Web Analytics Made Easy - Statcounter

دونالد ترامپ با تاکید بر خروج نظامیان آمریکایی از افغانستان گفت که مجتمع‌های صنعتی-نظامی برای عدم خروج از این کشور تلاش می‌کنند. - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا که در کارزارهای انتخاباتی سال 2016 نیز بر ختم جنگ‌های بی‌پایان آمریکا تاکید داشت با نزدیک شدن به انتخابات نوامبر و در حالیکه این وعده انتخاباتی را عملی نکرده بار دیگر در یک گردهمایی انتخاباتی از خروج نیروها از افغانستان گفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ترامپ در تجمع انتخاباتی در شهر گاستونیای ایالت کارولینای شمالی به هوادارانش گفت: ما هرگز چنین چیزی نداشتیم؛ پول و خون آمریکایی‌ها را در جنگ‌های خارجی و در کشورهایی قربانی می‌کنیم که هرگز در مورد آن‌ها نشنیده بودیم.

به گزارش «اکونومیک تایمز»، ترامپ افزود: همه نیروها در حال بازگشت هستند، این را می‌دانید، درست است؟ امیدوارم هیچکسی مخالفت نکند.

ترامپ ادامه داد: فکر می‌کنم 19 سال حضور در افغانستان کافی است؛ اینطور نیست؟ ما آنجا مثل نیروی پلیس هستیم، ما بهترین نظامیان را در جهان داریم اما آنجا مانند نیروی پلیس عمل می‌کنیم، 19 سال حضور کافی است.

رئیس جمهور آمریکا درباره اختلافات داخلی برای خروج از افغانستان نیز گفت: «شما فکر می‌کنید خروج باوجود مجتمع‌های صنعتی-نظامی آسان است؟ اما بهرحال همه نیروها به خانه برمی‌گردند.»

دونالد ترامپ پیش از این در توئیتی اعلام کرده بود که همه نظامیان آمریکایی باید تا کریسمس افغانستان را ترک کنند اما پس از آن مقامات نظامی آمریکا بارها تاکید کردند که خروج از افغانستان مبتنی بر شرایط و التزام طالبان نسبت به تعهداتش در توافقنامه قطر است.

ترامپ: همه نظامیان آمریکایی باید تا کریسمس افغانستان را ترک کنندژنرال میلی: خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان مبتنی بر شرایط استنماینده آمریکا در ناتو: شرایط خروج از افغانستان فراهم نشده است«وعده سرخرمن» ترامپ برای خروج از افغانستان

رئیس جمهور آمریکا در حالی از خروج کامل از افغانستان در کریسمس می‌گوید که عملاً تا 3 نوامبر درگیر مسایل انتخاباتی است و تحقق وعده خروج کامل از افغانستان - چیزی که در 4 سال گذشته انجام نداده- پس از انتخابات ریاست جمهوری آمریکا یعنی در یک بازه زمانی حدوداً یک و نیم ماهه بعید بنظر می‌رسد.

ترامپ پیش از این بارها تاکید کرده بود که حتی پس از خروج از افغانستان نیز حضور اطلاعاتی قوی را در افغانستان حفظ خواهد کرد.

انتهای پیام/.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: انتخابات ریاست جمهوری آمریکا نظامیان آمریکایی دونالد ترامپ اخبار افغانستان انتخابات ریاست جمهوری آمریکا نظامیان آمریکایی دونالد ترامپ اخبار افغانستان خروج از افغانستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۲۸۴۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انگلیس طرح اخراج پناهجویان به رواندا را تصویب کرد

دولت محافظه‌کار انگلیس سرانجام طرح اخراج پناهجویان افغانستانی به رواندا را تصویب کرد؛ طرحی که فعالان حقوق بشر می‌گویند غیرانسانی است، کارشناسان مهاجرت می‌گویند غیرقابل اجرا است و منتقدان حقوقی می‌گویند اعتبار این کشور درباره حاکمیت قانون را مخدوش می‌کند.

 این طرح در ماه جولای سال جاری آغاز خواهد شد و پرونده‌های پناهجویانی که از مسیرهای غیرقانونی خود را به انگلیس رسانده‌اند، از جمله نظامیان سابق و مترجمان همکار نیروهای انگلیسی، به رواندا اخراج خواهند شد.

این طرح ماه‌ها در پارلمان انگلیس تصویب نشد و نمایندگان خواستار اعمال اصلاحیه‌های در چند مورد بودند، اما پارلمان انگلیس در نهایت تصویب کرد رواندا کشور امنی برای این پناهجویان خواهد بود.

پیشتر مجلس اعیان انگلیس به معافیت نظامیان حکومت پیشین افغانستان و مترجمان سابق نظامیان انگلیسی از اخراج به رواندا رأی داده بود.

با این حال، برپایه این لایحه پناهجویانی که در فهرست انتقال به رواندا هستند، اگر در صورت اخراج به این کشور در معرض «خطر واقعی، قریب‌الوقوع و آسیب‌های جدی جبران‌ناپذیر» قرار می‌گیرند، می‌توانند درخواست تجدیدنظر کنند و دادگاه در این مورد تصمیم خواهد گرفت.

گاردین به نقل از منابع در وزارت داخله انگلیس نوشت پناهجویان افغانستانی هم در صورتی که واجد شرایط برنامه جابه‌جایی و کمک‌ به افغان‌ها باشند، از فهرست اخراج به رواندا حذف خواهند شد.

گروه‌های حقوق بشری مانند عفو بین‌الملل، از تصویب این طرح اخراج پناهجویان به رواندا انتقاد کردند و گفتند این لایحه «قانون اساسی و قوانین بین‌المللی را زیر پا می‌کند و علاوه بر این پناهجویان را در معرض خطر آینده ناامن قرار می‌دهد».

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • تکذیب خروج نظامیان ایران از سوریه
  • ابراز تمایل نیجر به خرید سلاح از روسیه به موازات برنامه‌ریزی برای خروج نظامیان آمریکا
  • ژیمناستیک ایران، آماده خروج از دوران برزخ
  • درخواست پنتاگون از دولت عراق درباره نیروهای آمریکایی
  • پنتاگون: آمریکا مذاکرات با نیجر را آغاز کرد 
  • انگلیس طرح اخراج پناهجویان به رواندا را تصویب کرد
  • خروج نظامیان آمریکایی از نیجر
  • حزب‌الله عراق: عملیات علیه نظامیان آمریکا را از سر می‌گیریم
  • بالاگرفتن اختلافات داخلی میان مقامات تل آویو درباره تبادل اسرا
  • عملیات خود را علیه نیروهای آمریکایی از سر می‌گیریم