Web Analytics Made Easy - Statcounter

رسولی مقدم توسعه شهرستان سرایان بر اساس اسناد بالادستی و برنامه‌ریزی های کوتاه و دراز مدت را مثبت ارزیابی کرد و گفت: تدوین سند تخصصی توسعه شهرستان سرایان در حوزه های مختلف عمرانی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی در دست اقدام است.

«ابراهیم رسولی مقدم» در گفتگو اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری شبستان در سرایان با بیان خلاصه ای از نشست تبیینی پروژهای عمرانی این شهرستان با حضور ائمه جمعه، روسای شوراهای شهر و جمعی از معتمدین و منتفذین سرایان با نوید تحقق موضوع ارتقای بیمارستان سرایان از ۳۲ به ۶۴ تختخواب با توجه به پیگیری های قبلی انجام شده و تلاش مضاعف نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی، اظهار کرد:  اکنون زمینه طرح این موضوع در ماده ۲۳ توسعه بیمارستان ها به عنوان آخرین مرحله و ایجاد شرایط و استانداردهای پایدار بیمارستان ۶۴ تختخوابی فراهم می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

اجرای بدون توقف پروژهای عمرانی شهرستان

فرماندار سرایان با تشریح فعالیت های عمرانی انجام شده در سطح شهرستان، به جریان سفر استاندار خراسان جنوبی به شهرستان سرایان اشاره کرد و افزود: امروز با تمام محدودیت ها و مشکلات اقتصادی  پروژه‌های عمرانی با تامین اعتبار لازم در حال اجرا و بدون توقف دنبال می شود.



وی ادامه داد: قریب به ۷۰ درصد مصوبات سفر استاندار در سه مرکز شهری و توابع عملیاتی و نهایی شده است و همچنین ۳۰ درصد پروژهای باقی مانده نیز  تامین اعتبار شده و در دست اجرا است.

 


رسولی مقدم اختصاص مبلغ بالغ بر ۶ میلیارد تومان با تخصیص صد درصدی به شهرستان سرایان توسط استاندار خراسان جنوبی (معتمدیان) در ساعات پایانی حضور در استان را یادآور شد و گفت: این اعتبار برای تحقق پروژهای نیمه تمام و رونق فعالیت های عمرانی شهرستان اختصاص یافته است.

 

توسعه اشتغال شهرستان از طریق منابع غنی بنتونیت
فرماندار سرایان در ادامه با اشاره به وجود منابع عظیم بنتونیت در شهرستان به عنوان یک ماده معدنی که بیشترین میزان را در سطح استان به خود اختصاص داده است، اظهار کرد: با نگاه بر پرهیز از خام فروشی  و ایجاد صنایع تبدیلی و ایجاد فرصت های جدید اشتغال  در این حوزه هفت واحد فراوری بنتونیت در شهرستان سرایان احداث شده است که از این تعداد پنج واحد به بهره برداری رسیده و ۲ واحد در دست اقدام است که به زودی به بهره برداری خواهد رسید.

 

رسولی مقدم، ورود شرکت های بزرگ به عرصه بنتونیت شهرستان سرایان را به عنوان یک فرصت ارزشمند دانست و گفت: با رایزنی های انجام شده توسط استاندار و نماینده مجلس، ورود شرکت شستا به عرصه بنتونیت شهرستان و تنظیم تفاهم‌نامه ۳۰ میلیاردی با این شرکت یک فرصت ارزشمند در مسیر اشتغال است  که امیدواریم با همکاری مسئولان شهرستانی این ظرفیت ارزشمند محقق شود.

 

وی به توانمندی ها و ظرفیتهای گردشگری ایجاد شده در شهرستان اشاره کرد و ادامه داد: با بهره برداری از ۲ پروژه بزرگ و مهم سنگ شجر و تراش سنگ های نیمه قیمتی شهرستان اعتباری بالغ بر سه میلیارد تومان در سفر دکتر شریعتمداری اختصاص یافت که به صورت تسهیلات ارزان قیمت تا سقف ۳۰ میلیون تومان در اختیار حدود ۹۷ نفر از متقاضیان قرار خواهد گرفت. انجام این مهم تحول  و رونق در حوزه اشتغال سه نقطه شهری آیسک، سه قلعه و سرایان را فراهم خواهد کرد.

 


احیای چادر شب بافی و رونق تراش سنگهای نیمه قیمتی
فرماندار سرایان با اشاره به موقعیت جغرافیای مناسب شهرستان در حوزه احیا و رونق صنایع دستی اظهار کرد: در حوزه چادر شب‌بافی به دلیل زیرساخت های ارزشمند موجود در روستای چرمه و سطح شهرستان، حدود ۲۴۰ کارگاه چادر شب‌بافی تامین اعتبار شده است.


وی افزود: به ازای هر گارگاه مبلغ ۱۵ میلیون تومان تسهیلات ارزان قیمت قرض الحسنه و چهار میلیون تومان کمک بلاعوض در راستای احیا و رونق این صنعت پرداخت می شود.

 


بهره برداری از ۵۰۰ واحد مسکونی محرومین
وی در ادامه فعالیت های حوزه ساخت مسکن محرومین شهرستان را هم یادآور شد و بیان کرد: قریب به ۵۰۰ واحد مسکونی از مجموع ۷۰۵ واحد سهم سرایان به بهره برداری رسیده است که رونق زیادی در جهت ارتقای مبلمان و اشتغال روستایی داشته است و در حوزه شهری نیز احداث ۶۵۰ واحد در دستور کار قرار گرفته است.

 


فرماندار سرایان به مشکلات نواحی صنعتی شهرستان سرایان و تامین زیرساخت های این نواحی به عنوان مطالبات شوراهای اسلامی شهرهای سرایان، آیسک و سه قلعه  اشاره کرد و از مسئولان خواست تا در پیگیری مطالبات، شرایط و منابع موجود کشور را لحاظ کرده و بعد نسبت به تصمیم گیری اقدام کنند.

 

حمایت و جذب سرمایه گذار در اولویت برنامه ریزی‌های شهرستان

به گفته وی اولویت برنامه‌ریزی های فرمانداری سرایان در حمایت و جذب سرمایه گذار به منظور تامین اشتغال و رونق فعالیت های تولیدی است و در همین راستا زیرساخت های لازم را برای سرمایه گذاران فراهم می کنیم و سرمایه گذاری که به دلیل نبود زیرساخت ها از شهرستان خارج شده باشد، تا کنون نداشتیم.

 

وی خاطرنشان کرد: در سفر استاندار شرایط  و مجوز لازم را برای سرمایه گذاری در هر نقطه حتی خارج از نواحی صنعتی را در شهرهای آیسک و سه قلعه  فراهم کردیم و همزمان با شروع بکار سرمایه گذار، تامین زیرساخت ها توسط شرکت شهرکهای صنعتی فراهم خواهد شد.

 

رسولی مقدم در پایان توسعه شهرستان بر اساس اسناد بالادستی و برش شهرستانی و برنامه‌ریزی های کوتاه و دراز مدت انجام شده را مثبت ارزیابی کرد و با اشاره به سند توسعه شهرستان اضافه کرد: سند تخصصی توسعه شهرستان سرایان با اعتبار پیش بینی شده در حوزه های مختلف عمرانی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی در افق دراز مدت و کوتاه مدت در دست اقدام است.

 

 

پایان پیام/577

منبع: شبستان

کلیدواژه: افزایش تخت های بیمارستان فرماندار سرایان سند توسعه خراسان جنوبي توسعه شهرستان سرایان دست اقدام فرماندار سرایان برنامه ریزی بهره برداری رسولی مقدم زیرساخت ها انجام شده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۲۷۹۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تسلیمی مدیرکل دفتر سیاست‌گذاری و توسعه ورزش بانوان شد

کیومرث هاشمی وزیر ورزش و جوانان در حکمی زهرا تسلیمی را به سمت مدیرکل دفتر سیاست‌گذاری و توسعه ورزش بانوان منصوب کرد.

در بخشی از حکم سلیمی، ماموریت‌های محوله وزیر ورزش به وی تبیین شده است:

ا- تدوین سیاست‌های توسعه‌ای با بهره‌گیری از اسناد بالادستی بویژه مصوبات شورای عالی ورزش و تربیت بدنی

۲- به روزرسانی مقررات ورزش بانوان با هدف افزایش مشارکت و ارتقا کیفیت ورزشکاران بانو

۳- مشارکت در تنظیم سند آمایش سرزمین ورزش کشور

۴- تدوین و اجرای سیاست‌های ورزش بانوان با الگو قراردادن برنامه ملی پیشرفت ورزش و تربیت بدنی

۵- مطالعه و بررسی برنامه‌های ورزشی بانوان در سطح دنیا، بالاخص کشور‌های مسلمان و ارائه پیشنهاد‌های اجرایی

۶- توجه جدی به سیاست‌های آموزشی و تربیت مربیان و کادر‌های فنی بانوان

۷- انجام ماموریت‌های ویژه و سایر امور محوله

باشگاه خبرنگاران جوان ورزشی سایر حوزه ها

دیگر خبرها

  • اختصاص 350 میلیارد ریال اعتبار برای توسعه طرحهای آبیاری در شهرستان مهاباد
  • تقویت و توسعه حوزه‌های مختلف دانشگاه آزاد مرودشت در سال جاری
  • کشف بیش از ۱۷ هزار لیتر گازوئیل قاچاق در سرایان
  • شناسایی و پلمپ یک واحد طب سنتی غیرمجاز در سرایان
  • تسلیمی مدیرکل دفتر سیاست‌گذاری و توسعه ورزش بانوان شد
  • اساتید و نخبان نقش موثری در توسعه خوزستان دارند
  • پرداخت ۸۵۰ میلیارد تومان تسهیلات برای احداث ۱۵۰۰ واحد مسکونی در ماکو
  • جزییات فصل اول سند جدید تحول قوه قضاییه اعلام شد
  • سرپرست فرمانداری سرایان منصوب شد
  • تدوین برنامه مشارکت مردم در صندوق توسعه کشاورزی