسلیحاتی ایران در شورای امنیت ‌اظهار کرد:  کشور جمهوری اسلامی ایران از بدو پیروزی انقلاب اسلامی به لحاظ تسلیحاتی تحریم بوده و جنگ تحمیلی بهانه‌ای برای شرق و غرب علیه کشور ایران و تشدید تحریم‌های تسلیحاتی شد.

وی در تبیین اهمیت لغو تحریم‌های تسلیحاتی ایران افزود: یکی از دلایلی که امروز صنعت دفاعی با افتخار ‌در تراز جهانی به لحاظ توانایی، دانش، فناوری و صنعت مطرح است یکی از عواملش ‌همین تحریم‌ها بوده، اما اینکه تحریم موجب رشد ما شده به این معنا نیست که از تحریم استقبال می‌کنیم، بلکه این تهدید را به یک فرصت برای دفاع از امنیت کردیم و نمی‌توانستیم منتظر لغو تحریم‌ها باشیم لذا صنعت دفاعی را تقویت کردیم و منتظر تامین نماندیم.

رئیس مرکز امور بین‌الملل وزارت دفاع در پاسخ به این سئوال که آیا لغو تحریم‌ها بهتر از خود تحریم نیست، بیان کرد: از تحریم‌ها استقبال نمی کنیم؛ چرا که فشار و تهدیدی برای جامعه است اما هنر این است که تحریم را به یک فرصت تبدیل کردیم.

امیر سرتیپ احدی به شناسایی محورهای تهدید و محدودیت این تحریم‌ها اشاره کرد و گفت: ‌بر مبنای قطعنامه‌های شورای امنیت تحریم تسلیحاتی ایران از سال ۱۳۸۴ شروع و تا سال ۲۰۱۵ میلادی ادامه داشته ‌و همکاری تسلیحاتی کشورها با ایران ممنوع بوده است‌. در سال 2015 بر مبنای قطعنامه 2231 این تحریم ها همه برداشته شد ‌و محدودیت‌های  جدیدی مبنی براینکه برای خرید یا فروش تسلیحات عمده کشورها به ایران به مدت ۵ سال ‌باید اجازه شورای امنیت  گرفته شود، که این موجب محدودیت شد.

وی خاطر نشان کرد: با پایان ۵ ساله از ۲۷ مهر محدودیت‌ها پایان یافت، در دوران محدودیت‌ها هیچ مراجعه‌ای به شورای امنیت برای اجازه صادرات و ‌خرید با وجود دولت ظالم آمریکا نداشتیم؛ چرا که برای ما فوریت نداشت.

 

اعمال محدودیت‌های شدید در ۴۳ شهر/ کاهش ۵۰ درصدی حضور کارکنان دولت در تهران تا پایان آبان

حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی روز پنجشنبه در جلسه روسای کمیته های ستاد ملی مقابله با کرونا، گفت: در یک ارزیابی دقیق می توانیم بگوییم که هیچ یک از دستگاه ها و افراد، در انجام وظایف شان در روند این مبارزه خستگی ناپذیر، اهمال و یا کم کاری نکرده اند، باید همگی تلاش کنیم تا هیچ ناهماهنگی رخ ندهد و پیام های نادرستی با جامعه منتقل نشود.

رئیس جمهور با تاکید بر اینکه با هماهنگی و اقدامات موثر، قادریم در مسیر مدیریت بیماری کرونا موفق شویم، اظهارداشت: شایسته است همه مسوولان و دستگاه های دخیل در مهار کرونا با حفظ انسجام و وحدت و هم افزایی در کنار یکدیگر تلاش های خود را قوت ببخشند چرا که سلامت و جان مردم مهمترین اولویت همه ارکان نظام است .

روحانی با اشاره به اهمیت بهره گیری دست اندرکاران مقابله با بیماری کرونا از یافته ها و تجارب ارزشمند داخلی و خارجی در این مقابله، گفت: کمیته های ستاد ملی مقابله با کرونا ضروری است که در ماه های پیش رو ، ضمن بازخوانی راهبردها و روش های موفق این هشت ماهه، راهبردهایی نظیر تشدید نظارت بر روند اجرای پروتکل های بهداشتی و اعمال موثر قانون در این حوزه را با اطلاع رسانی فراگیر و دقیق و با کمک فناوری های نوین ارتباطی و اطلاعاتی برنامه ریزی  و پیگیری کنند.

 رئیس جمهور تاکید کرد: ضروری است که کمیته درمان با توجه به یافته های این مبارزه هشت ماهه، در این مقطع با تمهیدات ویژه برای کاهش ابتلا، بستری و مرگ و میر اقدام کنند و قطع زنجیره ابتلا باید در اولویت باشد و لذا انجام تست های گسترده، هدفمند و هوشمند را در سراسر کشور و بویژه برای گروه های در معرض خطر در اولویت برنامه های خود قرار دهد و تمامی مراکز آزمایشگاهی، خصوصی و دولتی موظف به ثبت مشخصات بیمار در سامانه واحد خواهند بود.

 

۸۰۰ هکتار زمین‌های دولتی واگذار شده به مراکز حوزوی و دانشگاهی، برگردانده شد

احمد امیرآبادی فراهانی نماینده قم در مجلس در صفحه شخصی خود در توئیتر نوشت: «اقدام انقلابی قوه قضائیه در قم: تمام زمین‌های دولتی که درطول سالیان گذشته به مراکز حوزوی و دانشگاهی و اشخاص حقیقی و حقوقی واگذار شده بود، ساخت وسازی نشده بود و حدود ۸۰۰ هکتار بود،  برگردانده شد. وزارت راه و شهرسازی از این زمینها برای ساخت مسکن برای مردم قم استفاده کنند».

 

پدافند هوایی به توان مقابله با اهداف دورایستا رسیده است

امیر سرتیپ قادر رحیم زاده جانشین قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیاء(ص) کشور و فرمانده  رزمایش مشترک تخصصی پدافند هوایی مدافعان آسمان ولایت ۹۹، در پایان این رزمایش و در جمع‌بندی اقدامات انجام شده طی روزهای گذشته، با اشاره به دستاوردهای رزمایش مشترک تخصصی پدافند هوایی ولایت ۹۹ گفت: حصول اطمینان از برخورداری نیروهای مسلح از شبکه یکپارچه قوی و پاسخگو در مقابل هر تهدید در عرصه پدافند هوایی که این شبکه یکپارچه، زمینه‌ای را برای ایجاد وحدت فرماندهی در عملیات پدافند هوایی مهیا کرده است، یکی از دستاوردهای این رزمایش بود.

 وی، حصول اطمینان از توانمندی بسیار بالای قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا(ص) در هماهنگی هدایت و کنترل عملیات یگان های پدافند هوایی ارتش و سپاه در شرایط مختلف را دیگر دستاورد این رزمایش عنوان کرد.

رحیم زاده ادامه داد: بر اساس ارزیابی همه ناظران و کارشناسان حاضر در منطقه رزمایش، ارتقای همکاری، همدلی و تعامل بین همرزمان ارتش و سپاه، یک هم افزایی مثال‌زدنی را در همه مراحل انجام این آزمایش در پی داشته است.

وی بیان کرد: توانمندی قابل تحسین دانشمندان جوان و متخصصین پرتلاش عرصه صنعت در وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، نهادهای دانش بنیان و سازمان‌های تحقیقات و جهاد خودکفایی سازمان‌های نیروهای مسلح در ساخت تجهیزات کاملاً بومی، به روز و با قابلیت های بالای متناسب با نیاز روز در این فضای تحریم ظالمانه نشان دهنده بی اثر بودن توطئه روز افزون دشمن و باعث دلگرمی بیش از پیش همه فرماندهان و همرزمان حاضر در صحنه رزمایش شد.

 

نقش سربازان گمنام امام زمان (عج) در تولید قدرت و صیانت از اقتدار نظام اسلامی اثرگذار است

آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی که صبح امروز (پنجشنبه اول آبان) مهمان رئیس سازمان حفاظت اطلاعات سپاه بود، طی سخنانی در جمع معاونان و مدیران این سازمان با اشاره به اثر‌گذاری سپاه و تولید قدرت، عزت و اقتدار برای نظام جمهوری اسلامی و جهان اسلام اظهار داشت: نقش سربازان گمنام امام زمان (عج) در سازمان حفاظت اطلاعات سپاه که مسئولیت صیانت و پاسداری از این منبع عظیم عزت و قدرت را بر عهده دارد، اهمیت مضاعف داشته و حساس‌تر است.

رئیس قوه قضاییه خاطر نشان کرد که انجام رسالت سپاه که عبارت از پاسداری از نظام انقلاب اسلامی است، با نقش صیانتی و حفاظتی سربازان گمنام در سازمان حفاظت اطلاعات این نهاد مقدس محقق خواهد شد.

آیت‌الله رئیسی در ادامه به تبیین توطئه‌ها و ترفند‌های دشمنان انقلاب اسلامی پرداخت و گفت: امروز دشمن در صدد ایجاد یأس و ناامیدی در درون نظام است، اما هر زمانی که دشمنان در برابر این نظام الهی دست به اقدامی زده‌اند، با شکست مواجه و کاملاً علیه خودشان شده و این خواست و عنایت الهی و حضرت، ولی عصر (عج) به این ملت و مردم بوده است.

رئیس قوه قضاییه افزود: دشمن برای ایجاد عملیات روانی و تضعیف نظام با حربه‌های سیاسی و فرهنگی و تحریم اقتصادی با تمام توان ورود کرد، اما ایستادگی ملت در برابر همه این توطئه ها، نقشه‌های شوم آن‌ها را خنثی کرد.

آیت‌الله رئیسی با بیان این که با اطلاع از وضعیت کشور می‌گویم که ایران دارای منابع و پتانسیل‌های بسیار غنی و ارزشمند است، تصریح کرد که به پشتوانه جوانان می‌توان وضعیت کشور را در عرصه‌های اقتصادی، کشاورزی، صنعتی و تولیدی و معیشت مردم متحول کرد.

رئیس دستگاه قضا در پایان سخنانش تأکید کرد: همه ما به عنوان سرباز در خدمت نظام و ملت خواهیم بود و خداوند متعال نیز انشاءالله نصرت و عنایت خودش را بر این ملت تفضل خواهد کرد.

 

 

 

 

 

 

پایان پیام/50

منبع: شبستان

کلیدواژه: اخبار سیاسی خبرگزاری شبستان اخبار تسلیحات جذابی برای فروش به دنیا داریم اعمال محدودیت های شدید در ۴۳ شهر پدافند هوایی لغو تحریم ها شورای امنیت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۲۷۹۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعمال محدودیت ترافیکی در جاده کرج- چالوس و آزادراه تهران - شمال

سرهنگ پیمان کرمی گفت: تردد انواع وسایل نقلیه از ساعت ۱۳ روز جمعه هفتم اردیبهشت ماه جاری از میدان امیرکبیر کرج و آزادراه تهران - شمال به سمت مازندران ممنوع می شود.

وی اضافه کرد: همچنین تردد وسایل نقلیه از مرزن آباد به سمت کرج و تهران از ساعاتی بعد با اعلام ماموران پلیس راه در محل به صورت یک طرفه خواهد شد.

کرمی افزود: همکاری رانندگان با مأموران پلیس راه و رعایت نکات ایمنی کاهش تخلفات و تصادفات را به همراه دارد.

رییس پلیس راه البرز یادآورشد: مرکز کنترل ترافیک پلیس راه ناجا با شماره تلفن ۸۸۲۵۵۵۵۵ به صورت شبانه روزی پاسخگوی وضعیت راه‌های کشور و آماده امدادرسانی به حادثه دیدگان احتمالی است.

باشگاه خبرنگاران جوان البرز کرج

دیگر خبرها

  • اعمال محدودیت ترافیکی در جاده کرج- چالوس و آزادراه تهران - شمال
  • ممنوعیت های تردد در محورهای شمالی در پایان هفته اعلام شد
  • محدودیت‌ها به تدریج اعمال می‌شود/ برخی دستگاه‌ها فناوری مطلوبی ندارند
  • ممنوعیت‌های تردد در محور‌های شمالی در پایان هفته اعلام شد
  • لحظه ترور یکی از رزمندگان سامانه پدافند هوایی حزب الله
  • اعمال محدودیت های ترافیکی در راه های مازندران
  • اعمال محدودیت تردد ناشی از سیل در کاشان
  • بزرگداشت شهید قرنی در مرکز پدافند هوایی سمنان
  • پدافند هوایی روسیه ۱۰۴ پهپاد اوکراینی را سرنگون کرد
  • اعمال محدودیت تردد در آزادراه کرج-قزوین