Web Analytics Made Easy - Statcounter

جلسه‌ هماهنگی فرماندار ارومیه با رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری ارومیه جهت کنترل بیش از پیش رعایت پروتکل‌های بهداشتی مقابله با کرونا در مدیریت پسماند سطح شهر ارومیه برگزار شد.

به گزارش برنا آذربایجان‌غربی، در این جلسه فرماندار ارومیه ضمن قدردانی از فعالیت‌های سازمان مدیریت پسماند شهرداری ارومیه در روزهای کرونایی شهر اظهار داشت: از همان روزهای ابتدایی که شهر ارومیه با ویروس کرونا درگیر شد، حضور پاکبانان و پرسنل سازمان مدیریت پسماند شهرداری ارومیه پا به پای دیگر تلاشگران این عرصه سبب دلگرمی و قوت قلب بزرگی است‌.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

علیرضا ملامحمدی زاده افزود: جهت کنترل بیش از پیش ویروس کرونا نیاز است علاوه بر ضدعفونی خیابان‌ها و محل‌های پرتردد ضدعفونی مجتمع‌های مسکونی، تجاری و پاساژ‌های سطح شهر توسط سازمان مدیریت پسماند شهرداری ارومیه در دستور کار قرار گیرد.

وی با اشاره به لزوم افزایش خودروهای ویژه حمل زباله‌های کرونایی در ارومیه گفت: نیاز است که تعداد این خودروها از سه خودرو به پنج خودرو افزایش یابد.

رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری ارومیه نیز در این جلسه گفت: قدردان تلاش‌های شبانه‌روزی پرسنل سازمان مدیریت پسماند شهرداری ارومیه در این روزهای پرمخاطره هستیم.

احد یوسفی گفت: از ابتدای اسفند ۹۸ تا امروز پاکبانان و پرسنل سازمان مدیریت پسماند شبانه‌روز علاوه بر تلاش جهت حفظ پاکیزگی سطح شهر که از رسالت‌های سازمان است در زمینه مقابله با ویروس کرونا نیز در حال فعالیت هستند.

وی افزود: ضدعفونی تمام خیابان‌های اصلی، فرعی، محل‌های پرتردد، بیمارستان‌ها، داروخانه‌ها، پمپ‌های بنزین و ایستگاه‌های اتوبوس به صورت شبانه‌روزی در دستور کار سازمان مدیریت پسماند قرار دارد.

یوسفی تصریح کرد: با وجود اینکه این‌روزها حضور در شهر و فعالیت در آن برای همه خطرآفرین است ولی پاکبانان ارومیه جهت خدمت درحال تلاش هستند و تلاش شده برای حفظ سلامتی پاکبانان به صورت مستمر بسته‌های بهداشتی در اختیارشان قرار داه شود و مورد معاینه و غربالگری قرار گیرند تا خطری سلامتشان را تهدید نکند.

یوسفی تصریح کرد: زباله‌های کرونایی و شبه کرونایی نیز توسط خودروهای ویژه سازمان مدیریت پسماند شهرداری ارومیه از مقابل منازل جمع‌آوری شده و در محل ویژه و با رعایت اصول بهداشتی و ایزوله سازی دفن می‌شوند.

رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری ارومیه خاطر نشان کرد: امید داریم این تلاش‌ها و فعالیت‌ها مثمر ثمر واقع شود و به زودی شاهد ریشه‌کن شدن ویروس کرونا باشیم تا دوباره سلامت و امنیت به شهرمان بازگردد.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: ارومیه پسماند ضدعفونی آذربایجان غربی کرونا در ارومیه ضدعفونی ارومیه پسماند شهرداری ارومیه مجتمع های تجاری سازمان مدیریت پسماند شهرداری ارومیه ویروس کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۲۸۱۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زباله‌گردی محصول اجرا نشدن قانون مدیریت پسماند است

معاون وزیر دادگستری با اشاره به اینکه زباله‌گردی ناقض کرامت انسانی است، گفت: قانون مدیریت پسماند سال‌هاست عملیاتی نشده لذا تلاش داریم با استفاده از اهرم مدعی‌العموم، دستگاه‌های مسئول را به اجرای این قانون ملزم کنیم. - اخبار اجتماعی -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم، عسکر جلالیان؛ معاون حقوق بشر و امور بین‌الملل وزارت دادگستری زباله‌گردی را فارغ از اینکه توسط اتباع ایرانی یا غیرایرانی انجام شود، ناقض حقوق شهروندی و کرامت انسانی برشمرد.

وی زباله‌گردی را نقض صریح حق بر سلامت شهروندان دانست و افزود: وزارت دادگستری با توجه وظایف و مأموریت‌های ذاتی در حوزه حقوق بشر و حقوق شهروندی از سال 1402 به صورت جدی به موضوع زباله‌گردی ورود کرده تا راهکارها و مسیرهای مناسب برای اجرای قانون مدیریت پسماند را مشخص و ارائه کند.

جلالیان اضافه کرد: با توجه به اینکه قانون مدیریت پسماند سال‌هاست به طور جدی و کامل عملیاتی نشده، دستگاه‌ها و نهادهای متولی و ذیربط موضوع را مشخص کردیم و تلاش داریم با استفاده از اهرم مدعی‌العموم، دستگاه‌های مسئول را به اجرای این قانون ملزم کنیم.

پرونده زباله‌گردها در تهران بسته می‌شود

معاون وزیر دادگستری افزود: در این رابطه با رئیس سازمان حفاظت محیط زیست به عنوان متولی قانون مدیریت پسماند، فرماندهی فراجا به عنوان ضابط دستگاه قضایی، معاون دادستان کل کشور، دادستان تهران و معاون حقوق عامه دادستان تهران، شهردار تهران همچنین شهرداران مناطق 22 گانه تهران جلسات و نشست‌های تخصصی و متعددی انجام شد تا قانون مدیریت پسماند از طریقی که کمترین تبعات اجتماعی را به وجود آورد، اجرا کنیم.

جلالیان بر لزوم ریشه‌یابی و آسیب‌شناسی بروز پدیده زباله‌گردی تاکید کرد و گفت: با پدیده مافیای زباله مواجه هستیم که برای دستیابی به سود بیشتر، افراد جویای کار و نیازمند یا اتباع غیرایرانی را از راه استثمار در زباله‌گردی به کار می‌گیرند. در این زمینه و با هدف کنترل و رصد موثر فعالیت‌ها، تعداد پیمانکاران شهرداری از 154 نفر به 14 نفر در مناطق 22 گانه تهران کاهش یافت و حدود وظایف و اختیارات هر پیمانکار به طور دقیق و شفاف تعیین و ابلاغ شده است.

معاون وزیر دادگستری، به راه‌اندازی سامانه نوماند شهرداری برای تفکیک زباله از مبدا توسط شهروندان اشاره کرد و گفت: یکی از کارکردهای این سامانه تحویل مستقیم پسماند قابل بازیافت به افراد مجاز و کوتاه شدن دست مافیا از چرخه جمع‌آوری، نگهداری و بازیافت زباله است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • آموزش تفکیک پسماند به بیش از ۱۰۰۰ دانش‌آموز پیش‌دبستانی در اصفهان
  • تولید روزانه ۷۰۰ تن زباله در محدوده شهر همدان
  • تعامل مدیریت شهری ساوه برای دفع بهداشتی زباله‌ها ضروری است
  • ۸۰۰ روستای کردستان دارای جایگاه دفن پسماند مجوزدار است
  • شهرداری‌های کردستان مدیریت دفن بهداشتی زباله را ندارند
  • جمع‌آوری پسماندهای جزء ساختمانی در فازهای بعدی اپلیکیشن «اصپاک»
  • حقوق ۱۵ میلیون تومانی و شغل آبرومند در انتظار زباله‌گردها
  • تحویل زباله خشک از درب منزل و ارائه پول به ازای آن
  • جریمه هنگفت شهرداری تهران برای زباله دزدها | محمدی: در مدیریت پسماند با کسی شوخی نداریم
  • زباله‌گردی محصول اجرا نشدن قانون مدیریت پسماند است