Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آنا»
2024-04-19@11:00:54 GMT

نقش مهم دانشگاه در تحقق تمدن نوین اسلامی

تاریخ انتشار: ۱ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۷۲۸۱۹۶

نقش مهم دانشگاه در تحقق تمدن نوین اسلامی

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: اگر بخواهیم به هدف تحقق تمدن نوین اسلامی و طلوع خورشید ولایت عظمی برسیم، نقش دانشگاه بسیار برجسته است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا از رشت، فرزاد جهان‌بین، در جلسه شورای فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت، که در سالن سردار شهید حاج قاسم سلیمانی برگزار شد، اظهار‌ کرد: زیرساخت تحقق تمدن نوین اسلامی، فرهنگ است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جهان‌بین با بیان اینکه استان گیلان سرداران بزرگی همانند، شهیدان خوش‌سیرت، گلستانی، املاکی، قلی‌پور، کوچک‌زاده را تقدیم انقلاب کرده است، مطرح‌ کرد: استان گیلان دارای بزرگانی همانند آیت‌الله بهجت‌فومنی و میرزاکوچک‌خان بوده و از پیشروان فرهنگ و علم است.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: اگر بخواهیم به هدف تحقق تمدن نوین اسلامی و طلوع خورشید ولایت عظمی برسیم، نقش دانشگاه بسیار برجسته است.

جهان‌بین با توجه به بیانات ارزشمند امام خمینی(ره) که فرمود؛ " سعادت و شقاوت یک ملت به دانشگاه بستگی دارد" افزود: مقام معظم رهبری نیز در منویات خویش "دانشگاه را موتور محرکه کشور" خطاب فرمودند.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی با تاکید بر اینکه نظام فرهنگی تغذیه‌کننده سایر نظام‌ها‌ست، بیان‌ کرد: اصلاح فرهنگ در گرو هم‌افقی این نظام‌ها با آن تصویر مطلوب است و البته در ادامه این فرهنگ است که بر سایر نظام‌ها تاثیر می‌گذارد.

این مسئول دانشگاهی افزود: در این زمینه عنصر تکراربسیار مهم است و با تکرار است که حالت به عادت و عادت به ملکه تبدیل می‌شود.

جهان‌بین‌ با‌توجه‌ به اینکه چنانچه بخواهیم دانشگاهی در تراز تمدن نوین اسلامی داشته باشیم باید مدیریت فرهنگ انجام دهیم، گفت: معاون فرهنگی معاون فوق‌برنامه نیست بلکه معاون متن است.

وی کرامت را زیرساخت همه مباحث دانست و خاطر‌نشان کرد: کرامت با همایش، مسابقه و موارد اینچنینی امکانپذیر نیست و با سلوک مدیران امکان‌پذیر است.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه سلوک استاد، نحوه نشستن و برخاستن استاد، امید و ناامیدی استاد در دانشجویان بسیار تاثیرگذار است، اظهار کرد: معاون فرهنگی باید بیشترین زمان خود را بر روی همدلی و همراه‌سازی استادان بگذارد.

جهان‌بین با بیان اینکه به دانشجویان فرصت دهیم تا سخن بگویند، کار و رشد کنند و برای زندگی آماده شوند، افزود: وظایف اصلی معاونت فرهنگی در سه محور سیاستگذاری نظارت و ارزیابی و حمایت ترسیم شده است.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی گفت‌: دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان در مسائل فرهنگی بسیار موثر است.

انتهای‌ پیام/۴۱۱۷/

منبع: آنا

کلیدواژه: دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت معاون فرهنگی دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی فرزاد جهان بین معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی تحقق تمدن نوین اسلامی جهان بین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۲۸۱۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مشهد؛ هفتمین ایستگاه جشنواره سراسری نشریات دانشجویی دانشگاه آزاد

حسین پیمانی‌زاد، معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی مشهد در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا از برگزاری هفتمین جشنواره سراسری نشریات دانشجویی در این دانشگاه خبر داد و اظهار کرد: این جشنواره با عنوان قلم ۷ به‌عنوان مهم‌ترین رویداد دانشجویی سال جاری است.

وی با اشاره به توانمندی دانشگاه آزاد اسلامی مشهد در حوزه اندیشه و نیز نشریات دانشجویی عنوان کرد: امسال با توجه به همین توان بالقوه، میزبانی هفتمین جشنواره سراسری نشریات دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی کشور به مشهد واگذار و دبیرخانه جشنواره ملی قلم ۷ در این واحد فعال شده و هماهنگی و پیگیری برگزاری شایسته جشنواره توسط مشهد درحال انجام است. 

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی مشهد برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی و جشنواره شعر مهدویت و امامت، راه‌اندازی بازارچه دائمی صنایع خلاق، برپایی اردو‌های فرهنگی، تربیتی، ورزشی برای دانشجویان، کارکنان و استادان و... را از دیگر برنامه‌های این حوزه برای سال جاری عنوان کرد. 

پیمانی‌زاد با اشاره به رهنمود‌های مقام معظم رهبری در نامگذاری شعار سال و نیز دیدار رمضانی با دانشجویان گفت: حوزه فرهنگی دانشجویی نیز با تداوم فعالیت در چارچوب دستورالعمل‌های فرهنگی، شعار و بیانات امسال رهبری را نیز سرلوحه کار خود قرار خواهد داد. این حوزه درراستای توانمندسازی دانشجویان و ذیل شعار«هر دانشجو، یک تخصص، یک مهارت» اقدام به برگزاری کارگاه‌های توان‌افزایی مهارتی خواهد کرد تا دانشجو در کنار کسب دانش، تخصص‌های عملی را نیز بیاموزد. 

وی ادامه داد: رهبری به مسئله توقع کار از تشکل‌های دانشجویی و نگاه تشکل‌ها به درون تا بیرون دانشگاه تأکید داشتند و این معاونت نیز با همین نگاه، فعالیت تشکل‌های دانشگاهی را تقویت خواهدکرد. 

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی مشهد همچنین از راه‌اندازی کلینیک مشاور امین در این دانشگاه خبر داد و از تداوم برپایی اردو‌های راهیان نور و پیشرفت، اردوی زیارت و راهپیمایی اربعین حسینی و... به‌عنوان دیگر برنامه‌های فرهنگی این دانشگاه نام برد.

پیمانی‌زاد با تأکید بر توجه دانشگاه به امور زنان و وخانواده از برگزاری کارگاه‌های تخصصی مرتبط با مسائل خانواده ویژه کارکان و اعضای هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی مشهد خبر داد. 

وی موضوع عفاف و حجاب را موضوع مهم دیگر فعالیت این معاونت عنوان کرد که با همکاری نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه، نشست و کارگاه‌های مرتبط برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • استادان دانشگاه عنصر مهمی برای حل مشکلات فرهنگی هستند
  • حوزه فرهنگ نیازمند طراحی‌های کاربردی برای مقابله با شرایط انحرافی دشمن است
  • جهان‌بین: جهش تولید جز با مشارکت مردم رخ نمی‌دهد
  • «وعده صادق» هیمنه رژیم صهیونیستی را فرو ریخت
  • بناهای تاریخی، مُهر تاییدی بر فرهنگ و تمدن ایران زمین
  • مشهد؛ هفتمین ایستگاه جشنواره سراسری نشریات دانشجویی دانشگاه آزاد
  • جشنواره سراسری نشریات دانشجویی دانشگاه آزاد برگزار می‌شود
  • گسترش فعالیت‌های درآمدزای دانشگاه آزاد یزد در راستای تحقق شعار سال
  • علما نقش‌آفرینان کلیدی در تمدن نوین اسلامی و تحقق عدالت اجتماعی
  • دانشگاه آزاد یزد ۳۰۰ دانشجوی بورسیه در صنعت کاشی دارد