Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت الاسلام توپاحیدری به هماهنگی اوقاف نور با دانشگاه تربیت مدرس در حوزه علم و فناوری اشاره کرد و گفت: در حوزه آموزشی با اهدای عرصه و زمین موقوفات ورود پیدا کرده و از محل موقوفات ۱۲ تبلت در اختیار دانش‌آموزان قرار گرفته است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از ساری، حجت‌الاسلام «عیسی توپاحیدری » امروز(یکم آبان) به خبرنگاران گفت: یکی از مهم‌ترین موضوع  شناساندن آثار وقف به مردم، فرهنگ سازی در جامعه است تا مردم شناخت کافی نسبت به وقف و موقوفات داشته باشند و ضرورت آن را به عینه لمس کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان نور با اشاره به اینکه مجموعه اوقاف از حالت سنتی خارج شده است، افزود: با نگاه واقفان خیراندیش در بخش‌ها و زوایا و ابعاد مختلف رسوخ پیدا کرده و حرفی برای گفتن دارد.

 

وی با بیان اینکه ۸۵ درصد از موقوفات شهرستان به عزاداری سیدالشهدا اختصاص دارد، اضافه کرد: اوقاف در حوزه‌های مختلف عمرانی و ساخت و ساز، خدمات، علم و فناوری، آموزشی، فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی می‌تواند ورود پیدا کند.

 

حجت الاسلام توپاحیدری بیان کرد: در راستای منویات مقام معظم رهبری و نامگذاری امسال به‌عنوان سال جهش تولید یکی از مجموعه‌هایی که می‌تواند خدمات خوبی ارائه دهد اوقاف است که در قالب سرمایه‌‌گذاری قابلیت دارد.

 

وی با اعلام اینکه در حوزه بهداشت تمامی عرصه‌ها و خدمات توسط واقفان و خیران به مراکز بهداشتی اهدا شده است، تصریح کرد: باتوجه به شرایط کرونایی با دستور مقام معظم رهبری رهبی اوقاف ورود خوبی داشته به‌طوری‌که ۵هزار ماسک و اقلام بهداشتی در روزهای آغازین شیوع این ویروس منحوس،۱۰هزار ماسک و سایر اقلام بهداشتی در ایام عاشورا و ۴هزار ماسک و اقلام بهداشتی در روزهای پایانی صفر میان مردم و نیازمندان توزیع شده است.

 

حجت الاسلام توپا حیدری در بحث کمک‌های مومنانه، خاطرنشان کرد: در کنار برگزاری مراسم‌های عزاداری محرم وصفر، در قالب طرح شمیم حسینی توزیع ۸۰۰ بسته و در طرح احسان ماندگار در دهه پایانی صفر توزیع 250 سبد معیشتی صورت گرفته است.

 

وی به هماهنگی اوقاف نور با دانشگاه تربیت مدرس در حوزه علم و فناوری اشاره کرد و گفت: در حوزه آموزشی با اهدای عرصه و زمین موقوفات ورود پیدا کرده و از محل موقوفات ۱۲ تبلت در اختیار دانش‌آموزان قرار گرفته است.

 

حجت الاسلام توپاحیدری در ارتباط با وقف جدید در شهرستان نور، بیان کرد: امسال سه وقف جدید داشتیم که بزرگترین موقوفه منفعتی کشور توسط واقف خیراندیش حاج «محمد چراغی» در نور به ثبت رسیده که با ۲هزار متر عرصه و ۷هزار متر تجاری با ارزش ریالی بیش از ۷۰ میلیارد تومان بوده است.

 

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان نور با تاکید بر اینکه امروز اوقاف توانایی دارد با توجه شرایط کشور در کنار مردم باشد، خاطرنشان کرد: تمام تاکید ما این است وقف در راستای رفع نیازمندی‌های مردم باشد.

 

حجت الاسلام توپا حیدری، تقدیر شایسته از اصحاب وقف، راه‌اندازی انجمن یاوران وقف، غبارروبی گلزار شهدا، نشست تخصصی با  دانشگاهیان، فرهنگ‌سازی برای تشکیل شورای هماهنگی خیریه در شهرستان را ازجمله برنامه‌های دهه وقف امسال در شهرستان اعلام کرد.

 

پایان پیام/286

منبع: شبستان

کلیدواژه: عزاداری سیدالشهدا ع تبلت علم و فناوری موقوفات شهرستان نور حجت الاسلام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۲۸۲۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نمایشگاه توانمندی های دانش آموزان در بیضا

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز فارس، فرهادی مدیر آموزش و پرورش شهرستان بیضا گفت: این نمایشگاه ها با هدف حفظ و تامین سلامت دانش آموزان بر پا در مدارس شهر و روستا‌های شهرستان بیضا اجرا می‌شود.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

 

دیگر خبرها

  • نمایشگاه توانمندی های دانش آموزان در بیضا
  • پیش‌بینی ما از منافع وقف در سال جاری ۲۰ همت است/ هزینه چهار هزار میلیارد تومان برای نیات واقفان
  • افزایش بهره وری موقوفات در دستور کار سازمان اوقاف قرار دارد/ از دانشمندان ایرانی حمایت می کنیم
  • اهدای ۴۰۰ کیسه آرد رایگان به نیازمندان در بشاگرد
  • رساندن منافع موقوفات به ۲۰ همت در سال دور از دسترس نیست
  • تبلور موقوفات منفعتی در نمایشگاه دستاورد‌های سازمان اوقاف و امور خیریه
  • اهدای ۴۷۲۷ قلم لوازم ضروری زندگی به نیازمندان خراسان‌ جنوبی
  • اهدای ۱۶۵ میلیارد ریال لوازم ضروری به نیازمندان خراسان‌جنوبی
  • اثرگذاری توسعه دانش‌بنیان‌ها در به‌روزرسانی موقوفات
  • بازدید دانش آموزان یزدی از انتقال خون یزد