Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-24@04:16:45 GMT

حضور پررنگ سینمای ایران در جشنواره تالین ۲۰۲۰

تاریخ انتشار: ۱ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۷۲۸۱۴۶

حضور پررنگ سینمای ایران در جشنواره تالین ۲۰۲۰

بیست و چهارمین جشنواره بین المللی فیلم "شب های سیاه تالین" با نمایش شش فیلم بلند و پنج اثر کوتاه از سینماگران ایرانی همراه خواهد بود.

به گزارش ایسنا، در این رویداد رده الف جهانی که از تاریخ ۱۳ تا ۲۹ نوامبر (۲۳ آبان تا ۹ آذر) و به دلیل بحران جهانی کرونا به صورت ترکیبی از نمایش های آنلاین و حضوری در کشور استونی برگزار خواهد شد؛ فیلم «تومان» ساخته مرتضی فرشباف نماینده سینمای ایران در بخش رقابتی اصلی فیلم های بلند خواهد بود و «دشمنان» به کارگردانی علی درخشنده نیز در بخش رقابتی فیلم های اول به روی پرده خواهد رفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

فیلم سینمایی «خورشید» ساخته مجید مجیدی و «دشت خاموش» ساخته احمد بهرامی که هر دو اولین نمایش جهانی خود را در هفتاد و هفتمین جشنواره فیلم ونیز تجربه کردند نیز به همراه دو فیلم  «درخت گردو» ساخته محمد حسین مهدویان و «یلدا» از مسعود بخشی در بخش موج های جاری این جشنواره سینمایی انتخاب شده اند. 

در بخش فیلم های کوتاه نیز «نفر سوم» ساخته پویا امین پوری، «خرچنگ» ساخته شیوا صادق اسدی، «خورده شده» ساخته محسن رضاپور ، «زرد خالدار» ساخته باران سرمدرد و «زائران» ساخته علی عسگری و فرنوش صمدی و محصول ترکیه  به نمایش گذاشته خواهند شد. 

جشنواره شب های سیاه تالین سال گذشته نیز میزبان 9 فیلم کوتاه و بلند ایرانی بود و در نهایت «شبی که ماه کامل شد» به کارگردانی نرگس آبیار  موفق به کسب جایزه بهترین فیلم از نگاه تماشاگران این رویداد سینمایی شد. 

انتهای پیام 

منبع: ایسنا

کلیدواژه: جشنواره شب های سیاه تالین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۲۸۱۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دبیر هفتمین دوره جایزه پژوهش سال سینمای ایران منصوب شد

قادر آشنا به سمت دبیر «هفتمین دوره جایزه پژوهش سال سینمای ایران» منصوب شد. - اخبار فرهنگی -

به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری تسنیم؛ طی حکمی از سوی محمد خزاعی رئیس سازمان سینمایی، قادر آشنا به سمت دبیر هفتمین دوره جایزه پژوهش سال سینمای ایران منصوب شد.

متن حکم محمد خزاعی رئیس سازمان سینمایی به این شرح است:

"جناب آقای دکتر قادر آشنا
با سلام
نظر به تعهد و تجارب ارزشمند جنابعالی به استناد ماده 6 آئین نامه جایزه پژوهش به موجب این حکم به عنوان دبیر هفتمین دوره جایزه پژوهش سال سینمای ایران منصوب می‌شوید.
اهتمام برای شناسایی ظرفیت های مغفول مانده سینمای ایران اسلامی، معرفی پژوهش های برتر سینمایی، برنامه‌ریزی و تمهیدات لازم برای مشارکت حداکثری محققین و پژوهشگران اندیشکده‌ای علمی کشور با عنایت ویژه به اسناد و قوانین بالادستی در این رویداد مهم علمی مورد انتظار است."
گفتنی است قادر آشنا دارای مدرک دکترای اندیشه سیاسی از دانشگاه علامه طباطبایی است و علاوه بر سوابق علمی و دانشگاهی به عنوان مدیرکل هنرهای نمایشی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان‌های کهگیلویه و بویر احمد و البرز، رئیس موسسه آموزش عالی علمی کاربردی فرهنگ و هنر و مدیرعامل موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی ایران، فعالیت داشته و در حال حاضر معاون مطالعات و فناوری‌های نوین سازمان سینمایی است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • شش فیلم داریوش مهرجویی در جشنواره مسکو‌ نمایش داده می‌شود
  • جزییات برگزاری جشنواره اقوام تشریح شد/ نمایش انسجام ملی در سینما
  • تقدیر رسمی از سازنده فیلم بدون حجاب
  • نمایش «ملودی» در جشنواره انیمیشن «ورونژ»
  • فیلم سینمایی آپاراتچی ،روایتی از سینما برای سینما
  • عکس| چهره جدید ثریا قاسمی در یک فیلم سینمایی
  • (عکس) چهره جدید ثریا قاسمی در یک فیلم سینمایی
  • «کالبو» آماده نمایش شد/ حضور «تنگه» در جشنواره فرانسوی
  • دبیر هفتمین دوره جایزه پژوهش سال سینمای ایران منصوب شد
  • انتصاب دبیر هفتمین دوره جایزه پژوهش سال سینمای ایران