Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-16@04:42:53 GMT

عضویت یک میلیون جوان ایرانی در سمن‌ها

تاریخ انتشار: ۱ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۷۲۸۱۴۵

عضویت یک میلیون جوان ایرانی در سمن‌ها

ایسنا/زنجان وزیر ورزش و جوانان گفت: یک میلیون جوان ایرانی در سمن‌ها عضو هستند.

مسعود سلطانی‌فر بعد از ظهر امروز (اول آبان‌ماه) در مراسم افتتاح خانه جوان استان زنجان با بیان اینکه سمن‌های ما تاکنون با مشکلات زیادی از جمله نداشتن شناسه، دست و پنجه نرم کرده‌اند، افزود: پس از پیگیری و کشمکش زیاد در زمینه صدور شناسه برای سمن‌ها، در این زمینه به تفاهم رسیدیم تا بدین وسیله سمن‌ها هویت پیدا کرده و به عنوان یک نهاد رسمی شناخته شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی یادآور شد: باورمان این است که خانه‌های جوان و سمن‌ها از طریق ارتباطی که با دستگاه‌های اجرایی در سطح استان دارند و تلاشی که استانداران انجام می‌دهند، می‌توانند به حل مشکلات کمک کنند.

وی با اشاره به نقش موثر سمن‌ها و خانه‌های جوان در تقویت کادر مدیریت آینده کشور، ادامه داد: خانه‌های جوان به هیچ وجه تشکیلات سیاسی نیستند.

این مسئول با تاکید بر اینکه سمن‌ها و خانه‌های جوان باید در خدمت نظام و حکومت بوده و در توسعه کشور به‌ویژه توسعه نیروهای انسانی نقش‌آفرینی کنند، گفت: سمن‌ها باید پلی بین مردم و مسئولان دستگاه‌های اجرایی باشند.

وی یادآور شد: خانه‌های جوان علاوه بر اینکه باید تبیین‌کننده دستاوردهای نظام باشند، انتقال دیدگاه‌ها و انتقادات مردم به دستگاه‌های اجرایی را نیز مدنظر خواهند داشت.

سلطانی‌فر با بیان اینکه بیش از ۳۰۰۰ سمن در کشور فعال‌ بوده و یک میلیون نفر عضو آن هستند، اضافه کرد: نهادهای مدنی ما در ایجاد آرامش و امنیت در کشور موثر بوده و می‌توانند پایه‌های امنیت ملی کشور را تحکیم ببخشند.

وزیر ورزش و جوانان با تاکید بر لزوم حمایت از گسترش سمن‌ها، احزاب و گروه‌های سیاسی، گفت: باید یقین داشته باشیم حضور مردم در نهادهای مدنی نه تنها تضعیف‌کننده نظام نیست، بلکه تقویت‌کننده پایه‌های نظام نیز محسوب می‌شود.

سلطانی‌فر با بیان اینکه باورمان بر این است که جوانانی که عضو سمن‌ها هستند باید بخش قابل توجهی از آن‌ها در مسئولیت‌های کلیدی آینده کشور حضور داشته باشند، ادامه داد: خوشبختانه در زنجان نیز  اتفاقات خوبی در حوزه جوانان رخ داده است.

وی با اشاره به جوان‌گرایی در وزارت ورزش و جوانان، متذکر شد: حدود ۱۳ نفر از مدیران‌کل استانی بین ۳۵ تا ۴۰ سال سن دارند.

این مسئول با بیان اینکه جوان‌گرایی در روسای فدراسیون‌ها و ستادها نیز انجام شده، گفت: تعداد قابل توجهی از روساهای فدراسیون‌ها، جوانان زیر ۴۰ سال هستند.

سلطانی‌فر با بیان اینکه رئیس‌جمهور نیز بر جوان‌گرایی مدیران حداقل تا ۳۰ درصد در کشور تاکید دارد، خاطرنشان کرد: تا سال گذشته این امر تا ۲۶ درصد تحقق یافته بود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی ورزشی زنجان خانه جوان خانه های جوان سلطانی فر سمن ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۲۸۱۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ربودن دختر ۱۷ ساله توسط خواستگار شرور در این شهر

به گزارش خبرآنلاین، شرور که در جریان خواستگاری از دختر مورد علاقه خود، جواب منفی شنیده بود در اقدامی هولناک دست به آدم‌ربایی این دختر زد اما با اقدام ضربتی و به‌موقع پلیس دستگیر شد.

تسنیم در خبری نوشت: چندی قبل، زن جوانی هراسان به یکی از کلانتری‌های جنوب تهران رفت و هنگامی که مقابل افسر نگهبان قرار گرفت، گفت: یکی از اراذل و اوباش‌های محل به نام "بیژن" به خواستگاری دختر ۱۷ ساله‌ام آمده بود اما به‌خاطر شرارت‌هایش و اعتیادی که الکل به دارد، جواب منفی دادیم اما او کینه به دل گرفت!

شاکی ادامه داد: روز حادثه، بیژن و ۲ نفر از دوستانش که به‌خاطر مصرف مشروبات الکلی در حالت طبیعی نبودند به سمت خانه ما حمله کردند و پس از شکستن قفل درب با میله‌آهنی وارد خانه شدند و پس از ضرب و شتم اعضای خانواده‌ام، دخترم را به قصد آدم‌ربایی سمت خودروی خود بردند همچنین آنها قبل از اینکه فرار کنند در جریان ارتکاب جرم، مرد همسایه‌ای که قصد داشت دخترم را نجات دهند از طبقه دوم راه‌پله‌های ساختمان به پایین پرتاب کردند!

پس از ثبت شکایت و تشکیل پرونده در دادسرای جنایی، تیمی از کارآگاهان اداره یازدهم پلیس آگاهی خیلی زود راهی صحنه جرم شدند و با بازبینی دوربین‌های مداربسته، پلاک خودروی موردنظر را شناسایی کردند که در ادامه نیز تردد ماشین آنها در حوالی شهرستان آمل ردیابی شد و همین سرنخ کافی بود تا متهمان در یک قدمی بازداشت قرار بگیرند.

اقدامات اطلاعاتی برای دستگیری ۳ مرد جوان ادامه داشت اما هنگامی که آنها متوجه شدند از سوی پلیس تحت پلیس تعقیب هستند دختر جوان را رها کردند و به صورت جداگانه متواری شدند.

پس از بازگشتن دختر جوان به خانه‌اش تحقیقات جنایی ادامه پیدا کرد و مشخص شد خواستگار شرور در خانه پدرش واقع در محله قرچک مخفی شده که ساعتی بعد کارآگاهان راهی مخفیگاه موردنظر شدند و پس از تعقیب و مراقبت چند دقیقه‌ای او را طی یک عملیات ضربتی بازداشت کردند.

متهم پس از انتقال به اداره پلیس خیلی زود هدف تحقیق قرار گرفت و به جرم خود مبنی بر آدم‌ربایی دختر جوان با همدستی ۲ نفر از دوستانش اعتراف و عنوان کرد به‌خاطر اینکه مشروبات الکلی مصرف کرده مرتکب جرم شده است.

با دستور بازپرس جنایی، متهم برای روشن زوایای پنهان پرونده در اختیار کارآگاهان اداره یازدهم پلیس آگاهی قرار گرفت و تحقیقات جهت دستگیری ۲ اراذل و اوباش فراری دیگر ادامه دارد.

۴۷۲۳۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1894991

دیگر خبرها

  • هشدار سازمان سنجش به عضویت در گروه‌های تقلب‌رسان
  • دستگیری ۲ قاتل اجاره‌ای به جرم قتل زن جوان در روز ولنتاین
  • هشدار سازمان سنجش به عضویت داوطلبان در گروه‌های مدعی تقلب
  • عضویت در گروه‌های مدعی تقلب و استفاده از ابزارهای ممنوعه مشمول مجازات می‌شود
  • امنیت آزمون سراسری مطالبه ملی است/ عضویت در گروه‌های مدعی تقلب مشمول مجازات می‌شود
  • ربودن دختر ۱۷ ساله توسط خواستگار شرور در این شهر
  • فرار دختر جوان با پسری که او را کنیز خودش کرد
  • تلاش ویتنام برای عضویت در بریکس
  • مقام ناتو: عضویت اوکراین اجتناب‌ناپذیر است؛ اختلاف بر سر زمان عضویت است
  • قتل زن جوان درپی اختلافات خانوادگی در لواسان