Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان قزوین گفت: دستگاه‌هایی عمرانی استان از قبیل راهداری و راه و شهرسازی حدود ۲۵۰ میلیارد تومان به طبیعت و سازمان منابع طبیعی بدهکار هستند. - اخبار استانها -

علی‌اکبر اسدالهی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در قزوین، با اشاره به نادیده‌‌ گرفته شدن پیوست‌های منابع طبیعی در اکثر پروژه‌های عمرانی سطح استان اظهار داشت:‌ دستگاه‌هایی عمرانی استان از قبیل راهداری و راه و شهرسازی حدود 250 میلیارد تومان به طبیعت و سازمان منابع طبیعی بدهکار هستند که باید صرف بازسازی تخریب ناشی از اجرای پروژه‌های عمرانی شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اضافه کرد: با توجه به تفاهم‌نامه‌های منعقد شده میان سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور با وزرات‌ راه و شهرسازی ادارات کل راهداری و حمل‌ و نقل جاده و راه و شهرسازی در استان قزوین به عنوان زیرمجموعه‌های این وزارت‌خانه موظف هستند که خسارات طرح‌های عمرانی به منابع طبیعی را جبران کرده و در اختیار سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان قزوین قرار دهند.

اسدالهی ادامه داد: خسارت‌های پرداخت‌ شده طبق قانون باید به حساب اداره کل منابع طبیعی استان واریز شود تا بتوانیم از طریق این اعتبارات بودجه‌های لازم برای حفاظت از منابع طبیعی را تامین کرده و به اجرای طرح‌های مهم آبخیزداری بپردازیم که متاسفانه تاکنون هیچ رقمی از این محل در اختیار ما قرار نگرفته است.

تعرض‌کنندگان به منابع طبیعی مطابق قانون مجازات شوندنقشه‌های دیجیتال منابع طبیعی قزوین تهیه می‌شوداخذ جریمه 4 میلیارد ریالی برای خسارت به منابع طبیعی قزوین

این مقام مسئول با اشاره به اجرای 2 پروژه ملی ساخت آزادراه قزوین-تنکابن و آزادراه قزوین-کلاچای در استان قزوین گفت: اجرای این پروژه‌ها که به خاطر اخطار قانونی سازمان محیط زیست متوقف شده بود، خسارت‌های زیادی را به عرصه‌ها و منابع طبیعی استان به ویژه در جنگل‌های الموت ایجاد کرده است.

اسدالهی افزود: همچنین احداث این جاده‌ها سبب می‌شود که مردم روستاهای اطراف هر کدام تقاضای احداث یک جاده برای اتصال به این 2 آزادراه را داشته باشند که نتیجه آن تخریب بخش زیادی از طبیعت و اراضی طبیعی منطقه گردشگری الموت است.

انتهای پیام/ح

منبع: تسنیم

کلیدواژه: طبیعت استانداری قزوین حوادث طبیعی طبیعت استانداری قزوین حوادث طبیعی راه و شهرسازی منابع طبیعی استان قزوین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۲۸۱۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار در مورد احتمال آتش سوزی جنگل‌ها در مازندران

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مازندران، اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری مازندران- منطقه نوشهر دریاره گرمای هوا و احتمال آتش سوزی جنگل‌ها هشدار داد.


در این هشدار آمده است: با توجه به افزایش محسوس دما و شدت باد گرم در ارتفاعات از مسافران و گردشگران درخواست می‌شود از روشن کردن آتش در حاشیه جنگل‌ها و مراتع خودداری و حتی وارد منطقه جنگلی نشوند.

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی مازندران- منطقه نوشهر گفت: درخواست ما از شهروندان و طبیعت دوستان این است که نکات ایمنی و مراقبت‌های لازم در پیشگیری از وقوع آتش‌سوزی در شرایط گرمای هوا را رعایت و از روشن کردن آتش، رها کردن سیگار، چوب کبریت و استفاده از هر وسیله قابل اشتعال دیگری در طبیعت خودداری کنند

سرهنگ محسن مرادی صادق از شهروندان خواست: با مشاهده آتش سوزی، مراتب را به ادارات منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان ها، محیط بانی، شورا‌های اسلامی شهر‌ها و روستا‌ها و دهیاری‌ها یا به شماره تلفن‌های رایگان امداد جنگل به شماره‌های ۱۵۰۴ و ۱۳۹ اطلاع دهند.


او از مسافران و گردشگران هم خواست بدلیل خشکی هوا از روشن کردن آتش خودداری کنند.

دیگر خبرها

  • دستگیری بیش از ۵ هزار نفر از مجرمین و تعرض‌کنندگان به عرصه‌های ملی و جنگلی کشور
  • فردی که متهم به قطع درختان بود در گرگان دستگیر شد
  • هشدار در مورد احتمال آتش سوزی جنگل‌ها در مازندران
  • هشدار آتش سوزی در جنگل های مازندران
  • سبزی کوهی؛ نچینیم و نخریم؛ چرا؟
  • برخورد قاطع دستگاه قضایی با متخلفان حوزه منابع طبیعی و محیط زیست
  • برخورد بازدارنده دستگاه قضایی با متخلفان حوزه منابع طبیعی و محیط زیست
  • اجرای پروژه مشارکتی آبخیزداری و آبخوان‌داری با اعتبار ۳۵ میلیارد تومانی در اقلید
  • سمنان پیشرو کشور در تثبیت مالکیت اراضی ملی و منابع طبیعی است
  • اجرای فرایند مدیریت سبز در ادارات اصفهان توسط سازمان پسماند شهرداری