Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ورزش 3»
2024-04-16@14:11:22 GMT

رئال در وضعیتی بی سابقه قبل از ال کلاسیکو

تاریخ انتشار: ۱ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۷۲۸۲۷۰

رئال در وضعیتی بی سابقه قبل از ال کلاسیکو

این اولین بار است که زیدان شرایطی اینچنینی را در رئال تجربه می کند و یک شکست در ال کلاسیکو او را در موقعیتی پیچیده و شاید در آستانه اخراج قرار دهد.

به گزارش "ورزش سه"، بدون شک الان برای رئال زمان مناسبی برای رفتن به نوکمپ و مصاف با بارسلونا نیست. رئال در شرایطی به ال کلاسیکو رسیده که از لحاظ روحی در وضعیت نامطلوبی به سر می برد و هیچ نشانه ای از خوشبینی و امیدواری را نیز بروز نمی دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خود زیدان نیز تاکنون چنین شرایطی را در رئال تجربه نکرده است؛ نه در اولین فصل حضورش در رئال و نه مقطع دوم حضورش روی نیمکت باشگاه.

 

 

 

 

رئال پس از دو شکست خانگی متوالی، آن هم برابر حریفانی به مراتب ضعیف تر به ال کلاسیکو رسیده است؛ این اتفاق برای زیدان کاملا یک اتفاق تازه است و بی سابقه. ورزشگاه دی استفانو که رئال در آن فصل گذشته با کسب شش برد متوالی توانست از بارسا سبقت گرفته و قهرمان لالیگا شود، پس از دو شکست متوالی از کادیز و شاختار تبدیل به کابوسی جدید شده است. رئال تصویری به شدت نگران کننده ارائه داده و حالا نیاز به یک واکنش درست دارد.

 

شکست خانگی رئال در هفته نخست لیگ قهرمانان، اتفاقی بس سابقه بود. تاکنون رئال در نحستین بازی خود در لیگ قهرمانان وقتی میزبان بوده، به هیچ تیمی نباخته بود. تیم زیدان در دو بازی خانگی اخیر 4 گل دریافت کرده و حتی مهارهای تیبو کورتوا نیز نجات بخش نبوده است.

 

 

 

 

گلر بلژیکی برابر کادیز بهترین بازیکن رئال بود. او شب گذشته نیز هرچند سه گل دریافت کرد ولی وقتی بازی بدون گل بود، یک تک به تک را نجات داد و نیمه دوم نیز با یک واکنشی عالی اجازه نداد گل چهارم به ثبت برسد.

 

رئال حالا به بازی با بارسا رسیده و بیش از همیشه نیاز به ارائه تصویری دیگر از خود دارد؛ تصویری متفاوت با دو بازی گذشته تا بتواند به نتیجه ای مثبت در نوکمپ دست یابد. تیم تحت هدایت رونالد کومان نیز پس از شکست بد برابر ختافه به ال کلاسیکو رسیده با این تفاوت که در لیگ قهرمانان توانست فرانس واروش را گلبارن کرده و 5-1 مغلوب کند.

 

 

 

 

از سوی دیگر رئال به خوبی می داند که ال کلاسیکو می تواند بهترین فرصت برای فرار از بحران باشد. شاگردان زیدان با یک بازی بیشتر سه امتیاز بیشتر از بارسا دارند و شاید در ابتدا این ال کلاسیکو که در هفته هفتم برگزار می شود، نباید خیلی تعیین کننده باشد ولی به دلیل وضعیت غیرعادی رئال، هر شکستی برای این تیم می تواند عواقب غیرمنتظره را به همراه داشته باشد.

ال کلاسیکو یک بازی معمولی نیست و بارسا هم برای رئال حریفی نیست که شکست برابر آن یک اتفاق عادی تلقی شود. رئال تنها 5 بازی در لالیگا انجام داده و هنوز بازی های زیادی تا به اتمام باقیمانده است ولی شکست در ال کلاسیکو می تواند زیدان را در موقعیتی بسیار پیچیده قرار دهد.

 

زیدان خود به خوبی از چنین شرایطی مطلع است و به عنوان بازیکن سابق و مربی فعلی به خوبی با لرزان بودن نیمکت رئال آشناست. فصل گذشته او پس از دو شکست برابر مایورکا در ابتدای فصل و سپس رئال بتیس قبل از وقفه کرونا در موقعیتی خطرناک قرار گرفت اما در لالیگا توانست جبران کرده و تیمش را قهرمان کند به طوری که حذف برابر سیتی در لیگ قهرمانان نیز جایگاه او را متزلزل نکرد.

 

 

 

 

رئال به برخاستن پس از دو شکست متوالی عادت دارد ولی دو شکست اخیر، تاثیری ناامیدکننده تر از همیشه گذاشته اند. حالا زیدان و تیمش نیاز به یک واکنش فوری در ال کلاسیکو دارند.

 

تیتر یک امروز روزنامه های اسپانیا نیز مطابق انتظار حمله به زیدان و تیمش بود. مطبوعات اسپانیا امروز واکنش‌های زیادی به این شکست نشان دادند و روی جلد همه مطبوعات ورزشی اصلی این کشور به شکست لوس بلانکوس اختصاص داشت:

 

 

مارکا با تیتر "هر روز بدتر از دیروز" به توصیف شکست رئال مقابل شاختار پرداخت.

تحریریه مارکا که مشخصاً از نتیجه بازی عصبانی است معتقد است عملکرد بد رئال در این بازی جای دفاع ندارد و حالا زیدان بیش از هر زمان دیگری تحت فشار قرار دارد. مارکا حتی این مساله را مطرح می‌کند که یک شکست دیگر در ال کلاسیکوی روز شنبه می‌تواند به معنای لبریز شدن کاسه صبر مدیریت باشگاه باشد و به دوران حضور زیدان در این تیم پایان بدهد. باید دید آیا زیدان هم مثل جولن لوپتگی از رئال اخراج می‌شود یا مربی جان سخت فرانسوی در ال کلاسیکو موفق به جبران شده و در تیمش ماندگار خواهد شد.

 

آاس دیگر نشریه مادریدی هم از تیتر "شرمزده" استفاده کرده است و به رئال تاخته است. بخشی از مصاحبه زیدان که گفته بود توانایی نجات رئال از بحران را دارد نیز روی جلد دیده می شود.

 

 

 

 

و اما نشریات چاپ بارسلونا

 

 

روزنامه‌های کاتالان هم همانطور که انتظار می‌رود فرصت را برای کری خوانی با قطب مخالف خود در فوتبال اسپانیا مناسب دیدند. روزنامه اسپورت از تیتر تحریک آمیز "افتضاح در لیگ قهرمان" استفاده کرد. اسپورت که نمی‌تواند خوشحالی خود را از بابت این نتیجه پنهان کند می‌گوید رئال در آستانه ال کلاسیکو سه گل از تیمی بحران زده دریافت کرد.

 

 

 

 

موندو دپورتیوو دیگر روزنامه کاتالان هم از تیتر "کابوس پیش از ال کلاسیکو" استفاده کرده و می‌گوید رئال درست پیش از بازی بزرگ مقابل بارسلونا در مقابل تیم کرونازده شاختار دونتسک یک نیمه را 3-0 واگذار کرد و این خبر خوبی برای بارسلونا خواهد بود.

ال کلاسیکو بارسلونا زیدان (سرمربی) رئال مادرید

منبع: ورزش 3

کلیدواژه: ال کلاسیکو بارسلونا زیدان سرمربی رئال مادرید ال کلاسیکو لیگ قهرمانان پس از دو شکست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.varzesh3.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ورزش 3» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۲۸۲۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شب رکوردها با اسطوره رئال مادرید؛ نخستین جام تاریخ شکست‌ناپذیرها در بوندس‌لیگا و شانس کسب سه‌گانه

به گزارش همشهری‌آنلاین، هر روز هم از بایرلورکوزن بازی ببینیم یا مطلب بخوانیم، کم است. تنها تیم بدون شکست این فصل اروپا شانس سه‌گانه دارد و نخستین جام تاریخ آنها در بوندس‌لیگا احتمالا امشب در بازی با وردربرمن به‌دست خواهد آمد. ببینیم ژابی آلونسو با تیمی که فصل گذشته خطر سقوط به بوندس‌لیگا-۲ را احساس می‌کرد، چه کاری انجام داده است.

ژابی در ۲فصل ۲سبک متفاوت را در لورکوزن اجرا کرد. سال اول او روی سرعت موسی دیابی که در تابستان به استون‌ویلا فروخته شد، حساب می‌کرد.

بایر فصل ۲۳-۲۰۲۲ هم مالکیت توپ بیشتری نسبت به حریفان خود داشت و میانگین ۵۱.۸درصد در هر بازی را ثبت‌ کرد اما در این فصل این آمار به ۶۳.۴درصد افزایش یافته است. در ۵لیگ بزرگ اروپا در فصل ۲۴-۲۰۲۳ فقط بارسلونا (۶۵درصد)، پاری‌سن‌ژرمن (۶۵.۵درصد) و منچسترسیتی (۶۵.۹درصد) سهم بیشتری از مالکیت توپ را در اختیار داشته‌اند.

از بین تیم‌هایی که در هر دو فصل گذشته در ۵لیگ برتر رقابت می‌کنند، تنها تاتنهام نسبت به لورکوزن (۱۱.۵+) افزایش قابل‌توجهی در زمان مالکیت توپ ثبت کرده است (۱۱.۹+ رشد از ۴۹.۸درصد به ۶۱.۸درصد). تاتنهام با آوردن پوستکوگلو به‌عنوان سرمربی چنین تغییری داشت و لورکوزن بدون تغییر سرمربی.

فقط بایرن (۸۰) است که بیشتر از لورکوزن (۶۹) گل می‌زند و از نظر دفاعی(با ۱۴گل‌خورده) کمتر از هر تیم دیگری در بوندس‌لیگا گل دریافت می‌کند. این فصل در ۵لیگ برتر فقط اینتر (۰.۴۸) و رئال‌مادرید (۰.۶۷) در هر بازی کمتر از بایر (۰.۶۸) ‌گل خورده‌اند.

همه‌چیز از بعد از حضور ژابی در بایر بهبود یافته است. آنها فصل قبل در ۳۴بازی ۳۷۳بار ۱۰یا بیش از ۱۰پاس متوالی ثبت کرده‌ بودند و این آمار در ۲۸بازی این فصل به ۶۳۴بار افزایش یافته است. این فصل تعداد پاس این تیم تا هفته۲۸خیلی بیشتر از پاس‌های تیم در کل فصل بوده است. آنها این فصل تا به امروز ۶۹۶پاس داشته‌اند ولی کل فصل قبل ۴۹۵ پاس داده بودند.

بدشانسی این است که حریف امشب لورکوزن وردربرمن است. ‌این تیم سابقه خوبی مقابل بایر دارد. از زمان صعود لورکوزن به لیگ سطح اول فوتبال آلمان در سال۱۹۷۹، فقط بوخوم (۱۱۶) نسبت به لورکوزن (۱۱۵) امتیاز بیشتری به وردربرمن داده است (بردهای دوره‌ای را که ۲امتیاز داشت به ۳امتیاز تبدیل کردیم). وردربرمن فقط به اشتوتگارت (۱۴۴) بیش از لورکوزن (۱۲۷) گل زده است. با این‌حال روند بازی‌های اخیر همواره به سود بایر بوده است و ۴تساوی و ۳پیروزی برای این تیم در ۷رویارویی آخر به‌دست آمده.

بایر در ۲۸بازی این فصل لیگ بازنده نبوده؛ ۲۴تا را برده و ۴بار هم مساوی کرده. بایرن‌مونیخ فصل ۲۰۱۳-۱۴ با آمار مشابه در هفته۲۹به مصاف وردربرمن رفت و با پپ گواردیولا به این تیم باخت و از جام بدون شکست محروم ماند. بایر ۹بازی پیاپی خود را در لیگ برده که در تاریخ این باشگاه رکورد است.

امروز احتمالا بایرلورکوزن به سیزدهمین تیم متفاوت در ‌آلمان تبدیل می‌شود که بوندس‌لیگا را فتح کرده است. آنها به ۱۱قهرمانی پیاپی بایرن‌مونیخ در این رقابت‌ها پایان خواهند داد.

اگر بایر در بازی امشب و همچنین در دیدار پنجشنبه‌شب لیگ اروپا مقابل وستهم نبازد، با رکورد ۴۳بازی پیاپی بدون باخت یوونتوس در سال۲۰۱۲ (ماه مه ۲۰۱۱ تا مه ۲۰۱۲) برابر خواهد شد. بایر در این فصل در همه رقابت‌ها ۳۶برد و ۵تساوی به‌دست آورده است.

کد خبر 844224 منبع: روزنامه همشهری برچسب‌ها تیم بایرلورکوزن بوندس لیگا آلمان

دیگر خبرها

  • داور ال‌کلاسیکو مشخص شد
  • 0-28 در قلعه وحشت: رئال باید نگران باشد
  • ادعای مارکا؛ تماس بایرن مونیخ با زین الدین زیدان
  • تماس بایرن با زیدان برای جانشینی توخل
  • تماس باشگاه بایرن مونیخ با زیدان
  • نه مورینیو، نه ناگلزمن: بایرن به زیدان زنگ زد
  • به دخترم که توهین شد، اینستاگرامم را بستم
  • 7 نبرد قهرمانی: رئال به هیولای ژاوی رسید
  • شب رکوردها با اسطوره رئال مادرید؛ نخستین جام تاریخ شکست‌ناپذیرها در بوندس‌لیگا و شانس کسب سه‌گانه
  • رئال با غلبه بر مایورکا به استقبال ال‌کلاسیکو رفت