Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-20@00:13:49 GMT

هشت میلیون روستایی از آب شرب پایدار برخوردار شدند

تاریخ انتشار: ۱ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۷۲۸۱۰۶

هشت میلیون روستایی از آب شرب پایدار برخوردار شدند

قاسم تقی‌زاده خامسی روز پنجشنبه در مراسم افتتاح و آغاز عملیات اجرایی طرح‌های حوزه وزارت نیرو به ارزش هشت هزار و ۸۳ میلیارد ریال در استان گلستان که به صورت متمرکز در شهرستان آزادشهر برگزار شد، اظهارداشت: البته دولت مدعی نیست که همه روستاها از نعمت آب شرب سالم برخوردار شدند اما همین اقدامات انجام شده باتوجه به کاهش درآمدهای دولت و مشکلات و تنگاهای مالی سال‌های اخیر قابل تقدیر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با گله‌مندی از برخی افراد که فقط مطالبات و مشکلات مردم را مطرح می‌کنند، گفت: البته بیان مطالبات مردم خوب است اما باید در کنار آن اقدامات انجام شده و برخورداری‌ها نیز گفته شود تا کسی فکر نکند که این دولت و نظام هیچ کاری برای مردم نکرده‌اند.

به گفته تقی زاده خامسی، بیان صرفا مطالبات مردم و نگفتن اقدامات انجام شده، ظلم به مردم و حکومت است و بیشتر کام مردم را تلخ می‌کند.

وی ادامه داد: به عنوان نمونه از ۶ هزار روستای سیستان و بلوچستان در ابتدای انقلاب فقط ۱۹۰ روستای آن (معادل هفت درصد) از آب شرب سالم بهره‌مند بودند اما اکنون ۷۲ درصد روستاهای این استان از نعمت آب شرب سالم برخوردار هستند.

معاون آب و آبفای وزیر نیرو همچنین یادآور شد که در ابتدای انقلاب فقط چهار تصفیه‌خانه فاضلاب و ۲۷ دستگاه آب شیرین‌کن در کشور داشتیم اما اکنون افزون بر ۲۰۰ تصفیه خانه فاضلاب و حدود ۱۶۰ دستگاه آب شیرین‌کن داریم.

تقی زاده خامسی افزود: افرادی که فقط  ۳۰ درصد تلخی باقی‌مانده مشکلات و کمبودها را بیان می‌کنند، بهتر است، منصفانه ۷۰ درصد شیرینی اقدامات انجام شده را نیز در کنار آن بگویند.

وی درخصوص مشکلات آب شرب آزادشهر و اجرای طرح جمع آوری فاضلاب این شهر نیز گفت: تا پایان دولت مرحله نخست تصفیه خانه فاضلاب این شهر به بهره‌برداری و بخش زیادی از مشکل آب شرب این شهرستان رفع خواهد شد.

همچنین مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب گلستان نیز دراین مراسم گفت که از مجموع افتتاح یا آغاز عملیات اجرایی هشت هزار و ۸۳ میلیارد ریال طرح‌های حوزه وزارت نیرو دراین استان ۵۵۰ میلیارد ریال آن دربخش آب و فاضلاب است.

بهزاد هرمزی افزود: این میزان پروژه در قالب "پویش الف ب ایران" وزارت نیرو افتتاح یا عملیات اجرایی آن آغاز می‌شود و تا پایان امسال نیز ۷۱۰ میلیارد ریال پروژه دیگر در بخش آب و فاضلاب دو شهرستان آزادشهر و رامیان افتتاح خواهد شد.

نماینده مردم دو شهرستان آزادشهر و رامیان در مجلس شورای اسلامی نیز دراین مراسم که استاندار گلستان هم در آن حضور داشت، در سخنانی خواستار توجه ویژه وزارت نیرو برای رفع مشکلات آب شرب شهری و روستایی این دو شهرستان از محل اعتبارات ملی تاکید کرد.

به گزارش ایرنا، معاون آب و آبفای وزیر نیرو همچنین قبل از این مراسم از تصفیه خانه فاضلاب در دست ساخت شهر ۳۵۰ هزار نفری گنبدکاووس نیز بازدید کرد.

برچسب‌ها گنبدکاووس آب و فاضلاب گلستان آزادشهر وزارت نیرو پروندهٔ خبری پویش #هرهفته_الف_ب_ایران

منبع: ایرنا

کلیدواژه: گنبدکاووس آب و فاضلاب گلستان آزادشهر وزارت نیرو گنبدکاووس آب و فاضلاب گلستان آزادشهر وزارت نیرو اخبار کنکور اقدامات انجام شده تصفیه خانه فاضلاب میلیارد ریال آب و فاضلاب وزارت نیرو آب شرب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۲۸۱۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای ۱۵ طرح روستایی و عشایری در شهرستان میانه

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز آذربایجان شرقی محمدباقر هنربر در جلسه کمیته برنامه ریزی شهرستان میانه گفت: از این تعداد ۱۰ طرح با یک میلیارد و ۷۲۰ میلیون تومان اعتبار برای روستا‌های فاقد دهیاری و پنج طرح با اعتبار ۲ میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان برای روستا‌های عشایرنشین مصوب و تخصیص یافته که در حوزه راه و آب است.

وی ادامه داد: علاوه بر این طرحها ۱۵ پروژه دیگر که پیشرفت بیش از ۶۰ درصد دارند با اعتبار ۲.۵ میلیارد تومان در حوزه‌های آب، راه، جهاد کشاورزی و بنیاد مسکن تکمیل خواهد شد.

فرماندار میانه با اشاره به لزوم تهیه سند توسعه متوازن استان، از ادارات خواست تا در کمترین زمان، در حوزه فعالیت خود، این سند را تهیه و به فرمانداری ارائه دهند.

مدیرکل امور روستایی و شورا‌های استانداری آذربایجان شرقی نیز در این جلسه با اشاره به اجرای طرح "تکام" به عنوان سند تحول بنیادی به منظور توانمند سازی مردم روستا و بهره مندی از ظرفیت روستاها گفت: اجرای این طرح در روستا‌های استان کاملا کاربردی، عملیاتی و میدانی است و نوع دخالت دستگاه‌های اجرایی در این طرح مردم پایه، بر مبنای این طرح خواهد بود.

محمد اسکندری با بیان اینکه برخی دهیاران فعالیت سنتی داشته اند و از وضعیت، امکانات و توانمندی‌های روستاهایشان بی اطلاع هستند افزود: دهیاران باید ضمن شناخت قابلیت‌های توسعه‌ای روستاها، طرح‌های جدید، ابتکاری و مفید ارائه دهند.

وی  افزود: در ۲۷ ماه اخیر نزدیک به ۲ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان به دهیاری‌های استان تزریق شده در حالی که از سال ۱۳۹۰ تا ۱۴۰۰ این مبلغ تنها هشت میلیارد تومان بود به همین دلیل نباید مبالغ به صورت راکد در حساب دهیاری‌ها بماند.

دیگر خبرها

  • آب پایدار به غرب سمنان رسید | راهکارهای وزارت نیرو برای رفع تنش آبی در 3 شهرستان
  • برق ۲۸ روستا مناطق سیل‌زده سیستان و بلوچستان پایدار شد
  • برق ۲۸ روستا مناطق سیلزده سیستان و بلوچستان پایدار شد
  • پایدار شدن برق ۲۸ روستا در جنوب سیستان و بلوچستان
  • کمبود آب شرب سه روستای تایباد خراسان رضوی برطرف شد
  • مشکل آب‌شرب ۷۶۵ خانوار روستایی در میاندوآب حل شد
  • خرداد امسال ۱۲۱ روستا از آب پایدار برخوردار می‌شوند
  • اجرای ۱۵ طرح روستایی و عشایری در شهرستان میانه
  • مشکل آب ۷۶۵ خانوار روستایی در میاندوآب حل شد
  • اجرای طرح آبرسانی پایدار در ۲۱۱ روستای ایلام