Web Analytics Made Easy - Statcounter

امین خاکباز، سرپرست معاونت پژوهشی جهاد دانشگاهی استان قزوین از تولد بیش از ۷۰۰ نوزاد در مرکز ناباروری جهاد دانشگاهی خبر داد و گفت: بیش از4 هزار تشکیل پرونده در خصوص درمان ناباروری داشتیم که خدمات خوبی به آنها ارائه شده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ امین خاکباز در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین از راه‌اندازی جدیدترین دستگاه هورمون شناسی در واحد آزمایشگاهی جهاد دانشگاهی خبر داد و اظهار کرد: تست‌های هورمونی آزمایشاتی است که روز به روز نقش آنها در تشخیص پزشکان پررنگ‌تر می‌شود که پیش از این با دستگاه‌هایی که در آزمایشگاه جهاد موجود بود، انجام می‌گرفت اما با این دستگاه جدید سرعت پاسخگویی به مراجعان افزایش می‌یابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سرپرست معاونت پژوهشی جهاد دانشگاهی استان قزوین افزود: دستگاه تست هورمون با همت خیرین خریداری شده که کمک بسیار بزرگی به مجموعه جهاد دانشگاهی در شرایط موجود می‌کند تا بتوانیم خدمات را همگام با بخش خصوصی و با هزینه کمتر ارائه دهیم.

وی بیان کرد: تعرفه‌های آزمایشگاه جهاد دانشگاهی به صورت نیمه دولتی است و هزینه‌های پرداختی آن حدود ۲۰ تا ۴۰ درصد نسبت به آزمایشگاه‌های خصوصی کمتر خواهد شد.

این مقام مسئول عنوان کرد: با دستگاه قبلی جواب آزمایش‌های مراجعان دو تا سه روز به طول می‌انجامید؛ اما با دستگاه جدید؛ آزمایش‌های عمومی را به صورت روزانه پاسخ خواهیم داد.

خاکباز ابراز کرد: این دستگاه با کمک دکتر محمدبیگی، نماینده مردم قزوین در مجلس و تامین هزینه توسط یک خیر خریداری شده که قیمت این دستگاه با توجه به ارزش روز سه میلیارد تومان است و امیداوریم بتوانیم خدمات مطلوبی را به مردم ارائه دهیم.

عمده مشکل در حوزه ناباروری مشکل فرهنگی است

سرپرست معاونت پژوهشی جهاد دانشگاهی استان قزوین تشریح کرد: آزمایشگاه تشخیص طبی در مجموعه جهاد دانشگاهی علاوه بر آزمایش‌های عمومی، آزمایش‌های هورمونی را نیز انجام می داد؛ اما با ورود دستگاه جدید می‌توانیم خدمات بهتر با سرعت بالاتر و کمترین خطای انسانی را ارائه دهیم.

وی درباره مرکز ناباروری جهاد دانشگاهی قزوین بیان کرد: این مرکز از سال ۹۲ راه‌اندازی شده و به صورت تله مدیسین خدمات رسانی می‌کند؛ به طوریکه تا حد امکان خدمات لازم را در استان ارائه می‌کنیم و تنها بخشی از خدمات را با همکاری مرکز ابن سینا تهران که زیر نظر جهاد دانشگاهی است، انجام خواهیم داد.

این مقام مسئول ادامه داد: بیماران خدمات را به سه روش دارو درمانی، آی یو آی و آی وی اف دریافت می‌کنند که مرحله اول و دوم به طور کامل در استان انجام می‌گیرد فقط مرحله پایانی را با همکاری مرکز ابن سینا انجام می‌دهیم.

خاکباز با اشاره به اینکه تاکنون بیش از ۷۰۰نوزاد در مرکز جهاد دانشگاهی متولد شده است، گفت: بیش از چهار هزار تشکیل پرونده در خصوص درمان ناباروری داشتیم که خدمات خوبی به آنها ارائه شده است.

خدمات درمانی ناباروری تحت پوشش بیمه قرار گیرند

سرپرست معاونت پژوهشی جهاد دانشگاهی استان قزوین ادامه داد: عمده مشکل در حوزه ناباروری مشکل فرهنگی است به طوریکه افراد نمی‌خواهند بپذیرند که ناباروری یک بیماری قابل درمان است؛ در حالیکه آزمایش‌های جهاد دانشگاهی مورد ارزیابی و تایید مرکز ابن سینای تهران قرار گرفته است.

وی ابراز کرد: سال گذشته مرکز جهاد دانشگاهی قزوین توسط تیم دانشگاه علوم پزشکی مورد ارزیابی قرار گرفت و توانست امتیاز بالایی کسب کند. با توجه به ارزیابی‌های صورت گرفته در حوزه ناباوری نیز آمار موفقیت نزدیک به استانداردهای بین المللی است به طوریکه عمده مراجعین به واسطه بیماران قبلی و رضایت آنها به مرکز مراجعه می‌کنند.

خاکباز تصریح کرد: این مرکز موجب می‌شود بیماران علاوه بر صرفه جویی در وقت و هزینه رفت و آمد به استان‌های همجوار، خدمات را همگام با کیفیت خدمات خصوصی و با تعرفه دولتی دریافت کنند.

سرپرست معاونت پژوهشی جهاد دانشگاهی استان قزوین بیان کرد: طی سال‌های گذشته جز مرکز جهاد دانشگاهی، در قزوین هیچ مرکزی خدمات ناباروری را به صورت متمرکز ارائه نمی‌داد که امسال چند ماهی است که این مرکز در بیمارستان ولایت راه اندازی شده است.

خاکباز در پایان با اشاره به هزینه‌های حوزه ناباروی گفت: دولت با توجه به سیاست‌های جمعیتی در نظر دارد که هزینه ناباروری را جبران کند که امیدوارم در جهت رفع این مشکل، افراد تحت پوسش بیمه بویژه بیمه تکمیلی قرار گیرند؛ چراکه خیلی از افراد متقاضی این کار هستند اما به دلیل هزینه بالا قادر به درمان نیستند.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: راه اندازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۲۸۳۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راه‌اندازی دانشکده داروسازی در قزوین پس از سال‌ها مطالبه‌گری

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قزوین از راه‌اندازی دانشکده داروسازی و جذب دانشجوی بین‌المللی داروسازی در این دانشکده خبر داد و گفت: با راه‌اندازی این دانشکده تنها دانشجویان بین‌المللی و خارجی جذب می‌شوند تا در گام نخست درآمدزایی برای تجهیز دانشکده داروسازی قزوین انجام شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از قزوین، عبدالله دیده‌بان امروز _دوشنبه سوم اردیبهشت_ در نشست خبری با اهالی رسانه که به مناسبت هفته سلامت در سالن اجتماعات ستاد دانشگاه علوم پزشکی برگزار شد، اظهار کرد: بعد از سال‌ها مطالبه‌گری دانشکده داروسازی در دو طبقه از ساختمان دانشگاه راه‌اندازی شده است.

وی با بیان اینکه در این دانشکده جذب دانشجوی ایرانی نداریم، گفت: با راه‌اندازی این دانشکده فقط دانشجویان بین‌المللی و خارجی جذب می‌شوند تا در گام نخست درآمدزایی برای تجهیز دانشکده داروسازی قزوین انجام شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی-درمانی استان از تکمیل ۴۶ طرح عمرانی حوزه درمان خبر داد و خاطرنشان کرد: ۶۰ طرح عمرانی حوزه سلامت را هم در دست اجرا داریم که برخی از آنها پیشرفت ۸۵ درصدی دارد.

دیده‌بان میزان پیشرفت فیزیکی ساخت بیمارستان ۷۰۰ تختخوابی را ۳۰ درصد دانست و ادامه داد: میزان پیشرفت فیزیکی این بیمارستان در ابتدای دولت سیزدهم ۹ درصد بود که با مصوبه سفر این پیشرفت ۳۰ درصدی حاصل شده و امیدوار به افتتاح فاز نخست آن با ۳۵۰ تخت بیمارستانی در همین دولت هستیم.

وی از خرید ساختمان جدید برای بیمارستان اعصاب و روان قزوین خبر داد و اضافه کرد: با اختصاص ساختمان جدید با مساحت ۶۵۰۰ متر مربع حداقل ۱۵۰ تخت به ظرفیت بستری بیماران این حوزه در استان قزوین اضافه می‌شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قزوین از راه‌اندازی چهار دستگاه ام آر آی و یک دستگاه سی تی آنژیوگرافی در دولت کنونی در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی استان خبر داد و گفت: تعداد دستگاه‌های ام آر ای ما از چهار به پنج دستگاه افزایش پیدا کرده و چندین دستگاه اکوکاردیوگرافی و سونوگرافی نیز به این مجموعه افزوده شده است.

دیده‌بان با بیان اینکه ساخت مرکز دیالیز محمدزاده را در حال انجام داریم، ادامه داد: با راه‌اندازی این مرکز دیالیز، تعداد مراکز دیالیز به سه مرکز افزایش پیدا می‌کند. در ضمن دو مرکز جراحی چشم دولتی نیز داریم.

وی اضافه کرد: در نهایت رتبه کیفی دانشگاه علوم پزشکی قزوین از ۲۲ در دولت قبل به ۱۸ در دولت سیزدهم ارتقا پیدا کرده و در بین ۲۶ دانشگاه تیپ دو کشور نیز رتبه ما چهار است.

کد خبر 746859

دیگر خبرها

  • مهارت کارشناسان اورژانس ناجی مادر و نوزاد دوقلویش
  • راه‌اندازی دانشکده داروسازی در قزوین پس از سال‌ها مطالبه‌گری
  • تولد ۷۰ نوزاد در مرکز درمان ناباروری رویش بیرجند
  • فیلم| تولد یک نوزاد فلسطینی پس از شهادت مادرش در بمباران
  • ایجاد اولین دبیرخانه دانشگاهی پیشگیری و کنترل دخانیات/ راه‌اندازی سامانه رصد افت تحصیلی و مسائل روانشناختی دانشجویان
  • هشت هزار پرونده ناباروری در خراسان رضوی تشکیل شد
  • آغاز ثبت‌نام ترم تابستان دوره‌های مرکز آموزش هنر جهاد دانشگاهی تهران
  • راه اندازی مرکز نفس در آبادان و خرمشهر
  • مرکز فناوری هسته‌ای کشاورزی در اردبیل راه‌اندازی می‌شود
  • روند پیشبرد فعالیت‌ها در مرکز مشاوره درمان ناباروری رو به جلو باشد