Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-03-28@17:22:55 GMT

کرملین: اتهام‌زنی‌های واشنگتن بی اساس و پوچ است

تاریخ انتشار: ۱ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۷۲۸۰۵۰

کرملین: اتهام‌زنی‌های واشنگتن بی اساس و پوچ است

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری رویترز، «دیمیتری پسکوف» سخنگوی دفتر ریاست جمهوری روسیه (کرملین) امروز پنجشنبه ادعای واشنگتن مبنی بر دخالت مسکو در انتخابات ریاست جمهوری سوم نوامبر سال ۲۰۲۰ در آمریکا را رد کرد.

سخنگوی دفتر ریاست جمهوری روسیه در این خصوص گفت: متاسفانه هر روز شاهد سیل دروغ پراکنی و طرح ادعاهای بی اساس مقامات آمریکایی هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این اتهامات بی پایه و اساس هستند.

وی در این باره افزود: همه این اتهامات به‌طور مطلق، بی اساس و پوچ بوده و تنها هدف آن انحراف افکار داخلی از گرفتاری‌ها و مشکلات درونی آمریکا است. این ادعاها به روندهای نادرست انتخابات ریاست جمهوری آمریکا گره خورده و نباید آنها را جدی دانست.

گفتنی است، «جان راتکلیف» مدیر اطلاعات ملی آمریکا دیروز چهارشنبه با تکرار برخی مواضع بی‌اساس، بار دیگر ایران را به تلاش برای دخالت در انتخابات ریاست‌جمهوری ایالات متحده متهم کرد.

وی در ادامه ادعاهای خود افزود که ایران و روسیه برخی اطلاعات رای‌دهندگان آمریکایی را در اختیار داشته و با ارسال ایمیل‌هایی به آنها سعی در ایجاد ناآرامی اجتماعی و ارعاب دارند.

مدیر اطلاعات ملی آمریکا پیش از این نیز با تکرار ادعاهایی مشابه در این‌باره، گفته بود: «چین، روسیه، ایران و بازیگرانی دیگر، به دنبال دخالت یا تاثیرگذاری در انتخابات ما در راستای منافع خودشان هستند. بنابراین می‌خواهم تاکید کنم که این مسأله فقط به چین مربوط نیست.

گفتنی است که مقامات آمریکایی طی ماه‌های اخیر بارها بدون ارائه هرگونه اسناد و مدارک، ایران، روسیه و چین را به انتخابات ریاست جمهوری این کشور که قرار است سوم نوامبر (۱۳ آبان) برگزار شود، متهم کرده اند.

کد خبر 5054290

منبع: مهر

کلیدواژه: دیمیتری پسکوف کرملین ایالات متحده امریکا انتخابات ریاست جمهوری 2020 آمریکا ایالات متحده امریکا رژیم صهیونیستی عراق انتخابات ریاست جمهوری آمریکا 2020 دونالد ترامپ فلسطین ویروس کرونا عربستان سعودی عادی سازی روابط با اسرائیل ایران روسیه ترکیه لبنان مناقشه قره باغ انتخابات ریاست جمهوری بی اساس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۲۸۰۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مادورو در انتخابات ریاست جمهوری ونزوئلا ثبت‌نام کرد

به گزارش خبرگزاری فرانسه، مادورو دوشنبه به وقت محلی ونزوئلا در جمع هوادارانی که برای حمایت از وی تجمع کرده بودند، گفت: تحت تاثیر سخاوت و اعتماد مردم کاراکاس به این خودم به این کارگر حقیر قرار گرفتم.

وی در این تجمع تصویر هوگو چاوز رئیس جمهوری سابق ونزوئلا را در دست داشت و هوادارانش در حالی لباس‌های قرمز پوشیده بودند، نام او را صدا می‌زدند.

دولت و اپوزیسیون ونزوئلا اکتبر گذشته توافق کردند که انتخابات ریاست جمهوری را در نیمه دوم سال ۲۰۲۴ برگزار کرده، هر گروهی نامزد مورد نظر خود را معرفی کرده و ناظران بین‌المللی بر آن نظارت کنند. اما برخی اعضای اپوزیسیون نسبت به اینکه دولت ونزوئلا به این توافق پایبند بماند، ابراز تردید کردند.

ماریا کورینا ماچادو نامزد اصلی اپوزیسیون برای حضور در انتخابات و رقابت با مادورو بود، اما دیوان عالی این کشور در ماه ژانویه وی را از تصدی سمت‌های دولتی منع کرد.

این اقدام باعث شد که آمریکا برخی از تحریم‌های لغوشده علیه ونزوئلا را بازگرداند. گروه‌های مختلف تا ۲۵ مارس (ششم فروردین ۱۴۰۳) فرصت دارند، نامزد‌های خود را معرفی کنند، اما ماچادو معرفی یک نامزد جایگزین برای خود را رد کرده است.

اپوزیسیون ونزوئلا «کورینا یوریس» ۸۰ ساله را که استاد دانشگاه است، به عنوان نامزد خود در انتخابات ریاست جمهوری برگزیده است، اما اپوزیسیون اعلام کرد که نتوانسته است به وبسایت «شورای ملی انتخابات» برای ثبت نام وی دسترسی پیدا کند.

تاکنون ۱۰ نفر برای شرکت در انتخابات ریاست جمهوری ونزوئلا نامزد شده‌اند، اما اغلب آنها همسو با دولت مادورو قلمداد می‌شوند.

مادورو برای سومین دوره ریاست جمهوری ونزوئلا نامزد می‌شود. قانون اساسی ونزوئلا هیچ محدودیتی برای تعداد دوره‌های ریاست جمهوری و سایر مقامات منتخب تعیین نمی‌کند.

منبع: ایرنا

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • ادعای بولتون: پوتین منتظر نتیجه انتخابات آمریکا است
  • ادعای بولتون: پوتین برای آتش‌بس با اوکراین منتظر نتیجه انتخابات آمریکا است
  • پوتین برای آتش‌بس با اوکراین منتظر نتیجه انتخابات آمریکا است
  • مقام آمریکایی ضد ایران زمین خورد و مرد!
  • سناتور ضدایرانی در ۸۲ سالگی درگذشت
  • آخرین پیش‌بینی‌ها درباره انتخابات آمریکا
  • از پشت میله‌های زندان تا کاخ ریاست جمهوری سنگال
  • شروط کرملین برای مذاکره با آمریکا
  • ونزوئلا در تب و تاب انتخاباتی
  • مادورو در انتخابات ریاست جمهوری ونزوئلا ثبت‌نام کرد